reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel nabízí podrobnosti ke grafické funkci Integer Scaling

15.7.2019, Jan Vítek, aktualita
Intel nabízí podrobnosti ke grafické funkci Integer Scaling
Intel nedávno potvrdil, že jeho grafické čipy brzy získají funkci Integer Scaling, kterou ocení především fanoušci starých her. V jejich případě se počítá s rozkostičkovanou grafikou, která by vyhlazená vypadala divně. 
Jde tak v podstatě o nevyhlazované škálování obrazu, které se použije namísto bilineárního škálování, aby výsledná grafika byla i ve vyšším rozlišení ostrá. Nyní se na Intel Game Developer Zone objevily podrobnosti i o tom, v jakých rozlišeních to celé bude fungovat. Ihned je tak jasné, že alespoň zatím to nebude platit pro původní rozlišení pod 640 x 480, což může být pro řadu lidí zklamání vzhledem k tomu, že staré hry mohou pracovat v ještě nižším rozlišení. 
 
 
Čili v případě, že využíváme monitor s nativním rozlišením 2560 x 1440, nám ovladače Intelu nabídnou v rámci Integer Scaling obraz v rozlišení 1920 x 1440, čili v obou osách třikrát (celkově devětkrát) zvětšený. Vedle toho tu máme ještě metodu Nearest Neighbor (NN), která může zvětšit obraz třeba 2,4x, zatímco Integer Scaling (IS) vždy pouze o násobky celých čísel. 
 
To je vidět hned na druhém případu, kdy v případě původního rozlišení 800 x 600 metoda IS může nabídnout na monitoru s 2560 x 1440 leda 1600 x 1200. Pomocí NN a násobku 2,4x pro obě osy dostaneme právě 1920 x 1440. Je ale jasné, že obraz zvětšený pomocí NN nebude tak pěkný jako s využitím IS. 
 
Leckde ale nebude ani možné využít IS pro zvětšení, a to prostě tam, kde jedna z os původního rozlišení bude mít více pixelů, než je polovina nativního rozlišení monitoru. Možné by to tedy teoreticky bylo, ale za cenu, že obraz nebude úplný. To je v našem případě třeba příklad rozlišení 1024 x 768, ale už ne 1280 x 720. 
 
Integer Scaling bude k dispozici zatím pouze na procesorech, které jsou vybaveny grafickým čipem 11. generace. Jde tak pouze o nové mobilní Ice Lake, než dorazí další produkty. Minimální "vstupní" rozlišení je tedy 640 x 480 a očekávat můžeme, že příslušné ovladače dorazí na konci srpna. Podpora nižšího vstupního rozlišení bude možná následovat později. 
 
 
A jak je vidět, pokud bude škálovaný obraz v obou osách menší, než je nativní rozlišení monitoru, bude prostě a jednoduše umístěn v jeho středu a okolní plochy zůstanou černé. V případě metody NN by to nemělo nastat, protože ta by měla zcela využít alespoň jednu osu, takže tu přinejhorším zůstanou černé pruhy.  


reklama