reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
1.11.2022, Milan Šurkala, aktualita
Další firmou, která chce vylepšit vlastnosti lithiových akumulátorů, je Nanotech Energy. Ta na Balkáně postaví několik úložišť elektrické energie a jen v Řecku to bude přes 1 GWh. Využití zde najdou nehořlavé grafenové akumulátory.
Jardadoma (1504) | 2.11.202215:48
Nevíte kam zmizel clanek s podobnym obrazkem a v nadpisu bylo neco o 100% kremikovych elektrodach?
Odpovědět0  0
Jardadoma (1504) | 2.11.202218:59
děkuju
Odpovědět0  0
Derryk (215) | 1.11.202220:30
"objemová energetická hustota 557 Wh­/l a hmotností 215 Wh­/kg­"

nevadí !!!

"88% zachování kapacity po 1200 cyklech.­"

Jo to vadí... to vadí...

Dají se LFP koupit? Nebo je nějaká jiná levná alternativa, levnější než LiFePO4? Něco co se dá do sklepa a vykryje dvoudenní výpadek dodávek elektřiny?
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 1.11.202220:49
hrozně záleží na počítaném dojezdu. U městského auta s dojezdem 150 km jsme na nějakých necelých 200 kilech­/cca 75 litrech baterky. To je ještě přijatelné číslo. Ovšem s požadovaným dojezdem ¨500 km ­(a to ­"ekonomickou­" rychlostí­) už bude mít baterka něco kolem půl tuny, plus si vyžádá výrazně pevnější konstrukci podvozku, aby to auto utáhlo. A když se započítá, že ani elektromotory nejsou bez váhy, tak jste oproti ice někde o 300 kilo těžší. Přitom je snaha auta odlehčit o pár kilo, aby měla lepší jízdní vlastnosti a tady najednou bum, metráky navíc.
Odpovědět1  0
haunter (200) | 2.11.20228:09
I teď mají EV třeba o půl tuny víc než ICE s ještě lepšími jízdními vlastnostmi. Aspoň pak musí např. Hyundai, Kia, Peugeot používat víceprvkové nápravy místo těch nejhorších, např. torzních tyčí. Když se udělá dobrý podvozek a auto má výkon ­(a točivý moment­), nejde těch pár stovek kilo ani poznat.
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 2.11.20228:20
Jo, je to maskované, takže to nepozná řidič. Ale rozhodně to poznají pneumatiky, silnice... Rozhodně to pozná každý rozjezd, kdy potřebujete rozhýbat ty metráky navíc...­(na spotřebě­) Pozná to cokoliv, do čeho to případně vrazí... Toto je šílené. Tváříme se eko a místo aby byly do měst ­"tlačena­" vozítka o váze 600 kilo včetně řidiče jsou vládami a automobilkami prosazována monstra začínající na tuně a půl.
Odpovědět3  0
haunter (200) | 2.11.20229:21
Tak většina lidí chce luxus, proto nejezdíme v rikši...Ano, rozjede to, ale taky to rekuperací pak zabrzdí, spotřeba okolo 20kWh­/100 mi zase tak strašná nepřijde... Jakože pneumatiky poznají co? Že jsou dělány např. s hmotnostním indexem 850Kg? :­-D Ty asi jezdíš jen MHD a závidíš řidičům aut? Nebo jsi z ­"Praha na kole­" nebo jak se ti blázni jmenují? Silnice pozná hlavně přetížené kamióny, auta jí toho moc neudělají ­(třeba koleje­). Když bude jezdit 90% aut na elektřinu kolik ubyde kamionů dodávajících paliva do benzinek?
Odpovědět1  7
odb (513) | 2.11.202212:33
Budu poznat tu vahu naviac predsa.
Ta vecsia vaha sposobi napriklad vecsie opotrebenie pneumatik. Budu drahsie kvoli tomu vyssiemu hmotnostnemu indexu­/zosilenenej konstrukcii.
Ta vyssia vaha predsa v konecnom dosledku skonci na tych pneumatikach a tie si to odskacu.
Odpovědět3  0
scratchy27 (265) | 2.11.202214:14
A která vláda prosim prosazuje ICE SUV? Já jen že jich jsou města plná už teď ­(cca 45% prodaných aut­). Nevím, nerozumím určitě všemu, ale u ICE SUV vůbec není problém překročit 2­-2,5t. U nich se ta ­"nesmyslnost­" počítá nějak jinak?
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 2.11.202215:36
např. flotilové emise a jiné povinné prvky velmi prodražují malé auta a naopak nejsou tak přísné s roustoucí váhou vozidla = cenový rozdíl mezi ekologičtějším malým prdítkem a SUV je menší a člověk si pak raději připlatí za větší ­(mám koupit menší prdítko za draho a nebo o trochu dráž velkou káru­)

- 2­-2,5 tuny přesáhne buď jen prémiový vůz a nebo velká užitková kráva, kde to má opodstatnění, ale střední třída ICEV se zdaleka přes dvě tuny nedostane

Samozřejmě je to nesmyslné a všechny OA nad 1,5 tuny bych klidně extra zdanil a vozy nad 2 tuny klidně 2x tolik..
Odpovědět2  0
haunter (200) | 2.11.202216:09
To se zdaněním je hodně hloupá úvaha...Dokážeš si aspoň částečně představit dopady takové daně? :D
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4498) | 2.11.202216:40
Takové dopady můžeme částečně studovat např. v Norsku, kde takovou daň z hmotnosti už dávno mají. Např. u 1000kg auta je po přepočtu 33 tisíc Kč, u 1500kg auta je 128 tisíc Kč, 2tunové auto už je dražší dokonce o 422 tisíc Kč. Má to však jeden háček, platí to totiž jen pro benzínová­/naftová auta a nenabíjecí hybridy. Plug­-in hybridy a elektromobily tuto daň neplatí. Není divu, že se v Norsku prodává tolik nabíjecích aut.
Odpovědět4  0
wrah666 (6205) | 2.11.202217:00
Nádherná ukázka pokřivenosti trhu. Kdyby ta daň platilla pro všechny stejně ­(elektromobil ničí silnici stejně jako benzín­/nafta o stejné váze­) tak by ta monstra byla rázem zcela neprodejná :)
Odpovědět2  0
asip80 (1164) | 2.11.202219:56
ano zbohatlík by více plnil kasu při zachování stejného standardu a ostatní by se chovali více ekologicky
Odpovědět0  0
liborc (398) | 4.11.202218:07
poznáte to při brzdění
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.