reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.11.2019, Jan Vítek, aktualita
Není to sice to samé co Chuck Norris Cache, ale i Rambo Cache zní celkem schopně. Vedle ní nám HPC grafiky Xe známé již jako Ponte Vecchio slibují tisíce jednotek EU (dnes jich jsou sotva desítky) a paměti HBM. 
honza1616 (3625) | 18.11.201917:39
Doba kdy se polovodičové firmy snaží vyrobit nejvýkonnější monolit je pryč,
Přichází doba kdy se bude CPU i GPU skladat z vice čipů, a výrobci budou soutěžit ve vykonu tim kdo dokaze na PCB naskladat vice čipů vedle sebe, tomu říkám škálovatelnost vykonu, soutěživost začíná upadat

Za chvíli budeme mit cele PCB grafiky zaskladane plochou čipů, no vlastne cele PCB bude jedno velké IHS a na to konkurence zareaguje tak že své čipy nasklada i na zadní stranu místo backplate,
a jak budou reagovat na to uz nevim, mozna zdvojenim 2 PCB na sebe
....Dobrá utopie a sci­-fi, ale zatim to k tomu vede
Odpovědět0  0
RadecekH (810) | 18.11.201918:05
Kdyby bylo PCB vyplněno čipy, tak se jednak nedoplatíte a jednak tu grafiku neuchladíte. Tedy škálovatelnost má své meze a ty jsou pevně dány. A rozhodně to není o velikosti PCB.
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 18.11.201920:03
Ja to myslel samozřejmě hodne s nadsázkou,
ale dříve nebo později k tomu dojde že aspon polovina PCB tak vypadat bude
a architektura na nějaké 1 nebo 2nm fotolitografii která bude žrát čtvrtinu toho co dnešní, čipy rozložené do větší plochy budou odvádět teplo do masivnějších chladiču...
Ono to tak bude, věř tomu, do nekonečna to nepůjde, polovodiče taky maji sve limity a až narazíme, což není otázka jestli ale kdy,... co pak......? pak bude řešením skládat čipy na sebe a vedle sebe,
pochybuji že do te doby budou v domacim prostředí použitelné Qvantove počítače, nebo něco jiného co nahradí domácí počítače
Dříve firmy soutěžily v tom komu se podaří nacpat více tranzistoru do CPU a udělat ho výkonnější, to stejný bude za par let s tim rozdilem že se budou vedle sebe skladat celé čipy
Odpovědět0  0
RadecekH (810) | 18.11.201920:29
A k čemu ten výkon bude dobrej? Hry se budou streamovat. A i kdyby se nestreamovaly, stejně je tu čím dál tím větší přesun k hraní na noteboocích, takže zvyšovat nějak násobně výkon stolních počítačů bude postrádat smysl.
Dopadne to stejně, jako s jinými komponentami, třeba se zvukovými kartami. Dřív se taky výrobci předháněli, kdo vyrobí výkonnější a nabušenější, dneska má 99 % uživatelů zvukovku integrovanou na desce a vůbec to neřeší. Dokonce i umřely takové ty trendy typu prostorového zvuku 7+1. Nebo síťové karty, tam je to totéž. Přechod z 10 na 100 a ze 100 na 1000 Mbps byl dost rychlý ­(během 10 let od vzniku prvního­). A najednou se to zastavilo. Dneska se už 20 let plácáme na 1 Gbps a vypadá to, že možná během dalších 10 let se dokopeme k tomu, aby se 10 Gbps stalo standardem. U grafik to bude podobné. Dokud je kam růst ­(roste rozlišení, počty objektů­), tak to prudce roste. A od určitého okamžiku to už skoro nikdo řešit nebude. Cesta půjde spíše směrem k snižování spotřeby a snižování výrobní ceny.
Odpovědět1  0
honza1616 (3625) | 19.11.20190:11
hry se budou sice streamovat ale polovina obyvatel země nemá dostatečně rychlé připojení takže to je pasé
to stejné hraní na ntb... je to sice fajn že s tím můžeš cestovat ale výkon mizerný, dnes začíná přicházet doba 4K hraní a i dnes některý HW nedosahuje toho výkonu o to hůř že i lepší NTB má co dělat aby dal stejnou hru ve FHD na aspoň hratelné FPS, NTB jsou prostě o dekádu pozadu co se týče výkonu, tam je ještě co dohánět
hraní her je z celého spektra použitelnosti PC asi nejnáročnější, ano jsou i náročnější a specifické práce ale právě protože tolik lidí hraje na počítačích hry tak proto se vše točí okolo toho a výrobci zmiňují novinky pro hráče protože je to největší část zákazníků v desktopu a vzhledem k tomu že hry směřují k čim dál reálnější grafice bude ten výkon potřeba,
dnes si říkám že AMD vyrábí pro desktop 16 jader, ale co by s tím obyčejný Franta z Horní dolní asi dělal,
většina her nedokáže efektivně využít víc jak 2 jádra a když tak se výkon mizerně rozděluje mezi ostatní a i tak využije max 8 jader zatížených na 40%, jistě vývojáři na to nebyli připraveni, všechny aplikace jsou napsané pro 2­-4­-6 jádra ale i tak co s tím výkonem

ta doba je už tady, tak jak říkáš prostě ten výkon bude tak velký že bude nevyužitý stejně jako s tou zvukovkou nebo síťovou kartou
ale výrobci předního HW se i tak budou ještě nějakou dobu předhánět, nedokážu si představit že by Intel vs AMD nebo Nvidia vs. AMD jeden z nich ustoupil a řekl kašleme na to, výkon našeho HW je tak velký že ho už nelze posunout, tam je ta soutěživost tak velká že to bude ještě pořádnou dobu trvat
Odpovědět0  0
GogoX (515) | 19.11.20198:16
hraní na noteboocích už tady bylo a jak to dopadlo ... neznám nikoho, kdo hrál na desktopu a přešel na laptop, kromě majitelů předpotopních kousků, kde to pak i na Atomu šlape lépe ... Holeček je permanentní pesimista, bral bych ho s rezervou :D
Odpovědět0  0
RadecekH (810) | 19.11.20198:40
Pesimismus znamená, že člověk očekává, že se věci zhorší. A to já neočekávám. Jen nezavírám oči před tím, jak se věci mění, protože za můj dlouhý život se změnily už mockrát.
Pokud vy nevidíte, že se hráči přesouvají na notebooky, neberu vám to. Já to vidím. A neberu to jako něco špatného. Sice mám raději stolní PC ­(protože mám raději mechanickou klávesnici a velký monitor­), ale nezavírám oči před realitou.
Odpovědět1  0
Bison (808) | 18.11.201913:15
konkurencia hlavne pre NVIDIU, desktopy budú prvýkrát celé modré , čo je zaujímavé, Xe dokáže využiť aj integrovanú grafiku procesora, pre hráčov konečne niekto kto ponúkne novú architektúru . Intel nemusí riešiť spätnú kompatibilitu čo mu umožní jednoduchší HW a SW, výkon v hrách hlavne pri Intel procesoroch môže byť vyšší ako pri kombinácii s AMD a NVIDIA.
Odpovědět2  1
wrah666 (6205) | 18.11.201914:34
Uvidíme. Raja Koduri si sice u hráčů ­(a obzvlště u fant AMD­/Ati­) vysloužil pohrdání až nenávist, ale rozhodně není ani hloupý, ani neschopný. S obrovskými omezeními, která měl dokázal nemálo, tak uvidíme, co dokáže bez nich.
Odpovědět3  2
PHiLiPZ (77) | 19.11.20198:05
Mal som Pentium2 266MHz a k tomu Intel i740 graficku kartu. Nebude to prvy krat, co bude mat Intel vsetko.
Odpovědět0  0
batmaster (699) | 18.11.201910:21
(Chuck Norris Cache pobavila :­) ­)

Vypadá to zajímavě. Uvidíme jak budou vypadat reálné produkty. Obyčejné herní smrtelníky bude asi nejvíce zajímat oblast samostatných ­"herních­" grafik.
Ale nejsem si jistý, jestli zrovna Intel udrží krok s ostatními výrobci.
Pokud bude v reálném nasazení jeho nabídka HW srovnatelná, tak se obávám, že bude pokulhávat ve vydávání nových ovladačů a podporou pro jednotlivé hry. Což je dneska stejně důležité jako HW.
Odpovědět2  0
honza1616 (3625) | 18.11.201917:28
Pro firmu ktera zaměstnává tisíce vývojářů a technologu od navrhu architektury az po zamestnance na lince nebude problem nabrat dalsich řekněme 400 lidi na vyvoj SW,
kdyby se rozdělili po 100 lidech do 4 týmů a kazdy tym by pracoval nezávisle na vlastnich ovladačich a po mesici prace by je vypustil s tim že na ovladačích by pracovali 4 týmy takže by ovladače mohli vychazet kazdy tyden,
Neni to nereálné
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 18.11.201910:01
Třeba někdo konečně vymyslí, jak rozumně spojit víc gpu i pro hráče. Tak prostá věc a přitom oběma ­"zavedenými­" výrobci postupně pokažená a opuštěná.
Odpovědět0  5
batmaster (699) | 18.11.201910:26
U levnějších karet to bude zbytečné a u těch Hi­-End masově neprodejné.

Je mi jasné, že o peníze někomu nejde, ale nedovedu si představit, kolik by taková výsledná karta mohla stát. Obzvláště v režii Intelu. :­/

Odpovědět3  0
wrah666 (6205) | 18.11.201911:24
Smysl by to mělo, podle mě od nejlevnějších samostatných grafik. Akorát by to muselo být rozumně dotažené do konce, aby se neztrácela půlka ­"získaného­" výkonu. Ani na prodejích by dle mého netratili. Chudý by koupil levnou grafiku a za rok druhou, bohatý rovnou 2­-3 drahé, aby ukázal, že na to má. Plus by se krmením víc grafik a rrozhodováním, co která má počítat krásně využilo i CPU, které se dnes ve hrách obvykle docela fláká.
Odpovědět0  5
PHiLiPZ (77) | 19.11.20198:08
Nasiel si dieru na trhu, ktoru doteraz nikto v AMD a Nvidii nevidel ­- staci spravit 100% skalovanie. Drzim ti palce, urcite to bude jednoduche.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.