Nedávno jsme se podívali na to, jak umělá inteligence dává hře Grand Theft Auto V realistický vzhled, jenomže v onom případě šlo o to, že AI jen upravovala výstup z grafického enginu původní hry tak, aby se blížil reálným záběrům z ulic kalifornských měst. V případě GAN Theft Auto jde o něco jiného, pro což už ale také máme předchozí případ. Jde rovněž o GAN (Generative Adversarial Network), která vytvořila hru Pac-Man, a to bez enginu prostě tak, že si ji AI sama "představila" a dle toho vytvořila grafickou podobu.

Pac-Man je ovšem velice jednoduchá hra, kde šlo o to, aby AI rozeznala jednotlivé objekty, ty si příslušně klasifikovala a také si spojila dění na monitoru se vstupem, čili aby věděla, že onen žlutý kulatý flek se vydá doleva, pokud někdo na klávesnici stiskne příslušnou šipku. Gra s grafikou jako Grand Theft Auto V je ale přeci jen jiná úroveň.

Princip je ale stejný čili i zde se AI učila sledováním samotné původní hry a že jde o GAN, využívají se tu ve skutečnosti dvě soupeřící neuronové sítě zvané generator a discriminator, které se díky svému vztahu postupně zlepšují. AI tak neustále a v několika instancích sledovala auto v enginu GTA V a postupně se naučila imitovat výslednou grafiku a rovněž reagovat na vstup z klávesnice tak, aby vykreslované auto opravdu jelo a zatáčelo.
Výsledná grafika ale pochopitelně není dokonalá a to ještě musel být využitý upscaling do uspokojivého rozlišení. Pokud si ale představíme, že se zrovna koukáme přes zamlžené brýle nebo spíš dno půllitru, nevypadá výsledek až tak špatně, a zvláště pak vzdálená scenérie.
A především, loni to byl (rovněž nedokonale vypadající) Pac-Man, letos je to už GTA V, čili za rok už se možná budeme dívat na něco mnohem, mnohem lepšího.
Zdroj: GitHub - sentdex