
"Byl jsem ohromen tím, co jsem viděl," říká Harry Goldstein, Senior Associate IEEE Spectrum. "Vidět znamená věřit a když před sebou vidíte vznášet se na vzdálenost paže tyto obrazy, vypadá to dost neuvěřitelně."
Vlastní systém byl vyvíjen roky a zatím je používán v armádě a automobilovém průmyslu společností Honda u techniků a pro obchodní zastoupení.

"Když servisní technici pracují na motoru, je na jejich běžný pohled navrstven pohled další zobrazující například plány," sdělil pan Goldstein BBC programu Go Digital. "Technik pracující s tímto systémem nemusí neustále odcházet konzultovat plány a příručky otevřené někde na vedlejším terminálu, prostě je má neustále před očima, což dle našich průzkumů zvýšilo produktivitu o 40 %." Honda kupuje technikům tuto drahou hračku z jediného důvodu - kvůli penězům, firma si totiž spočítala, že když budou technici pracovat výrazně rychleji, nákup se jí vyplatí.

A jak že to v krátkosti vlastně celé funguje? Poté, co elektronika získá a zpracuje data o podobě obrázku (naprosto cokoliv, namátkou třeba webová stránka), je převede do podoby signálu obsahujícího údaje o barvě, jasu a umístění bodů, který je posléze reprodukován laserem. Paprsek se tedy za pomoci složité technologie a polopropustného monoklu odráží do oka a tím vzniká obrazec, který uživatel nakonec uvidí. Microvision dodává, že jde o naprosto bezpečnou technologii, laser je velmi slabý (0,001 W) a zrak poškodit nemůže.
Potenciál této technologie je jedním slovem úžasný. Až se zařízení zbaví dětských nemocí v podobě ceny, velikosti atd., pak se může stát skutečně plnohodnotným nástupcem displejů. Způsobů využití se nabízejí desítky, na své by si tak přišli prakticky všichni - od hráčů hledajících neobvyklé zážitky, až po fotografy, jež by jistě ocenili podobný hledáček. Ani o přínosu pro PDA není třeba příliš spekulovat, odpadly by potíže typu nerovnoměrné podsvícení displeje (o problému jakou zvolit fólii proti poškrábání nemluvě) nebo situace, kdy si spolu s Vámi v tramvaji čte Vaše soukromé maily 5 dalších nudících se lidí okolo.