Hackeři přinutili Teslu pomocí lepící pásky porušovat rychlostní předpisy

Hackeři přinutili Teslu pomocí lepící pásky porušovat rychlostní předpisy
, , aktualita
Autonomní funkce moderních aut jsou někdy překvapivě snadno "hacknutelné". Ovlivnit se dají různými způsoby a inženýři dokázali oblbnout systémy starších vozů Tesla jen černou lepící páskou. Vůz pak zrychloval více, než měl.
K oblíbeným
reklama
Moderní auta mají spoustu autonomních funkcí, které dokáží pomoci řidiči. Jednou z nich je i adaptivní tempomat se čtením dopravních značek. Takový systém měly i vozy Tesla před pár lety, když využívaly hardware od společnosti Mobileye EyeQ3. Ten nabízel čtení značek, na základě čehož mohl tempomat upravovat rychlost vozu. Výzkumníci ze společnosti McAfee se na to podívali a přišli na zajímavé skutečnosti. Poškození značky nebo její záměrná úprava dokáže ovlivnit to, co pak přečte systém (polo)autonomního ovládání vozu. Pro test využili Model S z roku 2016 ve verzi před faceliftem.
 
 
U některých úprav nebylo překvapivé, že si s nimi systémy nevěděly moc rady, docela překvapivé ale bylo to, když jen černou lepící páskou prodloužili prostřední část číslice "3" na značce omezující maximální rychlost na 35 mil za hodinu (56 km/h). Přestože by zde člověk viděl jen jakousi neforemnou trojku (prodloužená část se nedotýkala ani horního ani spodního obloučku), vůz značku přečetl jako "85" a systém adaptivního tempomatu začal sám postupně zrychlovat. Z bezpečnostních důvodů výzkumníci test přerušili při dosažení rychlosti zhruba 50 mph (80 km/h).
 
Kontaktovali obě společnosti (Teslu i Mobileye), které vyjádřily zájem nad výsledky. Ani jedna ale nemá v plánu provádět další úpravy systémů. V případě Mobileye je to tím, že novější varianty jejich systémů už toto řeší (problém tak mohou mít ti, kteří mají starší verzi softwaru a hardwaru), v případě Tesly je to tím, že už několik let hardware od společnosti Mobileye nepoužívá a má vlastní systémy. Zda byla chyba opravena v rámci aktualizací u majitelů, kteří měli starší systém (z let 2014 až 2016), není známo. Připomeňme, že systémy autonomního řízení Mobileye využívají např. automobilky BMW, Nissan, Volkswagen, Volvo nebo Audi.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Perseverance si přivezl portrét celé své rodiny a odvysílal první panorama Perseverance si přivezl portrét celé své rodiny a odvysílal první panorama
Rover Perseverance se zatím na Marsu nehnul ani o kousek, neboť NASA jej po přistání ještě testuje a také zkoumá jeho okolí. Můžeme se ale podívat na to, jaký portrét své rodinky si rover přivezl s sebou a co se nachází v jeho okolí. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Deep Nostalgia Tool rozhýbe i lidi z prastarých fotografií Deep Nostalgia Tool rozhýbe i lidi z prastarých fotografií
Své výsledky předvádí nový systém založený na umělé inteligenci, a sice Deep Nostalgia Tool. Vyvinut byl společností D-ID zvláště k tomu, aby byl schopen rozhýbat lidi zachycené na starých snímcích. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Na Mindfactory se prodalo už na 120 nových Core i7-11700K Na Mindfactory se prodalo už na 120 nových Core i7-11700K
Intel možná odsunul nástup procesorů Rocket Lake-S až na konec března, kdy se mají objevit také recenze, ovšem to už bude zřejmě naprosto nezajímavé datum. Tyto procesory se už dostaly na trh.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Stadia dle reportáže nesplnila svůj cíl o stovky tisíc uživatel Stadia dle reportáže nesplnila svůj cíl o stovky tisíc uživatel
V současné době bychom se skutečně vůbec nedivili, kdyby Google už počítal se zrušením služby Stadia a zvláště pak poté, co si přečteme zprávu o tom, jak Stadii oproti plánům chybí stovky tisíc uživatelů. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Ethereum 2.0 přichází, blíží se i konec jeho klasické těžby Ethereum 2.0 přichází, blíží se i konec jeho klasické těžby
Ethereum 2.0, čili Ethereum Improvement Proposal #1559 (nebo zkráceně EIP-1559) je katastrofa řítící se na těžaře této kryptoměny, kteří by ji přirozeně chtěli zcela zablokovat, což se ovšem asi nestane. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře