reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.2.2020, Jan Vítek, aktualita
Společnost Valve ohlásila, že její Half-Life: Alyx bude vypuštěn na trh 23. března, čili zhruba za půldruhého měsíce. Vedle toho se můžeme podívat na hardwarové požadavky v případě počítačové sestavy. 
Andir (747) | 17.2.202010:13
tuto patlaninu si klidně mohou nechat je vidět že valve se už přidává ke společnostem jako je EA a activision
Odpovědět0  1
Akuh (1099) | 17.2.202011:13
Prosím tě, přestaň se ztrapňovat trole. EA a Activision jdou silně po penězích a nešli by do projektu kterej má tak moc rizikovou návratnost. Valve se snaží prosadit něco nového a celkem rizikového a ten risk je pro ně přijatelný, příjmy mají jinde a mohou si to dovolit když nejsou otroky anonymního davu akcionářů. To nejde srovnat s EA a jejich Assassins creed,... “už je nám trapný to číslovat, když je to pořád to stejný jen trošku upravený a posunutý v míst a čase, invence 0” a activision na tom není lépe. VR je revoluce která může a nemusí vyjít ale rozhodně to není stagnace jako u tebou zminěných.
Odpovědět0  0
Tomek13 (8) | 16.2.202022:03
Mám problém, vidím jen na jedno oko. Má cenu, abych si ten headset kupoval? Toto není nadsázka, bohužel skutečnost.
Odpovědět0  0
Duncan66 (203) | 16.2.202023:50
Zalezi co od toho cekate a jake hry hrajete a chcete hrat. Uvidite to same co dosud, tedy pseudo 3D na jedno oko, jen proti monitoru dostanete moznost otacet obraz pomoci rotace hlavy a tela. Doporucuju predem nejlepe vyzkouset, at vite do ceho jdete a jakou pridanou hodnotu navic dostanete a jake nevyhody to naopak muze prinest.
Odpovědět1  0
Tomcat2 (631) | 14.2.202019:04
Já si říkám, kolik lidí si to vlastně koupí. Neznám osobně nikoho, kdo má vůbec nějaký VR headset. Nechápu, proč to neudělali jako klasickou hru na PC s tím, že v tom udělají i nativní podporu pro VR, místo VR­-only hru...tento business model se přece nemůže vyplatit...

Podle mě je teď cílem prodat ty jejich VR headsety až Valve dostane dostatečné množství naštvaných zpráv od lidí, kteří si to taky chtějí zahrát, ale ne na VR, tak uvolní patch, který přidá podporu pro klasické ovládání...
Odpovědět6  1
wrah666 (6205) | 14.2.202019:14
Mě by spíš zajímalo, proč přestali s HL jako takovým. Když to zařízli, šlo doslova o tiskárnu peněz. I kdyby se následující díly nepovedly, mohli klidně prodávat reklamní hajzlmísy s lambda symbolem.. A prodali by je :)
Odpovědět2  1
Choakinek (1548) | 15.2.20202:33
Tak ten Steam asi bude mnohem větší tiskárna, než vydání jakékoliv hry. V případě Alyx jde asi o to protlačit na trh něco nového ­(VR­). Z toho vyplývá, že Valve vývoj her nezabalilo, ale asi se tam tomu nevěnuje nějaký mega team, který by prostě sekal několik her za rok. Také je dost dobře možné, že samotní vývojáři třeba ani nechtějí vyvíjet nějakou nekonečnou sérii Half­-Life XYZ, ale spíš zkoušet pořád něco nového.
Odpovědět0  1
komplikator (640) | 17.2.202015:19
U velkých her typicky několik velkých týmu seká jendu hru 3­-5 let...
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 17.2.202016:27
Myslel jsem to spíš obrazně. Ale jinak nemáš tak úplně pravdu. Několikadílné úspěšné herní série přeci často vycházely každý rok ­- každý rok, jeden díl ­- typické např. pro některé sportovní hry.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 15.2.20202:35
S tím patchem by to z mého pohledu bylo pochopitelně úplně ideální ;­-­).
Odpovědět0  1
Akuh (1099) | 15.2.202019:16
Jak to vypadá, ta hra je navržena specificky pro VR. Vezměte si jaký je rozdíl mezi klávesnice + myš a game padem. Teď si vemte jaký je rozdíl mezi tím a volností pohybu rukou. Teď přijděte na klávesovou zkratku proto zvednou ruku před obličej, další pro rozpažení rukou, další pro poškrábání se za levím uchem, další za pravím, další za oběma, další pro zatleskání,... Pokud je hra navržena že bude využívat tuto volnost pohybu aspoň do té míry jak to zvládnou ovladače u VR setů, nemáte šanci namapovat ovládání na klávesnici a myš. Ovládání her klávesnicí a myší je omezené. V praxi máte chůzi, míření myší + přikčení a skok, ale reálně máte téměř nulovou volnost ovládat ruce, zatímco u téhle hry to bude stěžejní. A teď, jak si představujete ten Patch? v principu by to bylo udělat tu hru úplně znovu a musely by změnit úplně vše krom příběhu a snad většiny modelů.
Odpovědět3  0
siddhi (262) | 15.2.202022:44
Ono to je jednoduché ­- Steam potřebuje podpořit prodej VR Valve Index ­- co jiného může lidi více nalákat než Half?
Odpovědět2  0
komplikator (640) | 17.2.202015:18
Jojo to říkej tomu našemu českému studiu co udělala only VR hru Beat Saber... Taky jim to říkali, když to připravovali, a ejhle, oni na tom vyděli ranec a ještě našli kupce, který je koupil za pěkný balík.

Oni lidi s těma headsetama existují, stačí kouknout kolik jich bylo vyrobeno­/prodáno to už jde do desítek milionů. A třeba u simulátorů je to hojně rozšířené.

Až Valve dostane maily tak je odkáže do krámu na VR headset. To je marketing a marketingový náklad. Počítám že je to stálo max pár milionů které se jim vrátí­/zaplatí
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 14.2.202015:08
Potřebujeme nějaké šikuly, kteří to neoficiálně převedou na ovládání myší a klávesnicí :­-­).

Žádný ­"nesmysl­" si na hlavu nasazovat nebudu, na to už jsem příliš starý, konzervativní a zvyklý hrát hry hezky postaru :­-­).
Odpovědět5  2
wrah666 (6205) | 14.2.202017:38
Já si moc nedovedu představit, jak někdo hraje něco ­"plně pohybového­" VR doma.. Třeba takový závodní simulátor, kde dřepí u volantu a na hlavně má helmu, to určitě. Totéž platí o letadlech. Ale otáčet se, šmátrat rukama a podobně? ­(což očividně přesně má Alyx zahrnovat, dle videa s ručičkama­) Podle mě to bude soutěž, jestli se přerazí, nebo jen něco zničí.. Vcelku si nedovedu představit, jak by tohle šlo provozovat doma, podle mě to chce zvláštní vypolštářované místo a spíš ještě obsluhu okolo..
Odpovědět0  1
JonnyC (27) | 15.2.20202:10
zkousel jsi nekdy nejaky ten headset? zacne to tim ze nadefinujes kde mas volne misto ­- a kdyz se pak priblizis k tomu okraji, ukaze ti to hranice ­(bud cary kam as mas prostor, pripadne obrysy sveta okolo z vestavene kamerky­)

takze se prerazis jen kdyz sis ten nadefinovany prostor sam zastavel, pripadne ti do nej vbehl pes­/dite­/roboticky vysavac zatimcos to mel na hlave :D
Odpovědět1  0
DarkRichelieu (1230) | 15.2.20209:18
Dokud nebude k VR setu i tříselný nástavec, tak se ani v pornu nerozšíří do takové míry, že by se to přelilo i k masám.
Odpovědět3  0
Choakinek (1548) | 15.2.20202:39
Do tělocvičny ideální. To mi připomnělo, že hodiny tělocviku byly ve škole vždycky totální nuda a vopruz a cca dvě hodiny týdně s VR by z nikoho cvoka neudělaly, takže jako školní pomůcka k tělocviku by to bylo ideální :­-­).
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 15.2.202012:35
Tělocvik byl snad vždycky opruz. Pohybově nenadaným vadila nutnost pohybu, nadaným vadila buzerace a dřpy, namísto třeba hraní fotbalu.
Odpovědět2  1
Choakinek (1548) | 15.2.202015:07
Tak nějak, no. Tak já jsem měl vždycky ke klasickému sportu odpor ­(ale ne k pohybu jako takovému­), ale od určité doby mě ve škole začaly bavit některé kolektivní sporty, zejména např. florbal.

Problém byl hlavně v tom, že jsem měl po celou dobu školní docházky výhradně jen takové tělocvikáře, kteří vždy tlačili své vize, které se nikdy neslučovaly s mým přáním.

Takže když mě začal bavit florbal, měli jsme ho zhruba tolik hodin, kolik je prstů na jedné ruce, jinak tělocvikáři vždycky tlačili atletickou nudu, či ještě v horším případě cvičení v tělocvičně na nářadí ­(jak někde v Sokole­). Když došlo na kolektivní sporty, tak tlačili zejména basketbal či volejbal, čili pro mě asi nejhorší dva kolektivní sporty.

Takže nakonec nejlepší tělocvik byl vždycky ten, když byl tělocvikář např. nemocný a hodinu za něj vzal nějaký zástup. To jsem také nechápal, proč hodina se zástupem byla obvykle násobně ve všech směrech lepší ­- obvykle tedy docházelo k takovým jakoby dotekům ideálního stavu :­-­).
Odpovědět0  0
Duncan66 (203) | 16.2.202014:16
To je tak, kdyz dela zavery nekdo, kdo o dane problematice vi velke kulove a vsechno si cuca z prstu na zaklade vlastnich falesnych iluzi a bludu....
Pritom pri prvni inicializaci VR Headsetu si presne ohranicite prostor, ktery mate k dispozici a s tim dany system a hra pocita, takze k zadnemu prerazeni, niceni nedochazi a neni potreba zadne vypolstarovane misto...
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 16.2.202014:33
Takže třeba chůze funguje přesně podle toho prostoru? Řekněme, že kdybych si pustil nějakou hru s VR např. uprostřed fotbalového hřiště, tak bych mohl v reálném světě normálně chodit přesně nebo podobně tak, jak by chodila postava ve hře a naopak, pokud bych měl k dispozici jen malou místnost, tak se chůze realizuje podobně jako šipkou na klávesnici a pouze se počítá s prostorem pro máchání rukou apod.?
Odpovědět0  0
Duncan66 (203) | 16.2.202014:57
Z logiky veci neco takoveho mozne samozrejme zatim neni. Kdyz mate prostor napr. 3x4 metry, tak tezko muzete bezet jednim smerem na vzdalenost fotbaloveho stadionu. to byste si musel k VR setu dokoupit tu plosinu fungujici podobne jako bezici pas, ale v jakemkoli smeru. Tam jste navic bezpecne upoutany jako male dite v tom choditku. Ale i ta ma samozrejme omezeni a skutecny fotbal s prilbou na hlave si tak porad jeste nezahrajete.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 17.2.202016:23
Ne, myslel jsem to jinak: Pokud bych měl v reálném světě k dispozici kolem sebe prostor, jako bych byl např. uprostřed fotbalového hřiště, zdali by mi VR nabídla možnost pohybu po levelech chůzí ­(čili snímalo by to mé kroky v reálném světě­) a to buď neomezeně anebo s velkou volností ­(dle level designu­). Nebo to takhle nemůže fungovat?
Odpovědět0  0
FabledWarrior (177) | 17.2.20206:35
Co jsem tak četl v dřívějších zprávách, tak Alyx půjde hrát ve stoje ale i v sedě. Chůze jako taková by měla být realizována buďto tzv. skoky kdy ovladačem na ruce ukážete na místo, stisknete knoflík a přesunete se tam ­- jakoby tam Alyx došla. Nebo by snad mělo jít chodit i pomocí ovladače je tam takovej ten všesměrnej čudlík jako na game padu a pomocí toho můžete jít ­- nicméně toto nemusí každému vyhovovat a může se z toho někomu dělat špatně, proto tam má být i ta možnost skákat.
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 17.2.202015:25
proč je Beat Saber nejúspěšnjěší VR hra přes 1M kopií v prvních 9 měsících od vydání. Téměř půl miliardy korun v tržbách.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.