reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google reCAPTCHA v3 slibuje větší uživatelskou přívětivost

2.11.2018, Jan Vítek, aktualita
Google reCAPTCHA v3 slibuje větší uživatelskou přívětivost
Systémy Google reCAPTCHA slouží k ochraně provozovatelů webových služeb před boty, ovšem také k otravování uživatelů, kteří občas narazí na výzvu identifikovat na obrázku místa, kde je auto/dům/jiný objekt. To by ale měla řešit právě reCAPTCHA v3.
Google tak slibuje dle svých slov "Frictionless User Experience", takže boti navržení pro bombardování diskuzních fór reklamními příspěvky či pro jinou otravnou činnost by provozovatele serverů neměli otravovat a samotná reCAPTCHA by také ve verzi 3 neměla otravovat normální uživatele. Ti ostatně doposud ve verzi 2 museli kolikrát překousnout otravné kontroly, které se objevovaly v případě, kdy Google zachytil nějakou podezřelou aktivitu či provoz na síti, kterou si spojil s jejich zařízením. reCAPTCHA v3 nás snad těchto případů zbaví. 
 
 
Jak dobře víme, první reCAPTCHA byla založena na čtení pokrouceného textu, který jsme museli přepsat do kolonky, což se v řadě případů stále používá. reCAPTCHA v2 začala používat různé způsoby ověření, zda na stránky přistupuje člověk nebo bot, jako je třeba prostý checkbox s nápisem I'm Not a Robot, nebo v horším případě "obrázkový test".
 
 
 
Google sděluje, že v polovině případů prostě stačilo kliknout na checkbox, ale nyní se má celý systém radikálně změnit tak, že bude prostě posuzována celková aktivita uživatelů na stránkách, díky čemuž bude systém s využitím výsledného skóre určovat, zda jde o člověka, nebo o bota. V takovém případě by už nás obvykle neměly očekávat žádné obrázkové testy, checkboxy, ani nic podobného.
 
 
reCAPTCHA v3 tak bude pracovat v pozadí a zde nastupuje otázka, co vše bude Google sledovat a jak to bude moci využít. Je zřejmé, že to budou různé střípky informací, z nichž si pak systém využívající strojové učení udělá celkové skóre vypovídající o tom, zda jde o robota. Kontrolovány budou také samotné příspěvky, které mohou být automaticky odstraněny, pokud bude v podstatě jisté, že je umístil robot. Jenomže to vše by Google mohl použít i jinak, a to především pro své vlastní účely, jako je cílení reklam. Jde o všechny ty malé kousky zdánlivě nesouvisejících informací, kterými když se nakrmí systém umělé inteligence, může vzniknout mocný nástroj. 
 


reklama