reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google loni dostal téměř miliardu žádostí o odstranění pirátských stránek

3.1.2017, Jan Vítek, aktualita
Google loni dostal téměř miliardu žádostí o odstranění pirátských stránek
Google dostal za minulý rok rekordní počet požadavků různých firem, kterým se nelíbilo, že vyhledávač nabízí odkazy na stránky s pirátským obsahem. Konkrétně to bylo 914 milionů požadavků.
To je v průměru nějakých 29 požadavků za sekundu, které by měl Google dle představ různých firem vyřídit. Jenomže právě tyto firmy často hřeší tím, že své požadavky ani nijak moc neprověřují, neboť se spoléhají na to, že to za ně udělá právě Google. Vznikají tak kuriózní situace, kdy například Warner Bros označili za pirátské vlastní stránky s propagací svých filmů. Není tedy divu, že v poslední době počet těchto žádostí prudce rostl a dostal se na 914 milionů za rok 2016, kdežto o rok předtím to bylo 558 milionů. Z dostupného grafu to ale vypadá, že počet žádostí ke konci minulého roku přeci jen začal klesat a dostal se na úroveň z konce roku 2015.





Google ale měl drtivé většině těchto požadavků vyhovět, takže pokud budeme předpokládat, že je všechny jeho pracovníci svědomitě posoudili, byly téměř všechny oprávněné. Jen malý zlomek patří v grafu mezi odmítnuté adresy, které tak Google z výsledků vyhledávání neodstranil. Víme také, že se to týkalo nějakých 352.000 webových stránek, na nichž se konkrétní adresy nacházely.





A kdo především zasílá tyto požadavky? Je to pochopitelně především řada firem působících v hudebním a filmovém průmyslu a mezi nimi vede britská BPI, která zaslala 82 milionů žádostí. Pak můžžeme zmínit NBC Universal, Fox, HBO a Microsoft. Zajímavé je, že americké hudební společnosti zaslaly pouze 12 milionů žádostí.

Google také říká, že svůj vyhledávací engine neustále vylepšuje a snaží se o to, aby stránky s nelegálně šířeným obsahem byly ve výsledcích zastrčeny až někde dole. Zároveň si tak trošku stěžuje na to, že dostává podvodné žádosti, které mají být nejspíše prostředkem nekalé konkurence, a to třeba od osob, které se vydávají za zástupce firem bojujících proti pirátství. Popřípadě chodí žádosti od osob, jimž se nelíbí stránky s informacemi, které pro ně nejsou zrovna příjemné. Byl to například jistý egyptský úředník, který chtěl z vyhledávače odstranit stránky informující o jeho zatčení a oháněl se autorskými právy.

Jak to celé funguje? Google získá žádosti, které jeho pracovníci prověří a pokud jim vyhoví, pak vedle zablokování stránek ve vyhledávači rovněž informují administrátora dotčených stránek pomocí Google Search Console. Ten pak má možnost podat protioznámení, které bude opět posouzeno. Je tak jasné, že za celým procesem stojí mnoho hodin lidské práce i peněz.

Zdroj: Google
reklama