Hack pozastavil vývoj Cyberpunku 2077, nový patch v únoru nepřijde
26.2.2021, Jan Vítek, aktualita
Studio CD Projekt Red už ohlásilo, že očekávaná záplata hry Cyberpunk 2077 na verzi 1.2 nepřijde v únoru, jak bylo dříve slíbeno. Je za tím právě útok na systémy studia, v jehož důsledku byl pozastaven vývoj jeho her.
Cyberpunk 2077 je stejně jako v mnoha jiných případech vyvíjen tak, že kdo může, ten na hře pracuje doma přes VPN. Po hackerském útoku však zaměstnanci tuto možnost pochopitelně ztratili, neboť studio se muselo postarat především o zabezpečení svých systémů, aby se útok neopakoval, i když lze říci, že hackeři už stejně dokázali ukrást to nejcennější.
Nicméně CD Projekt Red v prvním kroku zcela odřízl od Internetu svou síť, jejíž systémy pak podrobil prohlídce hledajíc případný malware. Rovněž počítače zaměstnanců přistupujících k vnitřní síti studia byly zkontrolovány a nainstalovány na ně byly nové nástroje sloužící coby ochrana před malware a případnou podezřelou síťovou aktivitou. Nakonec byl přehodnocen přístup k heslům, která nově musí být silnější a všichni si také museli změnit svá hesla i u síťových služeb, které s útokem přímo nesouvisí.
Útok na systémy studia proběhl 9. února, čili přímo zasáhl do vývoje nového patche pro Cyberpunk 2077 a zaměstnanci poté na celou řadu dní ztratili přístup prostřednictvím VPN, takže nemohli ani řádně pracovat. Někteří sice mohli stále fungovat přímo ve Varšavě v centrále firmy, ale většina má naordinovaný home office, takže opravdu není divu, že patch 1.2 byl odsunut na březen, a to spíše pozdní březen.
A aby toho nebylo málo, někteří zaměstnanci studia musí řešit únik citlivých osobních údajů včetně PESEL (rodná čísla) a informací z cestovních pasů. Vedení jim tak vřele doporučilo, aby si dočasně zmrazili své osobní bankovní účty a případně kontaktovali příslušné orgány, pokud zjistí, že se někdo snaží nakládat s jejich osobními údaji.
Zdroj: CDPR, HotHardware