Google chce snížit počet nechtěných kliků na mobilní reklamy
28.6.2015, Milan Šurkala, aktualita

Občas se stane, že člověk omylem klikne na reklamu, na kterou ani kliknout nechtěl. Společnost Google chce tomuto u mobilních reklam co nejvíce zabránit, protože na malých displejích k nechtěným klikům dochází nejčastěji.
Společnost Google chce udělat přítrž nechtěným klikům na mobilní reklamy, které dokážou pěkně znepříjemnit život. To se na malých displejích smartphonů stává relativně často a je to problémem nejen u surfování na internetu, ale také v mnoha hrách. K vylepšení uživatelského komfortu a zamezení neužitečných prokliků tak Google přichází se třemi změnami.

Prvním opatřením bude to, že roh reklamy nebude klikatelný. Jinak řečeno, kliknout půjde na obrázek reklamního bloku a jeho okrajové části budou neaktivní. To se hodí zejména u skrolování. Duhou změnou je to, že u vyskakovacích oken byla zavedena časová prodleva, kdy budou neaktivní. Pokud se okno najednou objeví a v byste na něj omylem klikli, nic se nestane. Reklama začne být aktivní (půjde na ni kliknout) až po menší prodlevě. Poslední změnou je to, že u odkazů na stáhnutí aplikace nepůjde klikat na obrázek (ikonku) aplikace, protože ten byl příliš blízko křížku na zavření reklamy. Spousta uživatelů tak nechtěně vešla na Google Play místo toho, aby zrušila reklamu.

Zdroj: adwords.blogspot.cz

Prvním opatřením bude to, že roh reklamy nebude klikatelný. Jinak řečeno, kliknout půjde na obrázek reklamního bloku a jeho okrajové části budou neaktivní. To se hodí zejména u skrolování. Duhou změnou je to, že u vyskakovacích oken byla zavedena časová prodleva, kdy budou neaktivní. Pokud se okno najednou objeví a v byste na něj omylem klikli, nic se nestane. Reklama začne být aktivní (půjde na ni kliknout) až po menší prodlevě. Poslední změnou je to, že u odkazů na stáhnutí aplikace nepůjde klikat na obrázek (ikonku) aplikace, protože ten byl příliš blízko křížku na zavření reklamy. Spousta uživatelů tak nechtěně vešla na Google Play místo toho, aby zrušila reklamu.

Zdroj: adwords.blogspot.cz