reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Futuremark ukázal demo ray tracingu pod DirectX

21.3.2018, Jan Vítek, aktualita
Futuremark ukázal demo ray tracingu pod DirectX
Ray tracing v reálném čase ve hrách je blíže, než by se mohlo zdát. Futuremark už ukázal demo, které ray tracing využívá pod DirectX, a to s využitím nové funkce DirectX Raytracing (DXR) pod DirectX 12. 
DirectX Raytracing (DXR) je funkce, která tolikrát oddalovanou techniku ray tracingu už konečně dostane do světa her. Ta umožní herním vývojářům tvořit scény, které budou s ohledem na odrazy a lomy světla daleko přesnější a reálnější v porovnání s tím, co dokáže zajistit klasická rasterizace. To je vidět hned na prvním páru screenshotů, kde je se zapnutým ray tracingem vidět, že v zrcadlech vedle je skutečně reálný odraz okolí a ne jen pokřivená scéna v nízkém rozlišení. 
 
 
 
Zbytek scény ale působí zcela stejně, takže nás to může přivést na myšlenku, že ray tracing ani nemusí být využit pro vykreslení celé scény, což znamená, že to musí být nějak spojeno dohromady s rasterizací. 
 
 
 
O tom, že ray tracing nebude využit pro vykreslení celé scény, ostatně mluví i zpráva serveru techPowerUp, jehož zástupci se přímo zúčastnili představení DXR. Píše se konkrétně o kombinaci DXR s existujícími technikami, což však nebude určeno pouze pro čistě zrcadlové povrchy. Světlo dobře odráží také různé lesklé objekty jako dlaždice na zemi a na nich je také vidět, že odrazy jsou daleko reálnější.
 
Především lze také v zrcadle s ohledem na perspektivu přesně zobrazit předměty, které vůbec nejsou součástí samotné vykreslené scény, čili jsou mimo záběr. Rasterizace však zůstane dominantní způsob pro rendering ve hrách a ray tracing bude jen doplňkem a lze si představit, že v nastavení her jej bude možné prostě snadno vypnout, protože můžeme očekávat že dopad na výkon tu bude. Otázka je, jak velký a také jak se v tomto případě předvede hardware firem AMD a NVIDIA. 
 
Technologické demo Futuremarku pro DXR ale funguje na současném hardwaru s podporou DirectX 12, takže nejde o techniku, na niž by měla stačit až nějaká budoucí GPU. Futuremark se chystá do konce roku přinést nový benchmark, který ray tracing využije. 
 


reklama