HP zvyšuje vedení v podílu trhu, Dell stále druhý
23.4.2007, Marek Štelčík, aktualita

Podle nejnovějších zpráv společnost Hewlett Packard (HP) zvyšuje vedení v podílu na trhu osobních počítačů. První čtvrtletí roku 2007 se tak stalo pro společnost HP obzvláště úspěšné a dle průzkumu prezentovaného společností IDC vykázala...
Podle nejnovějších zpráv společnost Hewlett Packard (HP) zvyšuje vedení v podílu na trhu osobních počítačů. První čtvrtletí roku 2007 se tak stalo pro společnost HP obzvláště úspěšné a dle průzkumu prezentovaného společností IDC vykázala vysoký zisky. HP tak zaujala podíl trhu 19,1 procent z vyrobených a prodaných počítačů, což je o 3,9% více, než společnost Dell, která je na druhém místě a je největším konkurentem. Hewlett Packard pak dodává, že se hodlá ještě ve větší míře zaměřit na pokrytí potřeb běžných spotřebitelů a menších podniků a rozšířit portfolio výrobků zaměřených právě na tyto skupiny.

Celkově tak tedy společnost HP zaznamenala 28,2 procentní růst za toto období, kdežto druhý Dell má růst záporný, tedy 6,8 procenta. Na třetím místě je potom společnost Acer, která již dříve předstihla Lenovo a odsunula tuto společnost na čtvrtou příčku. Kromě společnosti IDC zveřejnila zprávu i další statistická a analytická společnost Gartner, která též poukazuje na klesající prodej společnosti Dell. Hlavní úspěch a růst společnosti HP je dle těchto analytiků v tom, že má v nabídce relativně dobré a především levné počítače, což přitáhne nenáročné zákazníky, kterým tyto low-end modely vyhovují a stačí.
Zdroj: dailytech

Celkově tak tedy společnost HP zaznamenala 28,2 procentní růst za toto období, kdežto druhý Dell má růst záporný, tedy 6,8 procenta. Na třetím místě je potom společnost Acer, která již dříve předstihla Lenovo a odsunula tuto společnost na čtvrtou příčku. Kromě společnosti IDC zveřejnila zprávu i další statistická a analytická společnost Gartner, která též poukazuje na klesající prodej společnosti Dell. Hlavní úspěch a růst společnosti HP je dle těchto analytiků v tom, že má v nabídce relativně dobré a především levné počítače, což přitáhne nenáročné zákazníky, kterým tyto low-end modely vyhovují a stačí.
Zdroj: dailytech