Google Chrome bude od příštího roku blokovat otravné reklamy

Google Chrome bude od příštího roku blokovat otravné reklamy
, , aktualita
Google ve snaze vytvořit "lepší web pro všechny" chce od příštího roku zařídit, aby jeho Chrome automaticky blokoval reklamy, které jsou příliš otravné a rušivé. Spolupracuje na tomto cíli s Coalition for Better Ads.
K oblíbeným
reklama
Nasnadě je přitom otázka, co Google a Coalition for Better Ads považují za vtíravé, otravné a rušivé reklamy, neboť na to mají lidé odlišné názory. Může jít o různá automaticky vyskakující okna, která se brání zavření, nebo třeba jen reklamy, které překrývají obsah webu, jež ale najdeme vcelku běžně.





Dle zprávy má jít právě o různá vyskakovací okna, a to nejen v rámci nových tabů, ale prostě veškeré pop-upy. Dále jde o automaticky se přehrávající audio a video nebo reklamy, které nás donutí čekat, než se zobrazí obsah samotného webu. Na zpravodajských a jiných webech je přitom dnes už zcela běžné, že se videa spouští bez ptaní a jako první pochopitelně nastoupí reklamy. Čili i toho by se měla tato věc týkat.

Google sám vydělává na reklamách, a tak se zdá, jako by bojoval sám proti sobě. Jeho názor je ale takový, že otravné reklamy dohánějí uživatele k tomu, aby si instalovali různé blokovače, které pak zamezí zobrazování veškerých reklam. Google tak chce najít střední cestu, díky níž lidé nebudou reklamami frustrováni a nebudou mít takovou potřebu je blokovat.

Firma se tak chce na této snaze podílet s Coalition for Better Ads a bude se držet jejích nedávno ohlášených Better Ads Standards. Půjde tak o standardy pro zobrazování reklam, jež si provozovatelé webů budou moci osvojit pomocí jistého nástroje Ad Experience Report. Ten nám dá přehled o námi spravovaných a vlastněných stránkách a pomůže najít způsob, jak na nich nechat zobrazovat reklamy způsobem, který nespustí blokaci v prohlížeči Chrome. A je jisté, že ti budou muset nějak reagovat, však Google se svým Chrome drží přibližně poloviční podíl mezi prohlížeči, i když jde o všechny verze Chrome, tedy i ty starší.

Vedle toho si Google chystá na pomoc webovým vydavatelům také program Funding Choices. Ten umožní, aby prohlížeč ukazoval různé vzkazy těm lidem, kteří si dané stránky prohlížejí se zapnutou blokací veškerých reklam. Provozovatel webu tak může požádat návštěvníky o to, aby si web přidali na seznam těch s povolenými reklamami, přičemž to je již k dispozici v Severní Americe, Velké Británii, Německu, Austrálii a na Novém Zélandu a později v tomto roce se program rozšíří do dalších zemí. Řada provozovatelů tak už dnes ne nutně díky Funding Choices takové výzvy zobrazuje, ale vše je pak i tak většinou stále jen na libovůli uživatele, zda na ně bude reagovat.

Někdy na začátku příštího roku tak přijde nová verze Google Chrome, která nebude zobrazovat reklamy, jež nebudou odpovídat Better Ads Standards.

Zdroj: Hexus.net
reklama
Nejnovější články
Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl? Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?
NVIDIA nedávno přišla s novou verzí DLSS 2.2, kterou zatím oficiálně podporuje dle našeho vědomí jen Rainbow Six Siege. Neoficiálně ji ale lze použít i třeba se Cyberpunkem 2077, a tak se můžeme pokusit zjistit, zda lze zaznamenat nějaký rozdíl. 
Dnes, recenze, Jan Vítek
Microsoft doporučil monitory pro Xbox. Je mezi nimi i 55" novinka Philips Microsoft doporučil monitory pro Xbox. Je mezi nimi i 55" novinka Philips
Vůbec poprvé se na trhu objeví monitory „Designed for Xbox“. Prozatím se jedná o tři modely Philips, Asus a Acer, které jsou vybaveny HDMI 2.1 s podporou 4K120 nebo úhlopříčkou 28 až 55 palců. 
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Microsoft překonává hodnotu 2 bilionů USD Microsoft překonává hodnotu 2 bilionů USD
Společnosti Microsoft se pod vedením Satya Nadelly hodně daří. Větší důraz na cloud a předplatná firmě pomáhá a všímají si toho i akcionáři. Hodnota firmy tak překonala 2 biliony USD a následuje tak Apple.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Operation Flashpoint (ARMA: Cold War Assault) do zítřka zdarma Operation Flashpoint (ARMA: Cold War Assault) do zítřka zdarma
Legendární česká hra Operation Flashpoint (nyní pod názvem Arma: Cold War Assault) je do zítřka k dispozici zdarma. Pokud jste ji nikdy nehráli, nebo naopak chcete osvěžit staré vzpomínky, můžete si ji "zakoupit".
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Gigabyte nechal zaregistrovat 8GB karty Radeon RX 6600 XT Gigabyte nechal zaregistrovat 8GB karty Radeon RX 6600 XT
Máme tu opět nová data ze záznamů Eurasian Economic Commission (EEC), kde se objevila řada karet Gigabyte Radeon RX 6600 XT. Všechny zaregistrované modely přitom mají ve výbavě 8 GB paměti. 
Včera, aktualita, Jan Vítek