Jak se hraje Control s ray tracingem?
23.7.2019, Jan Vítek, aktualita
Control od Remedy má šanci se stát titulem, který mnohé přesvědčí o smysluplnosti ray tracingu ve hrách. Respektive o smysluplnosti v dnešní době, kdy na to karty ještě nemají výkonu nazbyt. Jak se Control hraje?
Control ještě zatím není hotová hra, ale z grafické stránky už to nevypadá, že by bylo co dokončovat. Ostatně kdyby ne, pak by NVIDIA nepořádala předváděcí akci pro novináře, kde byl tento titul od Remedy k dispozici pro jejich vlastní ruce s ovladačem DualShock 4 na sestavě s Intel Core i9-7900X, 32GB RAM, Samsung 970 Pro 1TB NVMe SSD a Nvidia RTX 2080 Ti. V rozlišení 1440p byla plynulá, ale to ostatně od takové sestavy automaticky očekáváme. To samozřejmě se zapnutým ray tracingem.
Redaktor serveru Hexus.net zaznamenal své snažení ve videu, přičemž sám podotkl, že jako PC hráč se musel potýkat s gamepadem pro PS4 a dle toho to také vypadá.
Nás ale může zajímat především to, jak vypadá ray tracingová verze oproti klasické. Ve scénách, kde se nemá co lesknout, je rozdíl celkem obvyklý a spočívá prostě v jiném a z podstaty ray tracingu věrnějším nasvícení a hře světel a stínů. Ona věrnost ale samozřejmě spočívá v tom, jak dobře mají jednotlivé materiály definovány své vlastnosti. Scéna je tak celkově více kontrastní, což lze ale jen těžko pozorovat, protože autor videa nesmyslně přepínal mezi RTX On a RTX Off jako stroboskop.
Čím jednodušší pak scény jsou, a to bez lesklých předmětů, tím menší je rozdíl mezi RTX On a Off a naopak, čím více lesklých povrchů, jako jsou kaluže na zemi, kovové předměty či sklo, tím více se ukáže, k čemu ray tracing může sloužit. Zde jde i o to, že hře často dodává hloubku a může zvýrazňovat detaily, které by jinak zůstaly skryté či jen málo viditelné.
Srovnejme si také následující dva snímky, které ukazují, že i scény složené z několika kvádrů může ray tracing oživit a podat zcela jinak, přičemž v pohybu to vypadá ještě lépe (čas 12:00).
Hra Control jako taková byla nepřekvapivě přirovnána k titulu Qyantum Break, s nímž sdílí některé herní mechanismy a také způsob ovládání. Hrdinka má k dispozici jak střelný arzenál (ve videu tedy zatím jen pistoli, i když dost výkonnou) plus vlastní nadpřirozené schopnosti, mezi něž patří schopnost telekineticky zvedat předměty a metat je na protivníky. Ale to už jsme mohli vidět několikrát. Vedle toho se ukáže také měnící se prostředí, čili pohyblivé stěny, atd. Vypadá to také jako vhodná jednohubka pro ty hráče, které pobavil třeba Prey, a to díky své hororové napjaté atmosféře. Uvidíme, co na to recenzenti, což se dozvíme ale až na konci srpna.
Nakonec tu máme informaci, že Wolfenstein: Youngblood bude také sice podporovat ray tracing, jak už bylo oznámeno, ovšem rozhodně ne už 26. července, kdy tato hra přijde na trh. Na ray tracingu pro tuto hru se stále ještě pracuje a bude prostě někdy později.
Zdroj: KitGuru