Google spustil online obchod pro svůj hardware
12.3.2015, Michal Hala, aktualita
Google spustil vlastní online obchod Google Store zaměřený na prodej vlastního hardwaru. Softwarový obr tak zase o trochu rozšiřuje svoje impérium. A určitě není první ani poslední původně softwarovou společností, která své portfolio rozšířila o hardware.
Na společnost, která se prosadila svým vyhledávačem, pestrou nabídkou v oblasti online služeb (Gmail, Google Drive…), oblíbeným prohlížečem Chrome, veleúspěšným operačním systémem Android a řadou dalších softwarových produktů, má Google velmi pestrou nabídku také v oblasti hardwaru. Jsou to Chromebooky, Chromcasty, Android TV, Android Wear, rodina zařízení Nexus a řada dalších produktů.
Obchod je dostupný na této adrese a prozatím je určený pro návštěvníky z USA. Přesto je už lokalizován do češtiny a Google slibuje brzké rozšíření služeb tohoto obchodu i do dalších zemí. Po nedávném otevření kamenného obchodu v Londýně (psal o tom kolega), tak firma nabízí další prodejní kanál.
Google svou nabídkou hardwaru následuje třeba příklad Microsoftu, který se dokázal prosadit jako úspěšný výrobce kvalitního hardware. Ať už šlo o klávesnice a myši, herní konzoli Xbox a snímač pohybu Kinect, tablet Surface, nebo o další zařízení. A v souvislosti s uvedením vlajkové lodi Windows 10 přibude nástěnný počítač Surface Hub (označovaný také jako digitální whiteboard) a brýle HoloLens.
Taková strategie je ostatně logická a ekonomicky zcela racionální. Pokud má určitá společnost silnou značku spojenou se solidním renomé a velkou uživatelskou základnou, je oblíbenou marketingovou strategií expandovat do příbuzných segmentů trhu a uvádět nové produkty. Takže teď tuto strategii – a domníváme se, že téměř jistě úspěšně – postupně opakuje i Google.
Některá zařízení Googlu se prodávají dobře, u některých (třeba Chromebooky) by Google určitě rád dosáhl vyšších prodejů a online obchod je zkrátka dalším, zatím chybějícím prodejním kanálem. Ne všechny firmy samozřejmě prodávají své produkty ve vlastních obchodech, nicméně Google zdá se usoudil, že jde o správnou cestu, jak prodej svých zařízení povzbudit (a to platí i pro ten kamenný obchod v Londýně).
Mimochodem, kolik zařízení od Googlu používáte vy?
Zdroj: Neowin
Obchod je dostupný na této adrese a prozatím je určený pro návštěvníky z USA. Přesto je už lokalizován do češtiny a Google slibuje brzké rozšíření služeb tohoto obchodu i do dalších zemí. Po nedávném otevření kamenného obchodu v Londýně (psal o tom kolega), tak firma nabízí další prodejní kanál.
Google svou nabídkou hardwaru následuje třeba příklad Microsoftu, který se dokázal prosadit jako úspěšný výrobce kvalitního hardware. Ať už šlo o klávesnice a myši, herní konzoli Xbox a snímač pohybu Kinect, tablet Surface, nebo o další zařízení. A v souvislosti s uvedením vlajkové lodi Windows 10 přibude nástěnný počítač Surface Hub (označovaný také jako digitální whiteboard) a brýle HoloLens.
Taková strategie je ostatně logická a ekonomicky zcela racionální. Pokud má určitá společnost silnou značku spojenou se solidním renomé a velkou uživatelskou základnou, je oblíbenou marketingovou strategií expandovat do příbuzných segmentů trhu a uvádět nové produkty. Takže teď tuto strategii – a domníváme se, že téměř jistě úspěšně – postupně opakuje i Google.
Některá zařízení Googlu se prodávají dobře, u některých (třeba Chromebooky) by Google určitě rád dosáhl vyšších prodejů a online obchod je zkrátka dalším, zatím chybějícím prodejním kanálem. Ne všechny firmy samozřejmě prodávají své produkty ve vlastních obchodech, nicméně Google zdá se usoudil, že jde o správnou cestu, jak prodej svých zařízení povzbudit (a to platí i pro ten kamenný obchod v Londýně).
Mimochodem, kolik zařízení od Googlu používáte vy?
Zdroj: Neowin