Li-Metal: dvojnásobná kapacita baterií Li-ion už v listopadu
19.8.2016, Jan Vítek, aktualita
Čas od času se objeví nová nadějná technologie pro baterie, která slibuje vysokou kapacitu, rychlé nabíjení, velkou výdrž, nebo alespoň něco z toho. Li-Metal od SolidEnergy slibuje dvojnásobnou kapacitu článků Li-ion a hlavně se už chystá na trh.
Mnohokrát jsme si mohli číst o nových bateriových technologiích, přičemž tyto zprávy měly obvykle společné to, že šlo především o sliby do budoucna. V případě technologie Li-Metal společnosti SolidEnergy Systems by to mělo být jiné, neboť tato firma uvádí, že její technologie už je připravena a první takové baterie už se chystají na trh. Půjde o baterie určené pro napájení dronů, jež budou prodávány už od letošního listopadu. To budou první vlašťovky a následovat mají baterie pro chytré telefony, elektrovozy, nositelná zařízení a další.
SolidEnergy Systems mají v úmyslu dostat svou technologii Li-Metal do chytrých hodinek a nositelných zařízení v příštím roce, v dalším mají následovat chytré telefony a v autech se má objevit v roce 2019. Zajímavé je naní především to, že výsledné baterie mají dvojnásobnou kapacitu než baterie Li-ion, a to konkrétně hustotu energie 1200 Wh na litr nebo 400 Wh na kilogram. V případě Li-ion to je 530 Wh/l a 200 Wh/kg. Výsledné baterie tak mohou být při stejné kapacitě dvakrát lehčí a více než dvakrát menší, ale dnešní uživatelé nemají vesměs zájem o zmenšování, ale o zvyšování kapacity. O tom ale stejně nakonec rozhodnou až samotní výrobci, i když jak se zdá, ti se možná už konečně přestali předbíhat v tom, kdo bude mít na trhu tenčí telefon. Ty už ostatně dospěly do stavu, kdy už začíná být problémem tvarová stálost, na čemž se nepochybně podepsal právě trend zeštíhlování.
Výrobce už také prezentoval konkrétní náhradu pro baterie v telefonu Apple iPhone, které mají kapacitu 1,8 Ah. Podstatně menší baterie Li-Metal dokáže nabídnout rovnou 2 Ah a k tomu je rovněž uváděno, že nehrozí její výbuch či vzplanutí a neohrožují ji vysoké teploty. Velmi důležitý je také fakt, že tyto baterie by mělo být možné vyrábět ve stávajících provozech, kde se produkují současné Li-ion, takže by se Li-Metal mohly rozšířit relativně rychle a nemusely by být ani příšerně drahé, i když to také bohužel nezáleží pouze na tom, zda to technika umožní.
Zatím si můžeme jen přát, ať se nic na cestě k rozšíření této technologie nezvrtne. Už za pár měsíců bychom se měli dozvědět, jak na tom Li-Metal budou s cenou, ale zatím se o ní nedozvíme vůbec nic.
Zdroj: SolidEnergy Systems
SolidEnergy Systems mají v úmyslu dostat svou technologii Li-Metal do chytrých hodinek a nositelných zařízení v příštím roce, v dalším mají následovat chytré telefony a v autech se má objevit v roce 2019. Zajímavé je naní především to, že výsledné baterie mají dvojnásobnou kapacitu než baterie Li-ion, a to konkrétně hustotu energie 1200 Wh na litr nebo 400 Wh na kilogram. V případě Li-ion to je 530 Wh/l a 200 Wh/kg. Výsledné baterie tak mohou být při stejné kapacitě dvakrát lehčí a více než dvakrát menší, ale dnešní uživatelé nemají vesměs zájem o zmenšování, ale o zvyšování kapacity. O tom ale stejně nakonec rozhodnou až samotní výrobci, i když jak se zdá, ti se možná už konečně přestali předbíhat v tom, kdo bude mít na trhu tenčí telefon. Ty už ostatně dospěly do stavu, kdy už začíná být problémem tvarová stálost, na čemž se nepochybně podepsal právě trend zeštíhlování.
Výrobce už také prezentoval konkrétní náhradu pro baterie v telefonu Apple iPhone, které mají kapacitu 1,8 Ah. Podstatně menší baterie Li-Metal dokáže nabídnout rovnou 2 Ah a k tomu je rovněž uváděno, že nehrozí její výbuch či vzplanutí a neohrožují ji vysoké teploty. Velmi důležitý je také fakt, že tyto baterie by mělo být možné vyrábět ve stávajících provozech, kde se produkují současné Li-ion, takže by se Li-Metal mohly rozšířit relativně rychle a nemusely by být ani příšerně drahé, i když to také bohužel nezáleží pouze na tom, zda to technika umožní.
Zatím si můžeme jen přát, ať se nic na cestě k rozšíření této technologie nezvrtne. Už za pár měsíců bychom se měli dozvědět, jak na tom Li-Metal budou s cenou, ale zatím se o ní nedozvíme vůbec nic.
Zdroj: SolidEnergy Systems