V podstatě je to dobrá zpráva. Člověk se nemusí honit za počtem jader a frekvencí (ono to úplně stejně jako u telefonů platí i u notebooků), stačí vzít místo papírově nabušeného stroje ten nejnižší z dané řady s papírově horšími parametry a při normálním provozu to člověk ani nepozná.
Odpovědět0 0
notebooky jsou kapitola sama o sobě. To jaký mají throttling v poslední době, to jsem fakt ani netušil. A je jedno jestli Intel nebo AMD. Člověk dá něco vy-renderovat v Bricklink (LEGO) a procesory vydrží v boostu tak 5 minut a pakt to padne lehce nad základní frekvenci a pak už v podstatě neboostuje. Teploučko jim to nedovoluje. To co trvá desktopu 2-3h to na notebooku kvůli super chlazení trvá 5-9 hodin. Takže základní takt 3 GHz a boost 4,5 GHz, tak si to celé dáme ve 3,2 GHz... to by člověku fakt mrdlo.
Odpovědět0 0
Ale tebe fakt mrdlo, keď dávaš renderovať na notebooku. :-)
Boha jeho, to už nemáš na normálne PC so 16 jadrovým Ryzenom?
Nehovoriac o tom, že tam v pohode dáš 128 GB RAM. Ja mám úplne bežný pracovný PC s 5800X a 64 GB RAM (trochu virtualizácia, sem tam strih vide, občas prekódovanie videa, ..., hry v podstate nehrám).
Odpovědět0 0
Boha jeho a musíš sem cpát desktop když se řeší throttlování? I ten tvůj 16 jádrový ryzen bude na nic pokud nebude mít pořádné chlazení. Mám 12 jádrového Xeona v desktopu kterej ty úlohy samozřejmě dělá o více jak 2/3 rychleji, ale nemusím s tím stále sedět doma, notabene když je to koníček. Takže si dělám venku na zahradě nebo v kempu u řeky. Hezky relaxík. Příště doporučuji více přemýšlet než reagovat na vytržený kontext jak v bulváru.
Odpovědět0 0
Však práve preto, že sa rieši throttlovanie. Asi je každému jasné, že na NB rendering nebude to čo na desktope. Potom ale nechápem tvoje lamentovanie.
Odpovědět0 0
ARM sa dostalo do slepej ulice, vyššie frekvencie znamenajú Throttling a to je zároveň koniec príbehu vysokého výkonu, nepomáha lepší výrobný proces ani optimalizácia, jediné riešenie je výkonné chladenie. Na hry bude nutné mať prídavné vodné chladenie, alebo v zime hrať vonku na mraze s rukavicami proti omrzlinám.
Odpovědět2 0
Že by něco jako éra PowerPC? Naprosto perfektní RISC procesory, dokud nepřesáhli metu 2 GHz? Pak už to chtělo vodníka nebo vrtuli ze soukromého tryskáče. Spotřeba šla taky diametrálně někam úplně jinam... to zas bude Apple za 10 let přezbrojovat :-D
Odpovědět1 0
PowerPC tehdy opustili, protože ON Semi nestíhal inovovat jak frekvenci, tak víc jader - měli tehdy max 1 jádra G5... Zatímco Intel uvedl Core Duo architekturu, první 2 jádra.. a to už byl znatelný skok vpřed.
Odpovědět0 0
Vite prd. PowerPC 970MP a vodou chlazeny PowerMac G5. A ne nebylo to kvuli jadrum, ale kvuli frekvenci a teolotam. Navic PowerPC zije dal pod RISC-V.
Odpovědět0 0
nič nové...
žiaľ už 8 mala takú "vymoženosť" G3 9 nonacore.
Po 7-ičke a Tensor2-ke hexa celkom bieda.
GSMarena reviews "CPU throttled to % its max performance"
8 A PRO
60% 58% 53%
7 A PRO
70% 66% 67%
S23 a S24
68% a 60%
(GSMarena.com)
Odpovědět2 0
Takže zdroj informácie je wccftech a ten uvádza ako svoj zdroj nejaký príspevok na twitteri od nejakého @callmeshazzam. Netušíme za akých podmienok to testoval. Ak test spustil v súčasných horúčavach, myslíte, že väčšina mobilov (procesorov) to utiahne 4 minúty bez throttlingu?
Celý ten článok je informačný odpad. Pretože ukazuje jeden procesor (mobil) a neporovnáva to s inými za rovnakých podmienok. Hlavne, že pošpinil nový procesor (mobil) od Google.
Myslel som p. Šurkala, že ste seriózny redaktor.
Odpovědět0 1
Poznámka o teplotě je jistě správná, ta mi při psaní vypadla, tak jsem ji dopsal. Pokud jde o "jeden" procesor, tak ta aktualita se odkazuje na stejný problém u MediaTeku, takže nějaké to srovnání tam je.
Odpovědět0 0
Takže je to vlastně k ničemu. Systém a běžné aplikace v pohodě zvládnou Cortexy-A55 a když si budete chtít zahrát nějakou hru s náročnou grafikou, tak vlastně by ten procesor mohl mít poloviční výkon (Cortex-A78???), protože to kvůli přehřívání na takový výkon stejně spadne.
Odpovědět3 0
Jak k ničemu. 3 minúty si to zahráš v plnej paráde.
Odpovědět3 0
A jde to na tom mobilu poznat prakticky nebo jen v nějakém benchu. Jinak aktivní chlazení mobilu je pro mě dobrý chucpe :-)
Odpovědět2 0
V reálu to asi úplně poznat není, si myslím, ale jde o to, že si výrobce za ten výkon nechává platit a pokud ho nedostaneš v přiměřeně míře, tak je asi něco špatně. A 3-4 minuty asi nebude přiměřená míra.
Odpovědět0 0
I když se mi přístup applu nelibí tak v tomto ho má na jednu stranu dobrý, nehoní se za výkonem ví že ten je dostatečný, jde na úspornost a s tím jde ruku v ruce i oteplení, nevím výrobci mobilních cpu nevědí že to bude v uzavřeném mobilu takže chlazení bude dost obtížné? Děti které chtějí hrát našlapané 3D hry na takové prťavé obrazovce mají mobily, (už jsem viděl) s větráčkem. Počítám že tak malý větrák má zvuk nasraného komára.
Odpovědět5 0
Jakožto uživatel jablečného telefonu musím s politováním konstatovat... že se asi musí honit za úsporností, protože životnost na jedno nabití je naprosto strašná... musím nabíjet každý den... To dřív s androidem nebyl problém 3 dny.
Telefon musím mít konstantně v úsporném režimu.
Odpovědět1 0
To je zajímavé, protože smartphony Apple obvykle v testech výdrže drží přední příčky. Je však pravdou, že tam to platí pro verze Max, které mají větší akumulátory. Ono dost záleží na tom, co konkrétně na tom telefonu děláte a jak to tomu procesoru "sedne", pes může být také zakopaný v nějakém špatném nastavení, ne procesoru samotném.
Odpovědět0 0
Normalni zatez. Telefonovani , teams, whatsap, outlook, web. . Waze. Mapy.
Nic zvlastniho.
Obrazovka 2-3hodiny dene.
Mam sice prcka SE 2020 ale predtim jsem mel ruzne androidy s podobnou, nebo mensi baterii a vydrzely proste vic
Testy na tom nedelam
Nastaveni default… nevim co by zasadne melo prodlouzit baterii. Jas spis mensi, ale na auto.
Odpovědět1 0
Jenže SE 2020 má 1821mAh baterku, to nemůže vydržet dlouho, když to má (relativně) high-endový výkon. Androidy mají obecně 4000-5000 mAh, třikrát tolik. Ty Androidy s podobnou baterku jako SE 2020 určitě neměly takový výkon. Nemyslíte, že iPhone 14/15 s násobně větší baterkou než SE nevydrží násobně déle?
Odpovědět0 0
Taky maji vetsi display, ale porad... 2x jeden den jsou dva dny a to rovnez neni toz ceho bych mel kolecko na trenyrkach.
Mame v rodine iphone X, 11, 11pro.
Jablko ma spoustu dobrych vlastnosti... hlavne to, ze se v tom clovek nemusi hrabat, aby tam neco fungovalo coz ocenuji asi nejvice. Vydrz ale zmych zkusenosti nepatri ke svetlym strankam.
A to ze to ma o dost vetsi vykon, nezli ty starsi sluzebni androidy... to je sice mozne, ale je to trochu nesmyslna argumentace, protoze jsem tam vyuzival stejne aplikace a tudiz pridana hodnota vyssiho vykonu me nijak zvlast nedojima. Chapu, kdyz na tom nekdo gamesi, striha video... ok, ale na bezne veci opravdu nepotrebuji plytvat vykonem, zvlast kdyz je vykoupeny spotrebou.
Odpovědět2 0
"Mame v rodine iphone X, 11, 11pro. "
No a to je ten problém. Tohle jsou staré telefony z období, kdy na tom Apple ještě nebyl ve výdrži moc dobře (kombinace malých akumulátorů a vysoké honby za výkonem). Na přední příčky se začal dostávat tak v posledních cca 2-3 generacích, kdy se právě přestal tak moc hnát za výkonem a začal upřednostňovat spotřebu.
Odpovědět0 0
mě se třeba vůbec nelíbí politika že by mi někdo něco nakazoval co smím a co ne (apple), a úplně mě dostalo jak z tabletu pro jednu firmu vyhodil aplikaci, bo přestala být na store tak ji vyhodil i z tabletu. (tím pádem ten ipad byl na nic) A i když beru android jako tamagoči, tak poslední s21 mi naprosto vyhovoval, a další bude zase s. Celkem vyvážený poměr, a tím že to je hi-end se o něj samsung stará a mám co cca půl roku aktualizaci os.
Odpovědět0 0