www.svethardware.cz
>
>
>

Kingdom Come: Deliverance, nadějné sázavské RPG

Kingdom Come: Deliverance, nadějné sázavské RPG
, , preview
Společnost Warhorse Studios už od roku 2011 pracuje na hře, která bude zajímat zvláště české hráče. Jde totiž o RPG z prostředí samotného srdce českých zemí, a to na počátku 15. století. My se na ni teď podíváme podrobněji.
K oblíbeným
reklama
Kingdom Come: Deliverance se bude odehrávat na Sázavsku, a to přímo v oblasti Sázavy roku 1403 a nepůjde o vymyšlenou krajinu. Zabrouzdáme do reálných usedlostí, jako jsou Samopše, Mrchojedy, Rataje či Ledečko, což platí především pro první díl hry. Tato oblast má rozlohu nějakých 9 kilometrů čtverečných a pokrývá malebnou krajinu s vlnící se řekou Sázavou, kde jistě budeme moci navštívit také hrad Pirkštejn nebo Přední hrad.




mapa z oficiální fór Kingdom Come: Deliverance


Zavítáme tak do romantického prostředí plného lesů, polí, usedlostí, hradů a jak je vidět, vývojáři si pro nás připravují velice slušné grafické podání, z něhož přímo dýchá atmosféra nám dobře známé přírody. Na druhou stranu snad bude tato atmosféra řádně okořeněna středověkým prostředím počátku 15. století, neboť příběh bude vycházet ze známé historie a bude se týkat samotných králů, velkých bitev a osudu celé země. Však jde o nesnadné časy, kdy v našich zemích ještě naplno řádí morová epidemie, řešily se kacířské myšlenky Jana Viklefa a navíc byl král Václav IV. právě v letech 1402 až 1403 na popud Zikmunda Lucemburského vězněn ve Vídni, takže nešlo ani o období politické stability, z čehož chtěla čím dál více těžit vyšší šlechta.

Právě to se velice dotkne celé hry, neboť Zikmundovy armády ovlivní i děj na Sázavsku, kde zničí i dům našeho hrdiny a zabijí celou jeho rodinu. To sice zní jako začátek tuctového filmu, ale budiž, potřebujeme mít důvod vyrazit hledat štěstí a odplatu a i toto je lepší než líný Honza, který se vydal do světa.




- klikněte pro zvětšení -


Začínáme tak jako prostý synek lokálního kováře, což ovšem není zase tak špatný začátek. Vybrat si můžeme 3 přístupy dané vybraným "povoláním". Buď se z nás stane rytíř, který bude lidi přesvědčovat řemdichem, případně zloděj, jenž dá přednost tomu býti neviděn, anebo bard, který zkusí spíše cestu diplomata. To vše jsme už mohli ve hrách typu RPG několikrát vidět, a tak je snadné si představit, o čem to vše bude. Nicméně jsou tu i originální prvky jako obléhání hradů, velké bitvy a tvůrci slibují zajímavý příběh plný konfliktů a zvratů.




- klikněte pro zvětšení -


Herní svět má být ovlivnitelný tím, co děláme, takže naše akce a slova budou mít viditelný dopad. S tím jsou spojena také NPC, jež budou žalovat strážím, když se dopustíme nepravosti a pokud někde způsobíme velkou škodu, bude to mít dopad na lokální postavy i ekonomiku. Dnes už je také samozřejmé, že NPC budou mít svůj denní rytmus, takže nebudou jen postávat na náhodných místech a o půlnoci civět do zdi. To už je prostě u moderní hry povinnost a stejně tak i to, že NPC budou reagovat na naše činy a reputaci. A tu nemá být zrovna snadné si vybudovat. Bude to chtít dávat si velký pozor na to, co děláme, říkáme a jestli si činy a slova odpovídají. Alespoň to uvádějí samotní vývojáři a zda o živosti a reálnosti herního přehánějí, nebo ne, to se dozvíme až příští rok.




- klikněte pro zvětšení -


Vzhledem k tomu, že hra má být pokud možno realistická, můžeme se ptát, jak do toho zapadne RPG systém. V tom bude pochopitelně chybět magie a také můžeme zapomenout na pravidla ve stylu AD&D, ale na druhou stranu jsou zde dobře známé věci, jako hlavni statistiky postavy: obratnost, vitalita, umění řeči či charisma. Autoři slibují komplexní systém, který bude počítat také s jednotlivými částmi výbavy, od nichž se budou vyvíjet indexy ochrany a útoku, stejně jako to bude záviset na samotných hlavních statistikách. Můžeme tak třeba očekávat, že bez potřebné úrovně síly či vitality neoblečeme těžké brnění.




- klikněte pro zvětšení -


RPG prvky budou také zakomponovány do celého herního systému, čili pokud chceme hrát za diplomatického barda, měli bychom také dle toho jednat i s lidmi, jinak moc nepochodíme. Vedle statistik budou schopnosti postavy ovlivňovat také dovednosti týkající se alchymie a bylinkářství, páčení zámků, nepozorovaný pohyb, jízda na koni. Tyto dovednosti si budeme moci jako v sérii The Elder Scrolls vylepšovat u trenérů. Své statistiky bude mít také každý kus vybavení, takže taková sekera bude vyžadovat jistou minimální sílu a obratnost a sama bude mít útočný i obranný index, kvalitu, hmotnost a danou cenu. Dokonce tu bude i kvalita jídla, jež určí i to, za jak dlouho se zkazí. Tím se dostáváme i k tématu přežití, do čehož patří nutnost se o svou postavu starat jako o Tamagoči.

Bude třeba, aby se chudák kovářský synek dobře napapal, nabumbal a vyspinkal. Pokud se nám zraní, nebo onemocní, nebude zrovna excelovat v soubojích. Když bude unavený, neoslní ostatní svou výřečností a to samé bude platit i pro ostatní NPC, takže loupit budeme chodit pochopitelně v noci a pokud na někoho nebudeme stačit v čestném boji, můžeme ho zkusit otrávit. A stejně tak i náš kůň nebo jiný zvířecí společník se bude časem zlepšovat a bude mít své potřeby.

Tvůrci se také chlubí systémem vrstev oblečení, které reflektuje reálně používanou výbavu. Jako první tu je vycpávané brnění sloužící jako základní ochrana, a to před údery tupých zbraní. Na něj patří kroužková zbroj, pak plátové brnění a nakonec je tu pro snadné rozlišení v bitvě i jako ochrana před sluncem rytířský plášť. Tyto vrstvy přitom budou ve hře opravdu zobrazeny, což byla výzva především pro modeláře, kteří museli zajistit, aby vše dobře sedělo a vrstvy byly opravdu dobře srovnány a neprolínaly se. Na výzbroj a výstroj také bude působit zub času a utržené šrámy bude třeba opravit a výbavu si udržovat v čistotě. Pokud někam přijdete v plátové zbroji, ale přitom jako zarezlý šmudla, vaše charisma tím utrpí. Fungovat ale budou i převleky, k čemuž se hodí to, že vše, co na někom uvidíme, budeme mu moci sebrat.
reklama
Nejnovější články
Intel údajně odmítá zprávu o dohodě s NVIDIÍ, která měla odříznout AMD Intel údajně odmítá zprávu o dohodě s NVIDIÍ, která měla odříznout AMD
Zpráva polského serveru PurePC o údajné dohodě mezi Intelem a NVIDIÍ, která by odřízla AMD od možnosti využívat jeho APU v noteboocích s výkonnými kartami GeForce, se pochopitelně ihned rozšířila. A přiměla také Intel k reakci. 
Včera, aktualita, Jan Vítek10 komentářů
NVIDIA už nebude ve specifikacích grafik rozlišovat Max-Q a Max-P NVIDIA už nebude ve specifikacích grafik rozlišovat Max-Q a Max-P
Společnost NVIDIA nedávno představila grafické karty RTX 3000 pro mobilní počítače a my se nyní dozvídáme, že s nimi přijde i jedna podstatná změna v označování jejich verzí. Půjde o to, že se už nebudou označovat konfigurace Max-Q a Max-P. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
SemiAccurate: Intel chce vyrábět čiplety GPU Xe v Samsungu SemiAccurate: Intel chce vyrábět čiplety GPU Xe v Samsungu
Dle společnosti TrendForce aktuálně Intel jedná s firmou TSMC o možnostech svého outsourcingu výroby, zatímco Charlie Demerjian ze SemiAccurate zase mluví o využití kapacit firmy Samsung. To se ovšem nevylučuje. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Arduino připraví produkt založený na křemíku z Raspberry Pi Arduino připraví produkt založený na křemíku z Raspberry Pi
Na trh se dostal již malý a levný jednočipový počítač Raspberry Pi Pico, který u nás přijde jen na něco málo přes 100 Kč. Tento model připomíná svými možnostmi i provedením právě známé a oblíbené Arduino Nano. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Core i5-11400 v testech, jaký výkon dostaneme oproti Core i5-10400? Core i5-11400 v testech, jaký výkon dostaneme oproti Core i5-10400?
Po světě už kolují nové procesory Intel Rocket Lake-S a také se testují a my se můžeme dívat na výsledky těchto testů. Mnohé potenciální zákazníky bude jistě zajímat model Core i5-11400 coby levnější šestijádro. A co dostanou? 
Včera, aktualita, Jan Vítek