I jednoduchý Minecraft s ray tracingem na steroidech může vypadat úžasně

I jednoduchý Minecraft s ray tracingem na steroidech může vypadat úžasně
, , aktualita
Minecraft je přímo prototypem hry, která dává ostentativně najevo svou jednoduchou grafiku a nemá vyšší ambice. Nicméně s novými "Path-Traced" shadery může i takto jednoduchá grafika vypadat velice dobře. O co jde?
K oblíbeným
reklama
Na webu se objevilo video, které ukazuje jednoduchou chodbu Minecraftu renderovaného pomocí techniky Path Tracing. Nebude to tedy rovnou takovýto výjev z členitého exteriéru, ale jako ukázka možností to bohatě stačí. 
 
 
Dle popisku jde o nové vývojářské sestavení Minecraftu, které využívá ray tracing, ovšem ve skutečnosti to jsou Path Tracingové shadery. Mluvíme o modifikacích SEUS (Sonic Ether’s Unbelievable Shaders), které mají pracovat společně s OptiFine nebo s GLSL Shaders Mod. 
 
 
A jak se ray tracing vůbec liší od path tracingu? V případě první techniky se počítá dráha paprsku vyslaného z pomyslné kamery snímající scénu. Až ten narazí na nějaký objekt v této scéně a z tohoto bodu se zase vyšlou paprsky ke všem zdrojům, které scénu osvětlují, aby se mohlo vypočítat nasvícení daného bodu, atd. Pokud je daný objekt průhledný, paprsek putuje dále s případně započítanou refrakcí, čili lomem a pokud je naopak zrcadlový, počítá se s reflexí a paprsek putuje odražený dále.
 
Path tracing je dle programátora Sebastiana Dusterwalda jako ray tracing na steroidech, protože namísto jednoho paprsku se jich vysílají desítky až tisícovky na každý vykreslovaný pixel. Když ty narazí na objekt, neputují z bodu dopadu automaticky ke všem zdrojům světla. Prostě se odrazí a to se opakuje do té doby, než paprsek narazí na zdroj světla, nebo než vyprší předem stanovený maximální počet odrazů. Na základě toho, jaké vlastnosti mají materiály, o nichž se paprsek na své cestě ke zdroji světla odrazil, se pak vypočítá, jak silné světlo nakonec doputuje do kamery a jak bude zbarveno. 
 
Díky tomu může path tracing nabídnout mnohem kvalitnější a reálnější grafiku než ray tracing a jeho nasazení v Minecraftu také napomáhá jednoduchá grafika, v níž se to jen hemží pravými úhly. 
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko" NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko"
Beresheet narazil do Měsíce rychlostí, že neměl šanci přežít v celku, ovšem NASA předpokládá, že zařízení Lunar Retroreflector Array (LRA) přežít mohlo. Jeho úkolem je odrážet laserové paprsky a přesně tak se jej NASA pokusí najít.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání
Nedávno byly představeny nové mini-retro konzole Sega Mega Drive Mini, které mají dorazit na trh během letošního září. Sega přitom změnila vývojářský tým, který na nich pracuje a slíbila další hry nad rámec těch původně slíbených. 
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru
Už dlouho se předpokládá, že pravděpodobně nejstarší typ molekul ve vesmíru byla HeH, čili prostý dvouprvkový hydrid helia. Je to celkem logické uvažování, když helium a vodík jsou nejstarší prvky. Až nyní to ale máme potvrzeno pozorováním.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer? Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer?
YouTube je sice coby platforma pro upload videí nadále velmi populární, ale v případě pravidelného streamování (živého vysílání i několik hodin v kuse) se těší větší oblibě Twitch.tv. Přinášíme vám tak rozhovor s někým, kdo se tomu už delší dobu věnuje.
19.4.2019, rozhovor, Karel Polívka
Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák? Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák?
Společnost Boston Dynamics, která je známá svými pokročilými roboty, zveřejnila na YouTube krátké video, ve němž předvádí další kousky, které jsou její stroje schopné vykonat. Tentokrát se zaměřila na celou smečku robotů SpotMini. 
18.4.2019, aktualita, Kateřina Hoferková