Hackeři přinutili Teslu pomocí lepící pásky porušovat rychlostní předpisy

Hackeři přinutili Teslu pomocí lepící pásky porušovat rychlostní předpisy
, , aktualita
Autonomní funkce moderních aut jsou někdy překvapivě snadno "hacknutelné". Ovlivnit se dají různými způsoby a inženýři dokázali oblbnout systémy starších vozů Tesla jen černou lepící páskou. Vůz pak zrychloval více, než měl.
K oblíbeným
reklama
Moderní auta mají spoustu autonomních funkcí, které dokáží pomoci řidiči. Jednou z nich je i adaptivní tempomat se čtením dopravních značek. Takový systém měly i vozy Tesla před pár lety, když využívaly hardware od společnosti Mobileye EyeQ3. Ten nabízel čtení značek, na základě čehož mohl tempomat upravovat rychlost vozu. Výzkumníci ze společnosti McAfee se na to podívali a přišli na zajímavé skutečnosti. Poškození značky nebo její záměrná úprava dokáže ovlivnit to, co pak přečte systém (polo)autonomního ovládání vozu. Pro test využili Model S z roku 2016 ve verzi před faceliftem.
 
 
U některých úprav nebylo překvapivé, že si s nimi systémy nevěděly moc rady, docela překvapivé ale bylo to, když jen černou lepící páskou prodloužili prostřední část číslice "3" na značce omezující maximální rychlost na 35 mil za hodinu (56 km/h). Přestože by zde člověk viděl jen jakousi neforemnou trojku (prodloužená část se nedotýkala ani horního ani spodního obloučku), vůz značku přečetl jako "85" a systém adaptivního tempomatu začal sám postupně zrychlovat. Z bezpečnostních důvodů výzkumníci test přerušili při dosažení rychlosti zhruba 50 mph (80 km/h).
 
Kontaktovali obě společnosti (Teslu i Mobileye), které vyjádřily zájem nad výsledky. Ani jedna ale nemá v plánu provádět další úpravy systémů. V případě Mobileye je to tím, že novější varianty jejich systémů už toto řeší (problém tak mohou mít ti, kteří mají starší verzi softwaru a hardwaru), v případě Tesly je to tím, že už několik let hardware od společnosti Mobileye nepoužívá a má vlastní systémy. Zda byla chyba opravena v rámci aktualizací u majitelů, kteří měli starší systém (z let 2014 až 2016), není známo. Připomeňme, že systémy autonomního řízení Mobileye využívají např. automobilky BMW, Nissan, Volkswagen, Volvo nebo Audi.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NASA provedla poslední test Mars Helicopter před letem NASA provedla poslední test Mars Helicopter před letem
Navzdory pandemii se dále pracuje na roveru Perseverance, který by měl startovat letos v létě. Nyní už má NASA za sebou poslední testy, jimiž měla projít malá Mars Helicopter, kterou si rover poveze s sebou. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
3Dfx Voodoo může zase ožít, ovšem jako Lego 3Dfx Voodoo může zase ožít, ovšem jako Lego
Rok 1996 znamenal počátek 3D akcelerátorů na osobních počítačích a postaral se o něj společnost 3Dfx, budiž jí země lehká. Čekala ji zářivá, ale velice krátká budoucnost, ovšem na její Voodoo je těžké zapomenout.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
MATLAB už uměle neškrtí výkon procesorů AMD MATLAB už uměle neškrtí výkon procesorů AMD
Loni na podzim se objevila zpráva, že platforma MATLAB zcela zbytečně snižuje výkon procesorů AMD, a to pouze proto, že tyto procesory se zcela pochopitelně nehlásí s CPUID řetězcem GenuineIntel. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Desktopový Ryzen 9 3950X v notebooku XMG APEX 15 Desktopový Ryzen 9 3950X v notebooku XMG APEX 15
Německý výrobce notebooků Schenker ohlásil nový model XMG APEX 15, na němž je zajímavé především to, že se neomezuje na mobilní verze procesorů. Využívá desktopový Ryzen, a to rovnou ten v současnosti nejvýkonnější.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Objevují se první GeForce GTX 1650 s paměťmi GDDR6 Objevují se první GeForce GTX 1650 s paměťmi GDDR6
Letos v únoru se objevila informace, že u EEC byly registrovány karty GeForce GTX 1650 vybavené paměťmi GDDR6. Tehdy ještě nešlo nic potvrdit, ale nyní se objevují už první modely v nabídce e-shopů.
Dnes, aktualita, Jan Vítek