Čili podle souhrnného grafu výkon identický s 4070S. Stejné množství paměti, takže jakmile to narazí na hru, kde 12GB v daném rozlišení nebude stačit, tak výkon padne k zemi.
Tohle opravdu jako mezigenerační posun neberu. V podstatě vzali slabší čip, nataktovali na vyšší frekvenci a dali k němu rychlejší paměti a získali stejně výkonnou kartu, jakou byl předchůdce. Protože rozdíl na úrovni 2-4% podle rozlišení. To je v podstatě na úrovni chyby měření.
Odpovědět0 0
Jenže je otázkou, zda má RTX 5070 nahrazovat RTX 4070 Super nebo spíše RTX 4070. Podle toho, jak je konfigurována a pojmenována, tak se spíše nabízí, že to má být RTX 4070, ne Super verze. A tam máme mezigenerační posun o 20 %. Není to mnoho, rozhodně bychom čekali o něco více, ale srovnávejme to, co by se mělo srovnávat. Představte si, že by Nvidia uvedla RTX 5070 Super. Proti čemu to budete srovnávat pak? Také proti RTX 4070 Super? Logicky asi ano. Pak se ale nabízí otázka, proč jsme s ní srovnávali RTX 5070...
Odpovědět0 0
Je to logické. RTX 4070 byla nahrazena RTX 4070S. Nyní byla RTX 4070S nahrazena RTX 5070 a proto je logické ji s touto kartou srovnávat. A výsledek je takový, že výkon je identický. Pokud má někdo OC edici RTX 4070S, tak má dokonce lepší výkon jak v případě stock RTX 5070. Proč bych aktuální kartu srovnával s kartou, která již byla nahrazena?
A i v takovém případě rozdíl sotva 20% oproti několik let staré kartě? To má být generační posun? To není žádný posun. V podstatě kdyby jen přejmenovali RTX 4070S na RTX 5070, tak máte výkon stejný.
A pokud se celá technologická stránka RTX 50 rodiny omezuje na dražší a rychlejší paměti a paskvil generující o něco víc falešných framů, tak to opravdu neberu. To je celkem ubohé. A je pravda, že jak je RTX 50 rodina celkově pod psa, jak byly uváděny velmi zavádějící informace o jejím výkon, jak nám stále hoří nešťasně řešený 12pin konektor, celkově papírové uvedení na trh, tak RTX 5070 je opravdu doslova a do písmene zmetek z této rodiny.
Oproti předchozí generaci nepřináší nic v oblasti výkonu, jen falešné sliby a framy.
Odpovědět0 0
"RTX 4070 byla nahrazena RTX 4070S."
Ne, nenahradila. RTX 4070S byla doplněním, nikoli nahrazením. RTX 4070 zůstala ve výrobě a byla ji snížena cena. U ostatních modelů by se o tom dalo mluvit, ale zrovna u RTX 4070 nikoli.
"A i v takovém případě rozdíl sotva 20% oproti několik let staré kartě? To má být generační posun? To není žádný posun."
Nikdo tady ale neříká, že je to hodně. Jen to, že RTX 5070 nahrazuje RTX 4070 a nikoli RTX 4070 Super.
Odpovědět0 0
Který debil tenhle článek psal? 17% je výrazný posun výkonu pro novou generaci grafik? Zaslepení fanoušci nvidie se nezapřou...
Odpovědět0 0
Jestli ona není chyba spíše ve čtenáři. Chtělo by to lépe číst. Jde o to, že papírové specifikace se v podstatě nezměnily (jen o 6 % vyšší hrubý výkon), ale skutečný rozdíl výkonu je proti tomu výrazně větší. Já neříkám, že výkon mezigeneračně výrazně narostl, ale že výrazně narostl vůči tomu, jak se mezigeneračně téměř nezměnil ten teoretický. Je tam k tomu celý odstavec nad tím, který se pozastavuje nad tím, že Nvidia takřka nesáhla na specifikace. V kontextu tohoto je ten rozdíl výkonu výrazný. Ta RTX 5070 měla být dle papírových specifikací podstatně větší mezigenerační tragédie, než jakou je.
Odpovědět0 0
A bude sranda keď si budúca generácia RTX 6000 vymyslí medzi skutočnými snímkami 12-16 snímok. To sa to bude hrať. A čo potom RTX 7000 , tá si vymyslí rovno celú hru. :)
Odpovědět3 1
Až bude AI pracovat přímo v herním enginu, tedy přímo modelovat postavy, předměty a generovat herní prostor, pak to bude mít smysl. Do té doby je MFG jen jakýsi "Smoothmove" filtr pro monitor. Je ale otázkou, jestli takhle výkonná AI nebude vyžadovat nakonec stejné množstvím energie jako dnešní hrubý, rasterizační výkon. Podle mě nečekejme u budoucích generací GK žádný výrazný výkonnostní skok. Spíše jen optimalizace. Litografie na 3 nebo 2nm zlikviduje obchodní model herních GK. nVidia to ví.
Odpovědět0 0
Škoda. Kdyby to mělo spotřebu kolem 150W, tak by to byla super kartička.
Odpovědět0 0
http://download.jirikocman.cz/pp1.jpg
The First Descendant
UWQHD, ultra, rt off, dlssb,fg, je to particle detail peklo kdy dostává záhul CPU i GPU a dropuje to (bez těch efektů jsi na 160-180 FPS)
Ale koukni na spotřebu 157W
A tady ve FHD, tentokrát ultra + ultra rt + rr, dlss off, fg 167W
https://ctrlv.cz/Qocv
Když jsem měl 3060Ti tak bez FPS locku konstantně 200W, musel jsem mít kombinaci low/medium detailů, rt off, dlssq. Někde to dávalo i 80-90FPS ale pak scéna jaké jsou na screenech dropovala ke 30 FPS. Uvaž že na screenech jsou FPS s framegenem, tedy 2x vyšší než raw snímky, ale bez FG prostě neduržíš 60FPS když vypukne to particlové peklo.
Není to chyba vývojářů, hráči si řekli o fast pace combat a o charaktery se silou zbraně hromadného ničení. Dungeony původně měly od 100 do 200 nepřátel podle velikosti, Nové mají 800-900. A místo původních 3-4 minut to zvládneš i pod 2 minutu.
Kdybys v těch scénách používal Stier střelnou zbraň, lokaci vyčistíš za 3-5 minut, s skill based charakterem s velkými area of efekt skilly, na FHD snímku jsme hned tři různé efekty, na UWQHD jen jeden efekt ale od tří hráčů.. Díky tomu tu místnost vyčistíš za 10-20 sekund, a samozřejmě engine při tom řeší všechny animace stovek umírajících nepřátel..
Za mě je to super karta, kvůli téhle hře jsem upgradoval a to ještě nepodporuje MFG.
Aktuálně hraju v UWQHD, ultra, ultra rt, rr, dlssb, fg při 60 FPS locku (nemám rád nekonzistentní frametimes a nechci pod 60 FPS, cokoli navíc není potřeba) a i když někdo namítne latence kvůli FG, tak nic takového. Jestli mám 60 reál nebo 30+30 fg snímů na hraní nepozoru rozdíl, hraje se to pořád stejně dobře
Při tom nastavení to žere kolem 150W v průměru, když vypneš ray reconstruction, ušetříš cca 20W, když vypneš ještě RT tak dalších 20W a jsi na 110W v náročnějších místech, v méně náročných jsi i pod stovku.
Kvůli kamarádovi jsem zkoušel dotu, UWQHD, maximální nastavení, 60FPS lock, spotřeba 40-50W, karta běží pasivně. S 240 FPS, což je maximum co jde nastavit to žere asi 80-100W, točí minimální otáčky, zatížená je na nějakých 40%
Za mě to je skvělá kartička, ano byla by i 4070S, ale o upgrade jsem začal uvažovat na konci prázdnin, prve jsem nebyl přesvědčený, ale TFD mě chytil a tu jedinou hru mi 3060Ti nedávala jak jsem chtěl. Ke konci roku, kdy už padlo rozhodnutí novou grafiku pořídit, jsem si řekl že počkám na novou řadu a rozhodnu se.
Čekání vyšlo, karty stojí stejně (4070S ASUS TUF byla typicky za 19,5, za to dnes máš 5070 Gaming X Trio oboje velice tiché karty out of box a pro mě je ideální karta kterou ne že není hlučná, ale kterou ideálně neslyším i když je v místnosti naprosté ticho), mají +- stejný výkon pokud se nepoužije nový feature set 5000 řady, třeba MFG. Má to konečně HW decode/encode HEVC 10 a 12 bit 4:2:2, důvod, pro který si mnoho lidí kupovalo na editaci videa Intel procesory s iGPU, které to uměly, kdežto AMD ani NV to neměly.
Odpovědět0 3
Prosim te, nevis jak by se dala vypnou LCD obrazovka na 3060Ti Aorus? Mně se nepodařilo rozchodit ten jejích obří balík softu. Pod W10. Případně, jde to uplně vypnout i podsvícení? Na compu jsem více ve 2D s malou spotřebou a tohle asi zase zbytečně žere.
Odpovědět0 0
Netuším, pokud to nemá HW ani SW switch, tak kouknout zda to není připojené konektorem, jako že by asi mělo, a odpojit konektor.
Odpovědět0 0
Wow ... teď bych měl asi z "výkonu" nové 5070-ky padnout na hubu. Hmm ... proč se tak neděje?
Že by to bylo jen cenou? 5070 není nic jiného než 4070S na steroidech. Aby taky ne, když se jedná o stejný výrobní proces a architekturu. To se teda zelení po těch letech čekání na novou generaci vytáhli.
Odpovědět2 1
Ale je tam GDDR7 :o)
Odpovědět0 0
Však ceny jsou stejné, ale 5070 je výrazně výkonnější.
Ano když srovnáš 4070S a 5070 omezíš jen technologiemi, které umí 4070S, tak je výkon srovnatelný. Ale NV už od řady 2000 jasně uvádí že hrubý výkon už roste málo a budoucnost je v nových technologiích,
2000 řada nebyla výrazně rychlejší než 1000 řada, ale v nativu, RTX nabídla DLSS, najednou byl výkon jinde, výkon v RT byl taky několikanásobný proti 1080 a 1080Ti kde to NV na ochutnávku pustila akorát to počítali hrubou silou a ne specializovanými RT cores.
Ano lidi křičeli že RT ani DLSS nechtěli, dnes je to naprostá samozřejmost.
A stejně u 4000 řady a framegenu, framegen je mnoha případech super, a 5000 to posouvá ještě dál s multi framegen, takže si konečně můžeš pustit hru náročnosti Indiana Jonese ten má RT obsažené a nevypneš ho, ale RT není výkonový problém, problém s výkonem má path tracing (full rt v indym), tam v 4k native 5090 horko těžko udělá 30 FPS, ale dáš DLSS perfromance (na 4k je ok) a už jsi blízko 60FPS avg, zapneš framgen x2 a ejhle máš kolem 100-120 FPS, pokud sis koupil krvavě drahý 4k oled s 240Hz panelem, tak to chceš asi naplnit, šup, zapneš framegen x4 a máš 200-240 FPS.
Že to někdo nechce používat nebo to v testech neměří, to je chyba toho testování, když uměle omezí novou generaci tím že nevyužijí něco co nabízí.
Odpovědět0 3
970=780Ti / 1070=980 Ti / 2070=1080 / 3070=2080 Ti / 4070=3080 /// 4070 Ti (5070)=3090 Ti.
Perfektní 😂
Odpovědět1 0
Pokrok nezastavíš
Odpovědět0 0
5070 je 3090TI ale bez frame genu, s frame genem to překoná i 4070 a 5070 má mfg a překoná i 4090.
To že někdo kupuje kartu a pak nevyužívá možností které nabizí a následně se "diví" že to nemá mezigenerační posun je chyba kupujícího, nikoli karty.
A ne, FG ti nezhorší latence. Pokud máš bez FG 60FPS a víc ti karta nedá, s FG se dostaneš až na 120FPS při v podstatě stejné latenci (je tam malinká režije v nízkých jednotkách ms), pořád máš latenci jako na 60FPS ale na monitoru máš 120. Když zapneš MFG x4, máš pořád stejnou latenci jako u 60FPS ale na monitoru teoreticky 240FPS.
Ano kdybys měl kartu co zvládá 240FPS hrubou silou, a zapnul bys MFG x4 s 240FPS lockem, tak se latence zvene minimálně 4 násobně, ale tak to obvykle nikdo používat nebude.
I když, osobně to tak používám, jsem zvyklý na 60FPS lock, ale v TFD mám dropy když vypukne particle detail peklo -
http://download.jirikocman.cz/pp1.jpg https://ctrlv.cz/Qocv a to dropuje nehledě na úrovni detailů ani výkonu karty (je to na ten engine už příliš, ale hráči si příli takovou gameplay a vývojáři to hráčům dali za cenu nepříliš ideálního výkonu). Na snímcích jsou FPS při framegenu, takže polovina skutečných... Nemít FG, tak sjsem pod 60 což je pro mě značně nepříjemné. Na snímcích je vypnutý FPS lock aby bylo vidět kolik to dává celkově.
Odpovědět0 2
A pak tu jsou lidé, kteří s nadšením používají vše co jim společnost naservíruje, ale základní výkon nikde... K čemu mi je 60FPS reálných. 90 s DLSS a 200 s DLSS 4, když při těch 200 budu mít stejnou latenci, jako na těch 90 ?
Ať si celý MFG strčí někam a nebalamutí zákazníky. Jediné co ta funkce umí je zvedat latenci a ničit klasické optimalizace her.
Odpovědět2 0
Řekl bych že to dělají kvůli smoothnes obrazu, ale ptej se lidí co něco takového dělají a proč si kupují high refresh rate monitory. Já k nim nepatřím.
Mě FG pomohl v TFD držet 60FPS bez dropů. Protože to prostě v některých situací dává 40-50 a nejzásadnější pr mě je právě konzistentní frametime.
U MSFS zase můžu mít 60FPS místo 30, protože víc než lehce přes 30 nedává CPU - 5800x3D a ani 9800x3D to nedá víc jak na 35-40, ale nekoukej na testy MSFS na technických webech, problém není s lítáním, často z pohledu externí kamery, ale s přistáváním s kamerou v kokpitu, když použiješ propracované letadlo s komplexními systémy a přistáváš na velkém komplexním letišti s propracovanou scenérií.
Tzn. long story short FG mi poskytuje smoothnes 60FPS při v zásadě stejné latenci jako bych měl s vypnutým FG.
Odpovědět0 1
RTX 5070 samozřejmě není 3090Ti. Má pouhých 12GB VRAM.
Hry na RTX 5070 neběhají ani zdaleka rychleji než na 4090, ani rychleji než na 4080 nebo 4070Ti. MFG jen zvyšuje počet snímků na monitoru. Systém hry stále pracuje jen s renderovanými a od toho se odvíjí vysoká latence. Nešiřte bludy, že MFG je výkon.
Latence na 60FPS je hraniční (20ms na grafice + latence systému je max přípustné) a pro mě nedostatečná. Ten kdo si dobrovolně lockne 60FPS, ikdyž má karta navíc podle mě trpí nějakou formou sebepoškozování. Přichází totiž o to podstatné - bleskovou odezvu. Tedy stává se dobrovolně méně výkonným, chcete-li schopným.
Odpovědět1 1
To, že má 12GB vram neznamená, že to nemá výkon 3090 Ti...
Odpovědět0 1
Samozřejmě, že znamená nebo si myslíte, že na RTX 5070 rozjedete stejně jako na RTX 3090Ti rozsáhlejší modely nebo scény? Už před drahnou dobou jsem ve hře Star Wars Battlefront2 totál zdemoloval RTX 3080Ti s 12GB a dropovala mi na 5 FPS.
Odpovědět1 0
Tak na LLM, velké rendery samozřejmě paměť potřeba, ale osobně jsem to na LLM ani 3D modeling nekupoval, PC u mě slouží jen jako herní konzole.
A ano třeba AW2 s PT v 4K 5070 s 12GB zabije, zabije jakoukoli 12GB kartu, je třeba víc, ale k čemu je 16GB, když pak ta karta udělá 20 FPS, zvláště když to bude člověk co bude ze zásady proti upscalingu a framegenu, tu hru v 4k prostě hrát nebude, buď sníží rozlišení nebo sníží detaily. A najednou už je zase těch 12GB dostačujících.
5070 je luxusní karta na FHD hraní, s DLSSQ a případným FG utáhne na 60 FPS i PT. Podobně utáhne RT tituly v QHD případně i ty PT (možná s využitím MFG). Na 4k to je tam možná na starší hry bez PT a tam paměť problém není.
Odpovědět0 1
"Přichází totiž o to podstatné - bleskovou odezvu"
za předpokladu že jsi trénovaný esport hráč, nebo ti jde aspoň o herní výsledek, tedy myslím, netuším já to za sebepožkozování neberu, ani jedno nejsem.
Dobrovolně lockuju hned ze dvou důvodu - konzistentní frametimes, 60 min, 60 avg, 60 max, nesnáším fluktuaci, když to bude skákat třeba mezi 70-100 FPS, tak to bude daleko horší než stabilních 60. Prostě to vnímám a vadí mi to.
Druhý důvod je omezení spotřeby, karta nejede na 100%, leckdy běží třeba i na 50-60% (nebo jak dota 2 co jsem zkoušel pro kamaráda při 240FPS na 40%, při 60% pak jela celou dobu pasivně chlazená ), spotřeba je nižší, díky tomu negeneruje ani tolik tepla a díky tomu je tišší. A ticho je jeden z klíčových vlastností počítače, v ideálním světě by to mělo být pasivně chlazené, nebo aktivně ale tak, že i když k tomu dám ucho, budu mít problém něco slyšet.
Naproti tomu latenci nevnímám, reakční doba netrénovaného člověka je kolem 1s, necítím rozdíl, když mi to běží 100 FPS raw, 60 raw locked, 30 raw+30fg locked. Používám bezdrátové periferie, nepoužívám LAN. Když kouknu na záznam nějakého kompetitivního hraní vidím jen že hra hlásí že někdo někoho zabil, ale já si ho ani nevšiml, natož abych byl schopne na něj namířit a vystřelit. Nejsem boome, jsem jen generace X a vyrůstal jsem v době, že jsme byli rádi, že si zahrajeme a nějak se ho hýbe.
Kdyby třeba služby jako GFN umožnovaly pustit jakýkoli titul, tak bych už dávno neměl herní počítač a vystačil bych si s tím. Půl roku jsem to aktivně využíval k naprosté spokojenosti, ale pak přišlo na tituly které na tom nejsou, takže zase došlo na herní konzoli = herní pc.
Odpovědět0 1
Nepovažuji se za nějakého extra trénovaného hráče, ale rozdíl mezi 60FPS a 120FPS tedy 16 a 8ms rozhodně poznám. Ona je také důležitá latence celého systému.
5070 se tedy nerovná 3090Ti.
Služby jako GFN jsou budoucností hraní ať se nám to líbí nebo ne. Je to jediná cesta k navýšení hrubého výkonu za akceptovatelnou cenu. Teď jí momentálně testuji na svém 12" tabletu a odezvu na nejbližší datové centrum nVidie držím pod 20ms (typicky 15-18ms) na WiFi. Po kabelu na PC se dostanu i na 10ms. To už člověk nerozezná cloud od lokálního hraní.
Odpovědět0 0
Máš tam chybu, 4070ti je srovnatelná možná tak s 12GB variantou 3080,4070ti je na půl cesty mezi původní 3080 a 3080ti a 4070 nedosahuje 3080. Takže 5000 a 4000 mají podobné mezigenerační zlepšení
Odpovědět0 0