reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel Xe DG1 se ukázal v testech OpenCL

19.5.2020, Jan Vítek, aktualita
Intel Xe DG1 se ukázal v testech OpenCL
Už téměř dva roky víme o návratu Intelu na trh se samostatnými grafickými kartami, což bylo ohlášeno v červnu roku 2018. Nyní už pomalu čekáme na představení prvních kousků ovoce, které toto snažení přineslo. 
Intel zatím prezentoval především svou grafiku DG1 založenou na architektuře Xe, ovšem ta představuje především vývojové zařízení, ostatně se označuje i jako SDV, čili Software Development Vehicle. Obsahuje pouze 96 EU (Execution Unit), takže je na úrovni integrovaných GPU a pokud jde o GPU pro desktopové či samostatné grafiky, ta už budou výrazně výkonnější. 
 
 
Nedávno jsme se také dozvěděli, že GPU v DG1 je součástí série LP (Low Power) a použito bude i v mobilních počítačích, ale ne jako běžné iGPU integrované v procesoru nebo na stejné destičce vedle procesoru. Integrované bude, ale na základní desce a napojené pomocí sběrnice PCIe. 
 
Intel Xe DG1 má tedy 96 EU, takže můžeme mluvit o 768 Shaderech, aby se nám mohl lépe hledat ekvivalent u firem AMD a NVIDIA. Ten ale v případě moderních generací samostatných desktopových GPU nenajdeme, jak se ani nelze divit. Radeony RX 5000 začínají na 1408 Shaderech a GeForce GTX 1600 na 896 shaderech, takže DG1, která má mít navíc 3 GB paměti jen na 96bitovém rozhraní, by nejspíše nedosáhla ani na dnešní desktopový low-end a je jen logické že míří do mobilního sektoru. 
 
  Intel Xe DG1 AMD Radeon RX 5500 XT NVIDIA GeForce GTX 1650
Výrobní proces/čip 10nm Gen12 7nm Navi 14 XTX 12nm TU117-300
Shadery
768
1408
896
Max. výkon v FP32
2,3 TFLOPS
4,8 TFLOPS
3,0 TFLOPS
Turbo
~1500 MHz
1717 MHz
1665 MHz
Takt pamětí ?
14 Gbps
8 Gbps
Paměti
3GB ? 96-bit
4GB G6 128-bit
4GB G5 128-bit
CompuBench
Ocean Surface Simulation
1506
2344
1956
Catmull-Clark L3
55
145
184
Catmull-Clark L5
88
131
136
Vertex Conn. & Mergin
3,5
8,1
8,5
Subsurface Scattering
809
4227
4031
Subsurface Scattering MP
744
3973
3926
TV-L1
14,4
25,9
30,8
Zdroj výsledky výsledky výsledky
Geekbench
Total OpenCL Score
55375
138599
139699
Sobel
80036
272714
269854
Histogram Equalization
41495
134962
169072
SFFT
6435
22177
16833
Gaussian Blur
92369
226651
193433
Face Detection
15441
45516
55361
RAW
297851
1005840
886366
Depth of Field
112710
403824
374565
Particle Physics
86384
39814
53127
 
Kvůli slabší výbavě tak má DG1 značný výkonnostní handicap, a to především oproti Navi 14 XTX, která má dvojnásobný hrubý výkon. V porovnání s TU117 už je to lepší, ale ani tak DG1 není zcela srovnatelná. Je také třeba vzít v potaz, že porovnáváme dávno hotové a vydané produkty s novinkou, která se na trh ještě nedostala, takže půjde i o celkové odladění a ovladače, nehledě na pracovní takty. 
 
Výsledky jsou tak v mnoha případech velice slabé a neodpovídají tomu, co bychom mohli očekávat od prostého porovnání hrubého výkonu čipů a snad jen v případě Geekbench a jeho Particle Physics lze mluvit o překvapení. 
 
Zdroj: VideoCardz


reklama