Google vylepšuje hledání obrázků, zavádí VisualRank
30.4.2008, Milan Šurkala, aktualita

Hledání obrázků pomocí Googlu je velmi populární, přestože stejně jako konkurence značně trpí na nerelevantní výsledky. Spoléhá se totiž na doprovodný text k obrázku, jeho název a popisek. Nově však Google zavádí VisualRank podobně jako...
Hledání obrázků pomocí Googlu je velmi populární, přestože stejně jako konkurence značně trpí na nerelevantní výsledky. Spoléhá se totiž na doprovodný text k obrázku, jeho název a popisek. Nově však Google zavádí VisualRank podobně jako PageRank u vyhledávání stránek.

Algoritmy vyhledávání v obrázku jsou stále lepší (vzpomeňte například na detekci tváří u digitálních fotoaparátů), proto chce Google podobné algoritmy vyhledávající v obrázcích a porovnávající některé tvary zavést do vyhledávání. Obrázky navíc dostanou svůj VisualRank, čímž se ty relevantní dostanou výše ve výsledcích.
Podle prvních testů bylo několik nejvíce hledaných slov (jako např. iPod, Xbox, Zune) srovnáno dle výsledků klasického vyhledávání a nového hledání pomocí VisualRanku. Skupina zaměstnanců společnosti Google pak vše vyhodnotila. Podle nich nové hledání poskytlo o 83 % méně nerelevantních výsledků.
Zdroj: www.tomshardware.com, www.nytimes.com

Algoritmy vyhledávání v obrázku jsou stále lepší (vzpomeňte například na detekci tváří u digitálních fotoaparátů), proto chce Google podobné algoritmy vyhledávající v obrázcích a porovnávající některé tvary zavést do vyhledávání. Obrázky navíc dostanou svůj VisualRank, čímž se ty relevantní dostanou výše ve výsledcích.
Podle prvních testů bylo několik nejvíce hledaných slov (jako např. iPod, Xbox, Zune) srovnáno dle výsledků klasického vyhledávání a nového hledání pomocí VisualRanku. Skupina zaměstnanců společnosti Google pak vše vyhodnotila. Podle nich nové hledání poskytlo o 83 % méně nerelevantních výsledků.
Zdroj: www.tomshardware.com, www.nytimes.com