Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.12.2024, Milan Šurkala, aktualita
Grafické karty Intel Arc B580 se společnosti dost povedly, většina recenzí je označuje za nejlepší mainstreamové grafiky posledních let. Zájem o ně je vysoký, mnohdy jsou vyprodané a už se nám tu objevuje i scalping.
DrkT (217) | 18.12.202418:44
Že by scalpeři objevili nějakou novou výhodu o které zatím nikdo neví? Třaba že na tom zase jsou těžit kryptoměny nebo tak něco?
Odpovědět0  0
maraou (598) | 18.12.202419:39
Do 12GB Vram by se měli vejit LLM modely nejakych 7 miliard parametru.
Takze tenhle B580 je suverene nejlevnejsi cesta jak spustit treba:
Llama 2­-7B
GPT­-J
OPT­-6­-7B
Falcon­-7B
Ale nezkousel jsem.
Odpovědět0  0
sroobik (650) | 17.12.202412:09
super, konecne scalperi prerobia! Cim viac ich kupia, tym lepsie.
Odpovědět0  0
Mr.GO! (145) | 19.12.202419:23
Pro výrobce dobrý, karty prodali.
Pro běžné zákazníky nic dobrého, protože karty sou pořád nedostupné. Bohužel kupovat přímo u výrobce není vůbec jednoduché ani levnější pokud to vubec jde ...
Odpovědět0  0
madpavel (387) | 16.12.202414:54
Informace jako vždy zbytečná, když nevíme, kolik toho bylo naskladněno.
Odpovědět2  1
HoCh (350) | 17.12.20247:45
To je ta karta, kterou delaji jen dva mali vyrobci ?
Odpovědět0  0
kapa (153) | 16.12.202413:43
Ono je dnes 1. apríl?
Odpovědět3  0
Don Q (456) | 16.12.202412:14
Ty karty možná kupují muzea ­(aby měla památku na firmu, která brzy zanikne­).
Odpovědět4  2
Tech-boy.lukas (1889) | 16.12.202412:47
😂
Odpovědět3  0
Na rozdílod R10 480 Polaris, které ještě dva roky čeklai na pvladače a stejně dodnes na nich nefunguje všechno co udajně mají umět.
Odpovědět0  0
JakubL (304) | 16.12.202411:57
K Alchemist bych se už radši nevracel. Tady je test ARC A770 z listopadu a je to pořád stejná bída:
https:­/­/www.techpowerup.com­/review­/sparkle­-arc­-a770­-roc­/4.html

Battlemage vypadá o mnoho lépe, jen teda musí ještě trochu zapracovat na trhání obrazu v některých hrách, na které si některé recenze stěžovaly. A vážně doufán, že i přes nutné škrty v Intelu teď nepoleví jejich nasazení při vývoji ovladaču, to by byla určitě škoda.
Odpovědět1  0
Jardadoma (1750) | 16.12.202413:40
Jaké má Intel marže na grafikách a jaké na serverech?
Odpovědět1  1
JakubL (304) | 16.12.202413:48
Já tomu rozumím, právě proto mám obavy o budoucí softwarovou podporu. Tohle by mě třeba odrazovalo od nákupu.
Odpovědět1  1
maraou (598) | 16.12.202418:39
Já myslím, že to je irelevantní.
V serverech jsou evidentně impotentní. Vybrali jsme si kus pro testování proti Epyc Zen4 3Dcache v oblasti HPC, no po roce čekání nám dřív přijde Epyc Zen5 3D.
Ty jejich topmodely zůstaly zdá se jen na papíře.
Odpovědět1  0
FabledWarrior (243) | 16.12.202410:11
Jojooo... určitě bych šel scalpovat tohle před vydáním nové generace grafických karet od AMD i Nvidie... kéž by je to vytrestalo :D
Odpovědět5  0
Tech-boy.lukas (1889) | 16.12.202412:51
taky si říkám, naprostý magor může udělat toto. Nemají nijak zázračný výkon­/cenu abych si nekoupil nvidii­/amd kde mám zaručenou kompatibilitu s budoucíma hrama. U intelu mám zaručeno to že budoucí hra může být prezentace. Ale pak stačí počkat jen cca 6 měsíců na nové ovládače.
Odpovědět4  1
Mr.GO! (145) | 16.12.202420:23
On je taky trochu problém s tím, že vývojáři jsou líní hry ladit a optimalizovat tak aby běžely bezproblémově na jakémkoliv hardware. Nemyslím si že by výrobci hardware se měli přizpůsobovat hrám.
To je jako byste kdejaký výrobce pluhu chtěl aby traktory měli takový a vonaky tříbodový závěs namísto držení se standardů.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1889) | 16.12.202420:33
no ale tak to je a intel věděl do čeho jde, proto jsou i různé programy výrobců hw a posílají své lidi aby hra dobře běhala na jejich hw. Pokud chce intel aby mu na kartách dobře jeli piškvorky, tak nemusí nikoho nikam posílat a přizpůsobovat se sw.
Odpovědět0  0
maraou (598) | 16.12.202422:57
“vývojáři jsou líní hry ladit a optimalizovat“

No nevím, dělal jsem pro jeden herní tým, který dělal na úrovni AAA. Náklady byly v jednotkách statisíců Euro měsíčně… před 20lety! Každý měsíc vývoje musí někdo chtít dopredu zainvestovat

A pak tu máte nVidii, která vám dá hromadu tvůrčích nástrojů, optimalizací, utilit

https:­/­/developer.nvidia.com­/directx

Prakticky zadarmo a okamžitě vaši hru posouvají po vizuální i výkonostní stránce.

No pak tu je AMD které po akvizici ATI 10 let bojovalo o přežití zatímco nVidia si nerušeně budovala nedostižný náskok a předcházela a hýčkala si vývojáře.

Však dodnes je hromada CUDA only nejen profesionálního kódu, kterou prakticky nemáte jak spustit krom nV karet a tvůrcům to možná vadí, ale investice do konverze na nějaké otevřené řešení by byla dnes uz příliš drahá.

Asi se čeká až tu emulaci pro jiné výrobce spolehlivě efektivně a bezbolestně rozlousknou nadšenci. Zluda a podobně

Odpovědět4  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.