"i hraní počítačových her v infotainmentu"
už jsem viděl v autech mnoho přešlapů takže mě moc neudivuje že dělají něco a přitom u toho vůbec nemyslí.
Hraní her v infotainmentu? To jako že budu nakloněný a hrát? Zamyslel se někdo nad tím kolik to přinese nepohodlí? A pak je to omezeno i čekáním v autě. Nebo budu hrát za jízdy?
Odpovědět0 1
V autě je nejen řidič (i když i ten může např. v Teslách hrát na displeji). Zapomínáte na to, že moderní auta mají stále více obrazovek, dostávají se i pro zadní sedadla, kde děti (nebo jiní cestující) mohou sledovat filmy, hrát hry a podobně.
Odpovědět0 0
proto taky píšu o nepohodlí, ve srovnání třeba s mobilem, kde bude popř. umístěn infotanment pro pasažéry vzadu? Dosáhne na něj dítě z pohodlí sedadla když bude opřené?
Odpovědět0 1
"proto taky píšu o nepohodlí, ve srovnání třeba s mobilem"
Řekl bych, že dívat se na pevně umístěnou obrazovku na zadním sedadle je pohodlnější než držet mobil v ruce (z čehož se některým dělá špatně).
"kde bude popř. umístěn infotanment pro pasažéry vzadu?"
Možností je více. Tesla je dává např. na zadní stranu středové konzole, jiní je dávají na zadní část předních sedadel. Takové obrazovky se dají také dokupovat. Dospělý člověk nebo větší dítě na to dosáhne, u malých dětí spíše chcete, aby na to naopak nesahalo a dívalo se. Pokud jde o hry, tak do některých aut se dá připojit ovladač (např. z PlayStationu). Zatímto není příliš obvykle, ale myslím, že to bude stále častější.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
https://motopodprad.pl/wp-content/uploads/2023/09/Tesla-Model-3-24-Sep-scaled.jpg
Odpovědět3 0
přesně jak jsem si myslel ale ovládač by to řešil, ale pak je k zamyšlení ten jeden příklad. Vždy se říká že auto není trezor a to je i u umístění infotainmentu na nějakých nožičkách vepředu. Hnědočechovi je jedno že to samo o sobě nefunguje, ale ujebe to a udělá kolem toho navíc spoustu škody.
Odpovědět0 0
Tak očekávám, že v moderních autech to bude v těch sedadlech natvrdo jako běžný infotainment vepředu. A nemyslím si, že automobilky to do aut celosvětově přestanou montovat proto, že se v ČR občas krade.
Odpovědět0 0
nemyslím si že kradení je jen doména čr, mnoho lidí i já mám auto v garáži ale občas nakoupit atd. musím a stojím jinde. A takové věci jak píšu, nevadí že to ujebou ale už jsem se setkal z mnoha případy že nadělali mnohem větší škodu kolem
Odpovědět0 0
Doménou ČR to pochopitelně jen není, ale dnes má každé auto displej infotainmentu vepředu a že by se to nějak houfně kradlo? A i kdyby to někdo vzadu ukradl, co s tím bude dělat? Jakmile zjistí, že mu to k ničemu není (není případem těch dodělávek), tak to už podruhé neukradne. Proč by to totiž dělal?
Odpovědět0 0
ono se to houfně nekrade, mám taky a celkem dobře integrovaný. To až v posledních verzích aut si výrobci řekli dáme to na stojánek aby to lákalo.
"A i kdyby to někdo vzadu ukradl, co s tím bude dělat? Jakmile zjistí, že mu to k ničemu není (není případem těch dodělávek), tak to už podruhé neukradne. "
a to tam píšu že je mu celkem jedno že to je na nic. A chcete být ten první komu to ukradne? Ale počítám že automobilka si za opravu škody vezme jen 50-100k, kolik že to článků musíte napsat?
proto i uvádím, že jsem se setkal s tím že někomu něco ukradli za pár korun ale udělali škody za tisíce
Odpovědět0 0
"a to tam píšu že je mu celkem jedno že to je na nic."
Tak když je mu to na nic, proč by to dělal? Kradou se nějak hodně přední obrazovky infotainmentů, které jsou mu také na nic?
"A chcete být ten první komu to ukradne?"
To nechce být nikdo. Ale znova se dostáváme k tomu, že to automobilky asi nepřestanou dělat kvůli tomu, že nějaký zloděj někde na světě ukradne jeden kus tohoto, aby zjistil, že to nezpeněží. Těžko se kvůli jednomu případu na zloděje na toto vykašlou... Tohle v těch autech bude zloděj nezloděj.
"Ale počítám že automobilka si za opravu škody vezme jen 50-100k, kolik že to článků musíte napsat?"
Na to je snad pojistka obecně proti krádežím, kterou si nejeden člověk raději zaplatí, i když tam tu obrazovku nemá, ne?
"proto i uvádím, že jsem se setkal s tím že někomu něco ukradli za pár korun ale udělali škody za tisíce"
Znova, pokud to je věc za 0 korun, když ji nezpeněží, proč by ji kradl znovu? A ten HW intelu se stejně tak využije i pro infotainment v přední obrazovce, nemusí to být jen ta zadní.
Odpovědět0 0
"Tak když je mu to na nic, proč by to dělal? Kradou se nějak hodně přední obrazovky infotainmentů, které jsou mu také na nic? "
vy ale přisuztujete znalosti které někteří vůbec nemají. Co vím tak je hodně lidí co má nulové až záporné technické znalosti, tak jak ví že mu to je na nic? Jak jsem viděl tady souseda z baráku jak přilepil zvonek oboustranou páskou, jako by to byla normální izolepa šel jsem do kolen.
po pravdě co tak znám lidi kolem sebe moc lidí pojistku na auto nemá
znovu, jak člověk s nulovou znalostí techniky ví že to neprodá, když to vypadá hodnotně?
https://www.skoda-auto.cz/modely/novy-kodiaq/kodiaq/kodiaq-konektivitajen to urvat a mám tablet
Odpovědět0 0
Vždyť jsem Vám na to už odpověděl. Pokud to nebude vědět poprvé, tak podruhé to už vědět bude. Proč by to kradl podruhé, když poprvé zjistil, že z toho nic užitečného nemá?
A znova... Přední tablety v těch autech jsou standardem už roky ve většině aut a nevím o tom, že by se nějak houfně kradly. Proč by se najednou měly krást ty zadní?
Odpovědět0 0
tak vidíte to je to jak přisuzujete znalost něčehio co hodně lidí nemá. Znalost techniky. Tak já se jak vidím mylně domníval že víte že do teď byl infotainment zabudovaný tak že je těžké ho sundat i za pomocí nářadí, ale jak říkám mylně, nemáte ani tucha, do teď byl takto
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
a jak to chcete urvat? Nebude to důvod proč se to houfně nekrade? Zloděj ví že před obchodem má minuty na to aby to sebral, vypadá to že sebrat to budou minuty?
"Pokud to nebude vědět poprvé, tak podruhé to už vědět bude. Proč by to kradl podruhé, když poprvé zjistil, že z toho nic užitečného nemá?"
a znova, počítáte že v okolí je jen jeden zloděj a ten už je poučený? Nebo je možné že to ujebe jiný který zase nemá tucha?
Odpovědět0 0
"a jak to chcete urvat?"
Já se bavím o tomhle:
https://www.evanshalshaw.com/-/media/evanshalshaw/blog/what-is-a-car-infotainment-system/ford-sync-touchscreen-1280x720px.ashx
Krade se to nějak? Bude to zadní nějak zásadně odlišná konstrukce než toto vepředu? Pokud se nekrade toto vepředu, proč by se totéž zezadu krást mělo?
"a znova, počítáte že v okolí je jen jeden zloděj a ten už je poučený? Nebo je možné že to ujebe jiný který zase nemá tucha?"
Samozřejmě že nepočítám. Bude však těch zlodějů tolik, aby to udělalo nějaký všeobecný problém poté, co se každý z nich poprvé spálí?
V ČR v roce 2023 došlo k 30 tisícům vloupání do aut. Určitě se mnou budete souhlasit, že to nebude 1 zloděj = 1 vloupačka. Takže to máme tak stovky, možná tisíce zlodějů. A teď si to rozpočítejte na ten budoucí počet aut. Možná jedno auto z 5000? Je to opravdu problém?
Odpovědět0 0
mě připadá že zase jste naprosto mimo, a že porovnáváte hrušky a jabka, tak znovu popíšu i pro méně chápavé.
předtím se infotanemt v autě moc nekradl, bo běžný zloděj počítá s tím že něco sebrat z auta musí během okamžiku, a to celkem moc dobře nešlo když byly infotamenty takto.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
ale výrobci je v poslední době z nějakého mi nepochopitelného důvodu dělají takto
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/presunuto-na-trucker-cz-truck-bus/predstavujeme/cupra-born-e-boost-58-kwh-170-kw-prulomove-reseni_48986.html
a to už urvat během minuty jde. Nehledě na to že třeba nemám rád špínu, ale chci abych tomu nemusel věnovat moře času, počítám že prach se pod tím utírá naprosto úchvatně. A ano proč by to někdo kradl když mu to je na nic. Ano přeci každý zloděj má technické myšlení a ví že mu to je na nic. Stejně jako každý čtenář tohoto webu ví že v komunikaci se přenáší vin, a jakákoliv součást infotainmentu nebude popř. po výměně fungovat a musí se přidělit aby spolupracovala už s existujícími věcmi, nebo neví?
Odpovědět0 0
"a to už urvat během minuty jde."
A já se už asi popáté ptám, zda jste zaregistroval nějaký nárůst krádeží toho řešení číslo 2. Protože jestli ne, tak tu není vůbec co řešit. Krade se všechno (dokonce i zabudovaný infotainment), nevím proč zrovna z tohoto děláte takovou aféru. To můžete říci, že cokoli v autě je nesmysl a nikdo se nad tím nezamyslel, protože ukrást jde fakt všecko a mnoho z toho dost rychle, když se chce. Z aut se kradou airbagy, kola, baterie, katalyzátory, DPF, světla...
Odpovědět0 0
já z toho nedělám aféru, ale to je jen špička ledovce, upřímě lituji málo technicky zdatných co mají auto novější pěti let. Protože v té době nastala překotná instalace elektroniky v autech, a ani většina automechaniků neví která bije. Hlavní jednotky i ten infotament spolu už musí komunikovat na optice. A co jsem tak zjistil automobilkám je jedno jak to instalují, nebo když někdo něco ukradne. Zaplatí to vše majitel, a nebude to malá cifra a navíc nezaplatí jen čas za opravu ale čas který mechanik strávil laborováním, pracuji jako programátor automatizace a ve svém autě se velmi dobře vyznám. Tak vím jaké pohádky mi občas mechanici říkají. Zeptejte se třeba že chcete změnit výchozí "drive program" a automechanik na 98% nebude vědět která bije. A když se po páte ptáte jestli jsem zaregistroval větší počet krádeží? Kolik aut jezdí s výbavou která jde dobře ukrást? A to co píšete "Z aut se kradou airbagy, kola, baterie, katalyzátory, DPF, světla... " vám ukradou před obchodem?
Odpovědět0 0
Intel by sa mal račšej špecializovať na topne telesa to mu ide najlepšie, aj ked Nvidia velmi nezaostava :D
Odpovědět3 0