Koncept to je zaujímavý ako prezentácia večne zelenej planéty a zároveň vyzbierať na tento projekt slušný balík, reálne nemajú šancu, je jedno aký si dajú časový rámec. V letectve je tvrdá konkurencia, naivné projekty ako tento zapadnú prachom. Budúcnosť v letectve nepatrí baterkám, iba ak by sa dobíjali bleskami....
Odpovědět2 0
Tady to bude podle hesla "Z cizího krev neteče" Prostě si s tím budou pár let hrát, za velmi slušné platy a pak to zabalí.
Odpovědět4 0
Kdyby tohle rikal Airbus nebo nekdo jiny, kdo umi vyrabet letadla, mozna bych tomu veril. Startup nema za 10 let sanci. Nizsi rychlost - turbovrtulove letadla davaji 600-700km/h cestovni rychlost - nebude zasadni problem vzhledem ke kratsim vzdalenostem a faktu, ze vetsina casu se stravi cekanim na letisti.
Nakonec - na vzdalenosti do 1000km je mozna lepsi vysokorychlostni zeleznice, tam se na letisti neceka a jezdi to mezi centry mest. A preveze to radove vic lidi bez baterii, je to pohodlnejsi, netrpi to na turbulence a muzete si zajit do jidelnaku.
Odpovědět2 0
No, já si spíš myslím, že se za "pár" let začne ochlazovat a "smysl" všech těchto naprosto šílených etatistických projektů se odhalí v plné nahotě!
A pak se začnou dít věci ;-)...
Odpovědět2 0
A v případě přebytku energie před přistáním se z bezpečnostních důvodů budou odhazovat battery packy.
Odpovědět6 0
Má to jednu drobnou vadu.... Komerční letadla si běžně kvuli bezpečnosti vozí dvojnásobek paliva (není zas tak uplná výjimka, že musí letět místo hodiny a půl třeba dvě a půl hodiny. Takže ten dolet co je uvádět je třeba vydělit tak dvěma a rázem je toi letadlo jen na cesty Praha - Ostrava.
Odpovědět8 1
Přesně něco takového jsem chtěl napsat. A pak se třeba i stane že z nějakého důvodu nemůže přistát, a řízení letového provozu mu nařídí aby nad letištěm hodinu kroužilo. Nespadne náhodou? A pak zde není uvedená rychlost, nyní většina dopravních letadel má spalovací turbíny, dosahuje rychlosti 800-1200km/h podle větru. Není letadlo které má vrtule krok z5?
Vtip (realita co se stala) z ww2, bombardování japonska. Letíme na plný plyn 5km/h z5, takový byl protivítr.
Odpovědět1 1
Vrtulová letadla mají menší spotřebu, tak proto.
Rychlost bude problém, ale na kratší trasy asi v poho.
Jako pro vnitrostátní dopravu si něco takového umím představit, možná i trasu k sousedům. Ale to bude vše.
Odpovědět4 0
Jenze na kratsi vzdalenosti ma smysl vlak. Pokud chce nekdo zvedat do vzduchu baterky, tak at si poridi jerab. ;-)
Odpovědět3 0
Ta úvaha má jednu zásadní chybu. U elektrických letadel se neuvádí dolet “až”, ale garantovaný dolet, tedy s bateriemi na konci životnosti, ve špatném počasí, s časovou a dalšími rezervami. Jestli to má garantovaných 800 km, tak normálně to dá odhadem tak 1500-2000 km. Už si nepamatuju, který elektrický letoun to byl, ale byl tam snad dvojnásobný rozdíl mezi tím, co garantovali, a tím co by to zvládlo.
Rychlost by mě také zajímala.
Odpovědět2 0
Vadu to nemá. Max.dolet je běžný údaj pro všechna letadla. A všechna reálně létají kratší trasy, právě kvůli bezpečnosti jak uvádíte.
Mě tam spíše chybí jiné údaje: max. vzletová hmotnost, výkon motorů, celková hmotnost baterií a doba nabíjení. Aby pak letadlo nebylo na dva dny uzemněné než se dobije :-D
Takže zatím to je jen marketingové lákadlo pro investory.
Odpovědět8 0
Tak rovno do takeho vehiklu posadit marketakov, nech sa preletia na maximalku a potom sup do kanclu a scartovat vsetky dohodnute zmluvy:P
Odpovědět1 0
Možná by stálo za úvahu startovat to navijákem jako větroně - vzlet je asi hodně energeticky náročný.
Odpovědět8 0
Nebo odpojitelný kabel.
Odpovědět4 0
MagSafe :-)
Odpovědět2 0
Nikola Tesla by mohl vedet jak na to ;-)
Odpovědět1 0
nebo hodně dlouhý i neodpojitelný
Odpovědět1 0