reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google proti Amazonu: YouTube je blokován na Echo Show i Fire TV

6.12.2017, Jan Vítek, aktualita
Google proti Amazonu: YouTube je blokován na Echo Show i Fire TV
Google se rozhodl vystupňovat nevraživost sdílenou s Amazonem do nových výšin, když se rozhodl zablokovat službu YouTube na zařízeních Echo Show a Fire TV. Nezapne ji do té doby, než se "Amazon rozhodne spolupracovat". 
Google se tak v podstatě přiznal k tomu, že Amazonu hází klacky pod nohy, respektive jde spíše o oplácení nevstřícných kroků právě Amazonu. Nyní si tak majitelé zařízení Echo Show a Fire TV už nepustí videa z YouTube, ale na to už ostatně mohou být zvyklí, neboť právě na Echo Show YouTube nefungovalo už dříve. 
 
 
Google říká, že tím chce Amazon donutit ke spolupráci, aby bylo zajištěno, že zákazníci budou mít přístup k produktům obou společností. Tím však pochopitelně nemyslí samotnou službu YouTube, ale něco jiného.
 
Nejdříve šlo o aplikaci Amazonu pro přehrávání videí z YouTube a Googlu se nelíbilo, že Amazon si ji vyvinul sám a nijak nespolupracoval. Proto ji Google dříve v tomto roce na Echo Show zablokoval, ovšem Amazon to následně obešel prostě tím, že začal využívat webovou verzi přehrávače videí. 
 
Nyní tak Google opět nějakým způsobem zakázal YouTube na Echo Show a navíc přidal i Fire TV a přidal výzvu pro Amazon. Nechce však po něm mít možnost mluvit do vývoje aplikace pro YouTube, ale zařazení produktů jako Chromecast nebo Google Home do nabídky obchodu. Vedle toho tu máme také fakt, že Amazon odmítá zprovoznit Prime Video na zařízeních Chromecast. Jde tak o klasický případ, který by se dal shrnout slovy: "když ne my, tak vy taky ne". 
 
Tato již vzájemná nevraživost má kořeny nejspíše v roce 2015, kdy Amazon ze svého obchodu odstranil streamovací zařízení Google Chromecast, což mimo jiné dokládá, jakou moc může mít "prostý e-shop" v případě, že naroste do takových rozměrů. Očividným cílem Amazonu bylo prosadit vlastní zařízení pro streamování multimédií, ačkoliv to bylo zabaleno jako obvykle do snahy co nejlépe posloužit zákazníkovi a prodávat mu pouze taková zařízení, která nabídnou to nejlepší ve spojení se službami Amazonu, čili řadu Fire TV. 
 
Leckdo by si to mohl však vysvětlit tak, že dle Amazonu jsou zákazníci nesvéprávní a potřebují vést za ručičku směrem ke koupi toho správného zařízení, ale ve skutečnosti jde prostě a jen o konkurenční boj s využitím všemožných prostředků. Pak už se věci přiostřily, když Amazon na Echo Show nasadil software označovaný za hacknutou verzi aplikace YouTube od Googlu, která měla deaktivované mechanismy pro monetizaci a dále už to známe. 
 
Aktuálně jsou tak obě firmy ve při, čímž však tratí pouze zákazník, který zde hraje roli rukojmího. 
 


reklama