
Společnost HP na vzniklou vlnu nevole nyní reaguje tak, že vydala nové firmwary, které už dané omezení nemají. Zároveň ale neslibuje, že toto omezení zase někdy příště nezavede. Firma ve svém vyjádření píše, že aktualizovala proces ověřování inkoustových náplní ve vybraných modelech HP OfficeJet, aby pro své zákazníky zajistila ten nejlepší výsledek a ochránila je před falšovanými náplněmi nebo i těmi, které jsou vyráběny jinými firmami, a jako takové neobsahují originální bezpečnostní čip. HP se cítí tak, že takové náplně porušují její duševní vlastnictví.
Dále pokračuje že pouze kombinace jejích tiskáren s originálními náplněmi poskytuje nejlepší kvalitu, bezpečnost a spolehlivost. V případě náplní jiných firem nemůže tyto věci zajistit, a proto poslední firmware zahrnoval i "dynamickou bezpečnostní funkci", která začala blokovat neoriginální náplně s klonovanými bezpečnostními čipy.
Je jistě v pořádku, že společnost HP chce zákazníkům zajistit ty nejlepší výsledky, ovšem v prvé řadě jde pochopitelně o byznys. HP nerado vidí, když si lidé kupují neoriginální náplně, ale zákazníci zase obvykle nemají už vůbec rádi, když jim někdo nařizuje, jak mají nakládat se zakoupenými věcmi. Tiskárna není software, je to prostě a jednoduše majetek zákazníka a výrobce by jej neměl omezovat v tom, jak s ním naloží. Zákazník není hloupý a jistě ví, že pokud nepoužije výrobcem tiskárny doporučené náplně, pak mu nikdo nemůže zaručit, že výsledná kvalita tisku bude právě tímto výrobcem zaručena. HP by si to ale nemělo nijak vynucovat a odvolávat se na to, že se jen ochranitelsky stará o blaho zákazníka.

Je tedy skutečně pravda, že originální náplně mohou být kvalitnější, jak ukazuje tento rozdíl mezi originální a neoriginální náplní pro tiskárnu Lexmark X3470. Vpravo je obrázek vytisklý neoriginálním inkoustem poté, co byly oba vystaveny intenzivnímu UV záření. Řadě zákazníků ale může být naprosto ukradené, že vytisknuté barvy na sluníčku časem vyblednou a raději ocení, že mohou tisknout s nižšími náklady. A o to právě jde. HP si vybralo asi tu nejméně sympatickou cestu, jak bojovat s levnějšími náplněmi a není divu, že se rozhodlo o přepadovou akci. Jejím výsledkem je svým způsobem i reklama na originální náplně, neboť se opět začalo mluvit o tom, jaký je rozdíl mezi nimi a náplněmi jiných výrobců.
Zdroj: Extremetech