Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Kolik dneska stojí inkoust?
4.12.2001, Pavel Švéda, článek
Chcete si na vánoce pořídit inkoustovou tiskárnu a nevíte přesně jakou? V rozhodování vám může pomoci následující článek, který představuje cenový přehled inkoustových tiskáren na českém trhu.
Radek Purchert | 24.1.200614:11
Používání HP tiskáren je pěkná zlodějna.Kupování spotřebáku do HP mě pěkně rujnovalo.Dnes mám Epson photo R300, spotřebák beru od skyhorse.cz a jsem max.spokojen. Jak po stránce kvality tisku,tak po stránce spolehlivosti tiskárny.V současnosti nabízí skyhorse dvojté balení,kde 1 ks příjde na 120,­-kč bez DPH, což se s provozem HP nedá vůbec srovnat!
Odpovědět0  0
pavel@skyhorse.cz | 3.11.200517:08
použivam a taky prodavam vyrobky skyhorse.cz a ne mel jsem jeste problem.
Sam tisknu na Skyhorse inkoustech a funguje to. Začal jsem to prodavat proto že pred pul rokem kupoval nejaky Freecolor a taky jet tec a prestala mi tisknout žluta barva. neveřil jsem že neni levne rešeni pro tisk a tak jsem ted zastupce Skyhorse v ČR

Ale k veci. Pokud michate Dye a Pigment barvu muže nastat problem. Taky michani inkoustu ruznych vyrobcu muže spusobit ucpani hlavy.
Na čisteni hlav mame čistici cartridge s rostokem. Zatim jen pro Epson tiskárny. Ale nevim jak jeto učinne pokud hlava ucpana už dlouhou dobu.
Omlouvam se za češtinu ­- nejsem čech.
Pavel
Odpovědět0  0
klema | 28.5.200210:40

No do C40 bych asi už nešel, má sice dost dobrý fotky (cca jako HP 9xx) ale text na kanc. papír to je hrůza, teda ta co mam doma.

Odpovědět0  0
Jarda | 18.10.200212:58

Mam Canon BCJ 2000. Jedenkrát jsem doplnil kartrige inkoustem Crocodille - ucpaná tisková hlava - výměna za 1200,- Zařekl jsem se, že budu používat originální inkoust. Uviděl jsem náplň JET-TEC v orig kartidži, vypadala profesionálně. Dal jsem jí do tiskárny - za 6 dnů ucpaná tisková hlava. Takže kupuju novou a faktu už se bojim používat jinou náplň než originální. Říkate, že tisknete s touto náplní na jiné tiskárně a jste spokojen? Nebo máte štěstí?

Odpovědět0  0
hlavi | 5.1.20020:19

Taky uvažuju o koupi ink tisk. a asi nejlepší se mi zatím jeví Epson Stylus Color 685 a hned potom Epson Stylus C40, nebo tak nějak. Ale sem trochu jelen z náplní, kterýma to budu plnit, obě by měli mít totžné náplně, ale nevím které jsou NEJ a za kolik přesně...

Odpovědět0  0
pepe | 6.12.200120:56

Sedim na netu a pokousim se zjistit jakou tiskarnu bude nejlepe koupit. Cim vic hledam tim vic sem z toho jelen. Kzdy tvrdi neco jineho. Chci tisknout fotky ale ty castky za barvy me desi. asi si koupim fixy a bude klid.

Odpovědět0  0
Michal | 6.12.200115:50

Kdyz uz jste u toho srovnani tak tady je jeden hezky clanek o HP a fototisku
http://www.gra­fika.cz/art/df/inkoust_vs_minilab.html

Odpovědět0  0
Michal | 6.12.200115:49

Kdyz uz jste u toho srovnani tak tady je jeden hezky clanek o HP a fototisku
http://www.gra­fika.cz/art/df/inkoust_vs_minilab.html

Odpovědět0  0
Martin | 6.12.20019:22

Chtěl jsem si pro domácí použití koupit tiskárnu HP 940c (nebo 920), ale v jednom obchodě mi ukazovali porovnání fotek vytisklých na HP and na Epson Photo 810 a musím uznat, že fotky z Epsonu vypadaly znatelně lépe. Nevýhodou Epsonu je prý nutnost tisknout aspoň jednou týdně, jinak se prý musí čistit tiskové hlavy a tím se nezanedbatelně zvedne spotřeba inkoustu. Jinde mi zase radili, že HP je standard a inkoust seženu daleko snadněji prakticky všude. Může někdo poradit, čemu dát přednost, eventuelně nějakou třetí vaiantu v této cenové a kvalitativní relaci?

Odpovědět0  0
Mikulas Alexik | 5.12.200117:52

Pracoval som /pracujem (okrem laseroviek roznych)s troma HP DJ. Prva bola
HP 310 DJ (už par rokov dozadu) vytlacil som hadam 150 stran a naplň bola prazda. Keď som tlačil farebne folie na premietanie vystačila na niekoľko
desiatok folii. (ma iba jednu naplň. Buď čiernu alebo farebnu). Potom HP DJ 660. Ta už vydrži dlhšie, pouzivam len na text, doma. Čiernobiely text cca 500 stran na naplň. Jedna naplň teraz stoji 1400 Sk (s DPH). Najviac som spokojny s HP 200C, ktorá ma 4 samostatne naplne a samostatne hlavy. (Pohybujú sa len hlavy a z pevne uložených naplni sa cerpadlom dodava atrament). Naplne majú velkosť asi 2x taku ako veľkoobjemove náplne u bežných HP tlačiarni. Za 2 roky som vytlačil mnoho srán papiera aj farwbných folii. Zatiaľ som vymenil iba štartovaciu čiernu a Cyan. Takže tlač je oveľa lacnejšia ako u iných HP tlačiarni. Doporučujem zaujemcom kupovať iba tlačiarne so 4 samostatnými náplňami. Pri dlhšej prevadzke ušetria. Kvalita tlače je dobra, ale nedosahuje kvalitu Epson, rýchlosť je tiež dostatočna.
M. A.

Odpovědět0  0
bedrych | 4.12.200121:44

Podle mého názoru je nejlepší volba EPSON. Nejlépe 685 color, má slušné parametry, stojí málo přez 2000 a náplně od české firmy JetTec, které jsou mimochodem k nerozeznání od originálních (kvalitou i v barvě) a stojí i pod 200kč (až 500 stránek) u firmy Mironet.
ps.: mám epsonky už několik let a jsem naprosto spokojen.

Odpovědět0  0
ŠM | 5.12.200111:46

Když ony ty cartridge v nové tiskárně nemají stejný objem náplně jako samostatná nová cartridge :o(.

Odpovědět0  0
LA | 4.12.200120:14

Marketingová oddělení výrobců tiskáren si fakt dlouho lámala hlavu, než vymyslela tuhle strategii. No společnosti rostou je jim to furt málo. Zajímalo by mě, kolik bych vysolil za cartridge do HP 640C nebo 840C (beru dnešní standard), kdyby na ty kapsli měl Packard jen 50%. Přece je to kus umělé hmoty, kapalina, a trocha elektroniky.

Odpovědět0  0
Big Z | 4.12.200119:41

Mám 4 roky starou tiskárnu HP 690C a už zase mi došly obě cartrige (ČB i barva). Proč bych měl platit za 2 cartrige jen o málo méně, než za novou (a výkonnější) tiskárnu. Sady na doplňování od jiných firem v případě mé tiskárny nepřipadají v úvahu, protože trysky jsou vždy ke konci životnosti inkoustu zanešené a kvalita tisku rapidně klesá.

Odpovědět0  0
Tomáš Budai | 5.12.200110:06

No uz to nekdo trochu srovnal. Podivejte se sem http://www.vogel.cz/te­stlab/testy/0501_1.pdf

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 5.12.200114:46

Dekuji moc, jo trosku to tam porovnane je (pravda nic moc), ale sam mam jasno jiz davno a ostatni jestli se chteji o tom inkoustu neco dozvedet, tak odlozte tento prispevek stranou a jdete smerem, ktery Vam kolega prede mnou vyznacil...

Odpovědět0  0
Jirka | 5.12.200115:25

Mohl byste konkretizovat a navést nás, jak máte jasno a jak jste toho dosáhl, abychom měli také více jasno :-)

Díky

Odpovědět0  0
Tomáš Budai | 6.12.20019:20

Staci cist: http://www.voge­l.cz/testlab/testy/0501_1.pdf.
Ale jak jsem jzistil, tak se nekdy nezobrazuji vsechny prispevky. Mozna to byl i tvuj problem.

Odpovědět0  0
SVB | 4.12.200112:25

Cenove srovnani je sice pekne, ale trochu me zarazi, ze v tabulce mate uvedene tiskarny, ktere se v zadnem z uvedenych parametru nelisi, a presto se jejich cena lisi treba o 15000. Z toho bystre usuzuji, ze jste zcela zamlceli nejaka pomerne dulezita kriteria kvality tiskarny.
Me osobne by napriklad zajimalo, jakou tiskarnu si mam koupit pro domaci tisk (tak 200 stran mesicne) kombinovany s tiskem fotografii (tak 5 fotek mesicne) a jakou mam ocekavat kvalitu a cenu fototisku. Nechcete se tomu venovat v nejakem dalsim clanku?

Odpovědět0  0
Hugo | 4.12.200111:16

Zajímavý článek. Myslím si ale, že obyčejného uživatele nezajímají ceny jednotlivých tiskáren (tu si zjistí kdekoliv) a troufám si tvrdit, ani princip inkoustového tisku. Jeho v první řadě zajímá, jak dobře to tiskne a kolik to stojí. Mimochodem, namátkou jsem se mrknul na originál inkoustové cartridge do nových HP DeskJet 920C a 940C, které jsou dle výrobce (alespoň si to myslím) uvedeny na trh jako náhrada za model 930C. Takže oroginál černá cartridge do 920C/940C má o 32% menší obsah inkoustu (25ml - 535 stran) než originál černá do 930C (42ml - 900 stran) a cena černé cartridge do 920C/940C je nižší pouze cca o 11%. Trochu jsem počítal o vyšlo mi, že tisk čb strany je na 920C/940C je o 45-50% dražší než na 930C. Že 920C/940C mají rozhraní USB verze 2.0? K čemu mi to tak bude? To je pro markeťáky, aby oblbovali lidi neznalé věci - u takové tiskárničky je USB 2.0 stejně, promiňte mi ten výraz, na hovno.
Čili kdybych chtěl nyní koupit inkoustovku zn. HP, sháněl bych se po modelech DeskJet 930C nebo 959C (pozor, jejich výroba už skončila a doprodávají se pouze skladové zásoby!). Tyto modely používají černou cartridge o obsahu 42ml (51645A) a k PC jsou připojitelné přes LPT i USB.
Pozn.: Barevnému tisku a refill kitům jsem se v příspěvku nevěnoval. Myslím, že barevně se tiskne v domácnosti či malé kanceláři řádově méně než čb a do refill kitů se pustí jen někteří (alespoň v době záruky bych naplnění refill kitem neprováděl).

Odpovědět0  0
Martin Zapletal | 4.12.20018:30

Bohužel ten článek nemá valnou informační hodnotu.
Je opravdu důlažitější cena inkoustů než cena tiskáren. A nejdůležitější dle mého názoru cena inkoustu spotřebovaného na jednu plně potisknutou stranu A4 standardním písmem nejběžnější velikosti
bez tučných (Bold) znaků. To by myslím byl velmi zajímavý údaj a zajímavé srovnání.
Ale je pravda že si tězko dokážu představit kdo
by do takového testu investoval tolik peněz.

Odpovědět0  0
ŠM | 4.12.20018:37

Sám jste si odpověděl. Já bych takové srovnání velice rád udělal, jenže kdo bude ty peníze investovat. Distributoři či prodejci, to opravdu nevím?

Odpovědět0  0
ŠM | 4.12.20018:39

Máte pravdu a určitě jedno z prvních cenových srovnání bude zaměřeno na cenu inkoustových náplní.

Odpovědět0  0
Mr. Sasi | 4.12.20018:41

To souhlasim, ale k cemu takova prace potome je, kdyz nejsou penize a ma vubec smysl se do takoveho testovani vubec poustet, kdyz se ctenar to nejdulezitejsi stejne nedozvi?

Odpovědět0  0
Tomáš | 4.12.200112:07

A také je dobré vzít v úvahu, zda se dá hlava plnit, zda má jako většina Canonek jednotlivé zásobníky na barvy...

Odpovědět0  0
dorf | 4.12.20018:16

<b>Kolik dneska stojí inkoust? </b>To jsem se nedozvedel...

Odpovědět0  0
Bitovod | 4.12.20018:15

Naprosto souhlasim s predchozim prispevkem - toto je opravdu podstatna cast nakladu na provoz tiskarny. V clanku to vyrazne chybi - a to uz jen proto, ze jeho nazev je "Kolik dneska stoji inkoust?" a o jeho cene tam neni ani carka :)

Odpovědět0  0
Mirek Bajgar | 4.12.20017:39

Je to velmi hezke srovnani cen, ale preci jen mi chybi dost podstatna vec. Dneska neni skoro vubec dulezita cena samotne tiskarny, ale spis spotrebaku. Co takhle udelat prehled spotrebaku a to nejen origalniho, ale i od jinych vyrobcu a zminit taky refilly?
Napr. cena tiskarny HP 656C je nizzi nez cena obou cartrige, ktere uz obsahuje. Myslim, ze by bylo dobre upozornit ctenarena tyhle disproporce a dotacni politiku vyrobcu.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.