www.svethardware.cz
>
>
>
>

Gears of War: Ultimate Edition je katastrofa pro majitele Radeonů

Gears of War: Ultimate Edition je katastrofa pro majitele Radeonů
, , aktualita
Hra Gears of War: Ultimate Edition se včera objevila exkluzivně v obchodu Windows 10 Store a má se stát jedním z hlavních titulů, který ukáže možnosti DirectX 12. Nicméně pro majitele karet Radeon jde zatím o nepoužitelnou hru.
K oblíbeným
reklama
V poslední době jsme si zvykli na to, že pokud má nějaká hra na jistém hardwaru technické potíže, pak ty se týkají především výkonu. Ovšem v tomto případě jde ještě o něco jiného. Jak můžete vidět na následujícím screenshotu, Gears of War: Ultimate Edition není na určitém hardwaru nehratelný jen kvůli nízkému počtu snímků za sekundu či zasekávání, ale kvůli celkově špatně vykreslenému obrazu plnému černých artefaktů. A jak to vypadá, problém se týká karet AMD Radeon kompatibilních s DirectX 12, jejichž majitelům bylo doporučeno, ať se této hře zatím obloukem vyhnou. Jde konkrétně o karty s architekturou GCN 1.1 a 1.2, což se tedy týká nejnovějších modelů Fury a Nano i všech moderních Radeonů R9 až na R9 370X a pak také R7 370, jež mají ještě GPU s GCN 1.0.





O výkon jde ale nakonec také, jak můžete vidět v následujícím videu z přestřelky, které bylo pořízeno na sestavě s Radeon R9 Nano s rozlišením 4K. Video jasně ukazuje, že průměrná snímkovací frekvence je 40 FPS, což vypadá samo o sobě dobře, ale do toho se nepočítají až sekundové záseky obrazu, které se objevují velice často.


Jak to vypadá, toto sekání obrazu se projevuje na kartách AMD s architekturou GCN 1.1 a 1.2, které mají 4 GB a méně paměti, což je pochopitelně limit pro karty s čipy Fiji, ale níže postavené Radeony mohou mít až 8 GB RAM. Jenomže na kartách NVIDIA se 4 GB RAM, jako je GTX 980, se tato hra neseká ani ve vysokém rozlišení, takže by nemělo jít čistě jen o kapacitu paměti. Nicméně vše ukazuje na to, že jde opravdu o problém s pamětí, který se ale týká pouze vybraných architektur AMD. Otázka také je, jak vůbec mohla být tato hra ve svém aktuálním stavu vypuštěna na trh, ať už jde o její problém, nebo problém ovladačů AMD.

Gears of War: Ultimate Edition ale využívá původní engine Unreal z roku 2006, čili nejde o hru určenou přímo pro DirectX 12, dokonce ne ani pro DirectX 11. To až Gears of War 4 využije modernější Unreal Engine 4. Ultimate Edition tedy není moderní adaptace staré hry, ale spíše jen oprášený starý titul využívající původní kód a engine, který podporuje vysoká rozlišení a svým způsobem také DirectX 12. A právě to vzbuzuje otázku, zda hra Gears of War: Ultimate Edition vůbec může být opravena, aby pod DirectX 12 na Radeonech fungovala bez problémů, i když Microsoft již oznámil, že se na nápravě pracuje ve spolupráci s AMD.

Celkově tak tato věc připomíná blamáž s hrou Batman: Arkham Knight, která byla vypuštěna na trh, ačkoliv její tvůrci museli vědět, a tak i ignorovat problémy spojené s výkonem. Dle Steamu je mezi zaregistrovanými uživateli asi čtvrtina majitelů karet AMD Radeon a z nich bude jistě velké procento využívat karty s GCN 1.1 a 1.2. Pokud si ale přesto chcete tuto hru vyzkoušet, pak vývojáři zatím doporučují majitelům Radeonů zakázat Ambien Occlusion a uživatelé s kartami GeForce by se měli vzdát funkce G-Sync, pokud ji používají, neboť ta prý ve hře také působí problémy.

Zdroj: Extremetech

reklama
Nejnovější články
Nvidia má chystat mobilní čipy GeForce MX330 a MX350 s Pascalem Nvidia má chystat mobilní čipy GeForce MX330 a MX350 s Pascalem
Na Internetu se začínají objevovat zprávy o připravovaných grafických čipech Nvidie pro mobilní zařízení, GeForce MX330 a MX350. Tyto čipy by měly být stále ještě postaveny na architektuře Pascal.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Amazon Music útočí na Apple Music, má už 55 milionů předplatitelů Amazon Music útočí na Apple Music, má už 55 milionů předplatitelů
I když streamovací služba Amazon Music není tak známá jako např. Spotify nebo Apple Music, je docela dobře možné, že se v tomto roce stane dvojkou a předběhne službu od Applu. Dosáhla už totiž na 55 milionů platících předplatitelů.
24.1.2020, aktualita, Milan Šurkala
ASML rozjíždí výrobu EUV strojů, příští rok jich plánuje 50 ASML rozjíždí výrobu EUV strojů, příští rok jich plánuje 50
Zaměstnanci nizozemské společnosti ASML se nemusí obávat, že by v nejbližších letech neměli co na práci. O EUV skenery je zájem a ten se bude jen zvyšovat, jak se rozroste i výroba pomocí EUV litografie. 
24.1.2020, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
AMD potichu opravilo čtyři závažné bezpečnostní problémy v ovladačích Radeon AMD potichu opravilo čtyři závažné bezpečnostní problémy v ovladačích Radeon
Společnost AMD vypustila do světa ovladače Radeon Adrenalin 20.1.1, které opravují čtyři závažné bezpečnostní chyby, ale o tom se v changelogu nedozvíme. Jedná se však o chyby v knihovně samotných ovladačů. 
24.1.2020, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Vývojáři Half-Life: Alyx odpovídají na otázky, starší tituly můžeme hrát zdarma Vývojáři Half-Life: Alyx odpovídají na otázky, starší tituly můžeme hrát zdarma
Vývojáři VR titulu Half-Life: Alyx se rozhodli, že se nechají zpovídat na Redditu v rámci AMA (Ask Me Anything), takže můžeme očekávat, že se z odpovědí dozvíme řadu novinek. A vedle toho si můžeme předchozí díly zahrát zdarma. 
24.1.2020, aktualita, Jan Vítek2 komentáře