reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.4.2020, Jan Vítek, aktualita
Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint byl vypuštěn na trh už loni v říjnu, ale nedávno tato hra dostala podporu API Vulkan v rámci aktualizace na verzi 2.0. Server Kitguru se tak podíval na to, co to přinese s ohledem na výkon 
Vlastimil91 (6) | 4.4.20206:14
Pěkná aktualizace ale bylo by také dobré dodat že mezi DX11 a Vulkán je rozdíl v grafice. Netvrdím že nějak extrémní ale jde to pozorovat. Jsou už i srovnávací videa a YT
Odpovědět0  3
congi (317) | 3.4.202016:44
U grafik je videt pekny narust, testy CPU jsem nenasel, v DX11 vs DX12 vs Vulkan jde i o CPU treba ­- api overhead.
Mám 1600X@4,1GHz a 5700XT a tam je videt kdy u DX11 Breakpoint je klasicky vytizenych 40­-60% CPU­(6jadro to vyuzije­), grafika se flaka a FPS kolem 65, obcas dropy pod 55FPS. Po prepnuti na Vulkan se snizi vyuziti CPU a zvedne vyuziti GPU a pritom FPS narostou na prumernych 90. Hodne to ulehci procesoru, az na pasaze kde jsou velke zakladny, tam uz to moc nedava ani na Vulkanu.
Odpovědět2  0
Cemada (1210) | 3.4.202018:10
Vulkan i DX12 umí krásně využít CPU i GPU. Je to vidět tady na Breakpointu a třeba na Division 2.
Mám Ryzen 1700 přetočený na 3,7GHz na všech jádrech, Sapphire Nitro+ RX 5700XT, 32GB 3000MHz CL15 DDR4.

D2 v DX11 je hrozná bída...grafika nevytížená, málo snímků, atd. Přepnutím do DX12 mi to v pohodě drží skálopevně 75 fps ­(mám 75Hz FullHD, víc tedy nepotřebuji­), grafika se fláká ­(podtaktovaný profil na max. 1800MHz­/0,980V­) a je tichá protože jede do 60°C max.
Podobné je to u Breakpointu. V DX11 jsem musel mít stažené detaily abych z toho vyždímal 50fps v minimu, 57­-65 v průměru. S Vulkanem na ultimátní ­(tedy maximální­) detaily a 60fps min, průměr 96...v továrním profilu karty. Takže zase jedu na max. 1800MHz a 60°C max a hra běhá parádně.
U Breakpointu mi Vulkan přinesl suma sumáru +40% v min.fps a +50 v průměrných.

Bohužel tohle nám přesně ukazuje, jak jsme zabrždění na DX11 a dobře zoptimalizovaný DX12­/Vulkan který opravdu umí využít potenciálne našeho HW hraje až druhé housle a je to obrovská, opakuji obrovská škoda.
Odpovědět4  0
wrah666 (6205) | 4.4.20202:07
Jenže práce s Vulkanem vyžaduje myšlení. Myslící vývojář požaduzje 2x takový plat než nemyslící. A ještě k tomu je těžko k sehnání.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.