reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Lightyear před nedávnem zahájila výrobu velmi drahého solárního auta Lightyear 0. Už ale chystá mnohem levnější Lightyear 2, který by měl stát pod 40 tisíc USD. Máme už i první náznaky toho, jak bude vypadat.
Choakinek (1548) | 11.1.202318:46
Mno, to je skoro meloun, což mi přijde, že je i tak pěknej balík, takže jsem dal, že slib dodrží :­-­).
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 11.1.202319:21
Při srovnání s půlmíčem ­"normálnícho­" auta, jste i při životnosti 20 let ­(a to nebude ani náhodou­) na 25000 ročně. 25000 kč ročně. Nějak si nejsem jistý, jestli to ta ­"půlka spotřeby za půl roku, kdy víc svítí slunce­" pokryje. podle mého ne. A i kdyby, tak se k ­"černým číslům­" budete přibližovat zezdola. Většinu roku je to propadák. Napřed ­"solár­" nevyprodukuje významné číslo, pak břink a naopak, daní za ­"vyprodukování­" je parkování na slunci a tudíž běh klimošky na plné pecky. A pak se to možná v poslední desetině roku srovná, heuréka... Jenže tohle fakt není funkční ekonomický ani ekologiocký a ani technický´ model. Ani krátkodobě to nemůže fungovat bez toho, aby to skutečné elektrárny nedotovaly. Natož dlouhodobě. ­(pardon, ale podle mého, bychom pro ideální dopravu lidstva měli hledat v první řadě dlouhodobě funkční koncept)
Odpovědět2  0
Choakinek (1548) | 12.1.202317:16
Naprosto souhlasím! Svět zotročily tiskárny na peníze. Z vlád vypadávají blbiny a ­"soukromý­" sektor je přebírá právě kvůli tomu, že existenci jeho firem drží nad vodou tiskárny na peníze. Fakticky akceptují statní moc ve své současné podobě, která je ovšem poměrně šílená!
Odpovědět1  0
haunter (200) | 11.1.202315:19
Daleko ekologičtější a lepší je mít soláry na domě­/pergole a dobíjet z toho, ale budiž... :­-D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 11.1.202315:34
A ještě ekologitější a lepší je mít jaderný reaktor. Nahradí stovky kimometrů čtverečních nesmyslných solárních panelů a dobíjí auta v noci, zatímco přes den na něj jedou fabriky a doprava. Pokud už pominu, že totální průšvih je samotný dnešní elektromobil a dokud nebudou úplně jiné baterky, tak jí zůstane.
Mimochodem, včera na mě vyskočil odkaz na takový článeček... Jo, fakt? 30 kiláků? To je opravdu funkční ojetina.

https:­/­/www.autoforum.cz­/zivot­-ridice­/jak­-daleko­-dojede­-elektromobil­-se­-118­-tisici­-km­-pri­-rychle­-jizde­-test­-ukazal­-co­-oficialni­-udaje­-ani­-nenapovi­/?fbclid=IwAR3d_brDrfktrhq8jquro1RUUzIqyhgVnTFvNNBIXKzMpJohFirlw5Qt­-r8
Odpovědět2  1
Milan Šurkala (4490) | 11.1.202316:48
Tak Leaf byl příšerným elektromobilem už jako úplná novota, natož po 11 letech. Není se co divit, na 160 km­/h je potřeba v zimě tak 45 kW, takže ta jeho mikro 24kWh baterka jako nová by při takové rychlosti vydržela jen zhruba půl hodiny a ujela tak 85 km. Vzhledem k tomu, že tohle člověk ucykluje kvůli mizernému dojezdu už při poměrně malých nájezdech ­(120 tisíc km je tak 1000 cyklů­), tak bych nečekal více než 65 km za dobrých podmínek.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 11.1.202317:00
Ano, ale je to šílené při srovnání s tím, že spalovák jezdí řekněme kolem dvaceti let, než někomu vytečou nervy a hodí ho na vrakáč. V zásadě se povedlo lidem podstrčit myšlenku, že je správné jezdit ­"spotřební­" auta, co vydrží o kolik let provozu méně.
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 11.1.202317:36
jenže takový mizerná BEV­(nejen Leaf­) se stále prodávají a hodně jich je v provozu a co teprve PHEV provozovaná výhradně elektrickém režimu, tak to je taky mňamka .. jasně mít robustní 100+ kWh baterii je super, ale cena­/váha je taky doslova super, ale zase to není tak jednoduché ucyklovat ..
;­)
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4490) | 11.1.202317:50
Jenže to je také o adekvátním výběru. Jakkoli je Leaf velmi podprůměrný elektromobil a uvádím ho často jako příklad, jak se elektromobilita dělat nemá, a jestli si ho někdo koupí s tím, že s ním hodlá jezdit 150 km­/h po dálnici, tak je to chyba spíše jeho než toho auta. Takovým způsobem odstřelíte jakýkoli ­(i sebelepší­) produkt.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 11.1.202318:15
Ano, v tom máte bez debaty pravdu. ­(Ovšem, abychom se drželi objektivity, tak zcela nevhodným zacházením odděláte jakýkoliv přístroj, stroj, nástroj, cokoliv­) A na druhou stranu uznávám, že pokud někdo potřebuje v tom městě jet 10 km do práce, pak opět píchne auto na nabíječku, z práce na nákup a domů ­(max 15 km se zajižďkou přes obchod­) a opět nabíječka, tak by mu i ten řekněme čtyřicetikilometrový leaf ­(normální rychlostí by dal asi i trochu víc­) stačí. ­(Ale netuším, jak se ty baterky chovají, zažil jsem takové, co při poklesu na třetinu a méně držely roky a zažil jsem jiné, co se pak velmi rychle zkratovaly a byl definitivní konec. Netuším, co je v leafu­)

Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 11.1.202313:15
Klasické solární šílenství ­"elektřina zadarmo­", stačí ­"investovat­" miliony.

Kdyby to auto jezdilo na tužkové baterie, stejně by jeho provoz vyšel levněji, než solární nesmysl.
Odpovědět3  2
Choakinek (1548) | 12.1.202317:21
Tak to je geniální :­-D :­-D :­-D.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.