Připravovaná verze internetového prohlížeče Google Chrome, která vyjde 1. září, přestane se spouštěním automaticky přehrávaných reklam ve formátu Adobe Flash. Výhod má být hned několik. Flash je znám tím, že žere hodně výkonu, čímž vypnutí reklam může šetřit baterii mobilních zařízení, zejména notebooků. Za další se může zlepšit i bezpečnost, neboť nemálo reklam poslední dobou obsahuje různé formy malware.

Inzerenti pochopitelně nejsou moc nadšeni. Google samotný jako poskytovatel reklamního prostoru už z velké části přešel z Flashe na HTML5 a tento krok v prohlžeči Chrome patrně přechod dalších ještě uspíší. Pochopitelně, kdo bude chtít, bude si stále moci nechat reklamu přehrát. Služeb jako je YouTube a Vimeo se změna nedotkne, blokovány budou jen ty Flash animace, které prohlížeč vyhodnotí jako reklamu a nevztahující se k obsahu webové stránky. Ve stejné době přestane podporovat Flash reklamy i Amazon.
Zdroj: arstechnica.com

Inzerenti pochopitelně nejsou moc nadšeni. Google samotný jako poskytovatel reklamního prostoru už z velké části přešel z Flashe na HTML5 a tento krok v prohlžeči Chrome patrně přechod dalších ještě uspíší. Pochopitelně, kdo bude chtít, bude si stále moci nechat reklamu přehrát. Služeb jako je YouTube a Vimeo se změna nedotkne, blokovány budou jen ty Flash animace, které prohlížeč vyhodnotí jako reklamu a nevztahující se k obsahu webové stránky. Ve stejné době přestane podporovat Flash reklamy i Amazon.
Zdroj: arstechnica.com