Neřekl jste vůbec nic krom nějaké demagogie + pletete si lokální ekologii a ekologii skleníkových plynů. Jo a ještě jsem nikde na světě neviděl ekologicky těžit fosilní paliva nebo je recyklovat :) Jednou mne pobavil jeden diskutující, když řekl, že je není třeba recyklovat, že se spálí :DDD
Když vám někdo řekne 1+1 = 2 a vy řeknete "ne, je to 3, vy tomu nerozumíte", tak už vás nic nepřesvědčí. Argumenty odmítačů vždycky skončí, když máte představit tvrdá data.
Paradoxem je, že nemusíte měnit celý motor, ale pravdpěpodobně stačí vyměnit ložiska nebo silovou elektroniku. Nic jiného se tam podělat nemůže, když je to dobře udělané. Tyhle první pseudo-EV přestavěné ze spalováku a navrhované fosilními geronty a automobilkami jsou ale skutečně k smíchu a dělají medvědí službu. I u prvních Tesel se sypaly motory. Dneska vám motory vydrží 500k a víc.
Tak přesně ty emise a tok si můžete poměrně rychle spočítat a zjistíte, že pálení fosilních paliv je úplná tragédie. EV jsou násobněkrát čistější. Na emisní náročnost jednotlivých zdrojů se podívejte zde: https://app.electricitymaps.com/map/72h/hourly . Spalovací auto má náročnost cca 250gCO2/km (vč. nepřímých emisí) a průměrné EV má spotřebu cca 19kwh/100km. Průměr EU na kwh je 250gCO2/kwh a neustále se snižuje, u fosilních aut už to není možné.
EV: 250 x 19 / 100 = 47,5 gCO2/km
Dehet: 250 gCO2/km
Výroba EV stojí cca navíc 10000km oproti spalováku.
Nejvíce přínosné komentáře
Když vám někdo řekne 1+1 = 2 a vy řeknete "ne, je to 3, vy tomu nerozumíte", tak už vás nic nepřesvědčí. Argumenty odmítačů vždycky skončí, když máte představit tvrdá data.
Mějte se.
EV: 250 x 19 / 100 = 47,5 gCO2/km
Dehet: 250 gCO2/km
Výroba EV stojí cca navíc 10000km oproti spalováku.
Tak a teď už skeptik být nemůžete.