reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GAN Theft Auto, aneb AI imitace populární hry nepotřebuje klasický engine

25.6.2021, Jan Vítek, aktualita
GAN Theft Auto, aneb AI imitace populární hry nepotřebuje klasický engine
Výzkumníci pracující s umělou inteligencí si od NVIDIE vypůjčili stanici DGX100, z jejíž pomocí stvořili GAN Theft Auto. Výstup vypadá jako Grand Theft Auto V, ale ve skutečnosti se tu nevyužívá grafický engine a jde jen o výplod umělé inteligence.
Nedávno jsme se podívali na to, jak umělá inteligence dává hře Grand Theft Auto V realistický vzhled, jenomže v onom případě šlo o to, že AI jen upravovala výstup z grafického enginu původní hry tak, aby se blížil reálným záběrům z ulic kalifornských měst. V případě GAN Theft Auto jde o něco jiného, pro což už ale také máme předchozí případ. Jde rovněž o GAN (Generative Adversarial Network), která vytvořila hru Pac-Man, a to bez enginu prostě tak, že si ji AI sama "představila" a dle toho vytvořila grafickou podobu. 
 
 
Pac-Man je ovšem velice jednoduchá hra, kde šlo o to, aby AI rozeznala jednotlivé objekty, ty si příslušně klasifikovala a také si spojila dění na monitoru se vstupem, čili aby věděla, že onen žlutý kulatý flek se vydá doleva, pokud někdo na klávesnici stiskne příslušnou šipku. Gra s grafikou jako Grand Theft Auto V je ale přeci jen jiná úroveň. 
 
 
Princip je ale stejný čili i zde se AI učila sledováním samotné původní hry a že jde o GAN, využívají se tu ve skutečnosti dvě soupeřící neuronové sítě zvané generator a discriminator, které se díky svému vztahu postupně zlepšují. AI tak neustále a v několika instancích sledovala auto v enginu GTA V a postupně se naučila imitovat výslednou grafiku a rovněž reagovat na vstup z klávesnice tak, aby vykreslované auto opravdu jelo a zatáčelo. 
 
 
Výsledná grafika ale pochopitelně není dokonalá a to ještě musel být využitý upscaling do uspokojivého rozlišení. Pokud si ale představíme, že se zrovna koukáme přes zamlžené brýle nebo spíš dno půllitru, nevypadá výsledek až tak špatně, a zvláště pak vzdálená scenérie. 

A především, loni to byl (rovněž nedokonale vypadající) Pac-Man, letos je to už GTA V, čili za rok už se možná budeme dívat na něco mnohem, mnohem lepšího.  
 
Zdroj: GitHub - sentdex


reklama