Mě by zajímalo co lidi furt tak trápí na té vram. Ano 8GB už je prostě málo, ale já mám 10GB kartu a vše mi funguje v pohodě, ale to z toho důvodu, že na hraní nepotřebuju ultra detaily a raytracing.
Tím, ale nechci hájit ten paskvil 5060. Ono by možná stačilo, kdyby paměti běželi stále na GDDR6X a narvala se tam jen větší kapacita, protože Nvidie to takhle vždycky dělá. Vyšší propustnost a frekvence vykompenzuje menším množstvím vram.
Odpovědět1 2
Lidi netrápí raytracing. A vram mají třeba na výpočty takový AI model sežere co mu člověk dá!
Odpovědět1 1
8GB je malo? a to si na to od kial prišiel?
Viac VRam potrebuju taky hlupaci ako ja čo maju na PC pripojeny 4K projektor, 4K+3K monitory, ked robim 3D zostavu čo ma dokopi 270GB tak tam ako VRam tak aj RAM treba, ale bezny smrtelnik čo nieje projektant konštrukter či neupravuje videa ktori nema k PC zapojene 2-3 4K monitory tolko VRam nepotrebuje.
Full HD monitou stači 4GB, 2K monitor si vystači s 6GB a 4K niektore hry dokažu využiť až 10GB.
Na druhej strane viac RAM viac adidas :D
Odpovědět0 5
Na 2K rozhodně 6GB nestačí. To nevím, kde žijete nebo co hrajete za starý hry. Roky hraju hry s Ultra texturama a zbytek na vysoký a snad každá hra využije 7,5-8,5Gb. I starej The Division 2 z roku 2019 na vysoký ve 1440P spolkne 9,5GB vram.
S tím co píšete jste se zasekl v době 2016
Odpovědět1 0
klasicky uplne mimo, proc vubec reagujes takovyma pohadkama, sis dneska nevzal prasky co...
Odpovědět0 0
Je to tak rok, dva, hrál jsem si tehdy se Stable Diffusion, na generování obrázků 1024x1024 8GB v pohodě stačí. Dokonce se mi tyhle SDXL modely podařilo rozjet i na 6GB, akorát se to nevešlo do videopaměti, když jsem použil KDE bez akcelerace, musel jsem nahodit staré dobré ICEWM, a pak to prošlo. Ve formátu 512x512, tedy původní SD jsem byl schopen generovat obrázky i na GT 1030, se 2GB paměti.
Ovšem, když jsem si chtěl sám vytvořit model, vlastně jsem si rozšíření chtěl rozjet prohazován xichtů, bylo to docela pracné nainstalovat, kupodivu ve Windows jsem to zvládl i rychleji než v Linuxu, poprvé v životě jsem naistaloval Visual studio, zatím jsem si vždy vystačil s gcc. Pak přišlo zklamání, nekompromisně to žádalo 20GB, a nešlo to obejít.
Topaz Video AI provozuji v pohodě na RTX 3070 s 8GB, ale více paměti by se hodilo, docela mne láká možnost, rozšíření na 16GB (na githubu na to vyšel podrobný návod).
Odpovědět2 0