reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.9.2017, Jan Vítek, aktualita
Už před desítkami let nás futurologové oslnění překotným pokrokem krmili předpověďmi o tom, že se v dohledné době dočkáme běžně používaných létajících aut. V těch mohl létat leda Fantomas nebo James Bond, ale Lilium to chce dotáhnout do konce.
drk22 (775) | 6.9.20178:27
Zatím vcelku nereálné.
Věřím že technicky se to dá vyrobit, ale energeticky to nikdy nemůže být ekonomické a na baterie se to hodí jen na krátké vzdálenosti. Co je ale největší problém je ­"řízení letového provozu­".....
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 6.9.20172:39
Pekna kravina, narvu tam 50 ventilatorov s PC, vertikalni štart vertikalne pristatie, nefunkčne kridla, vraj to poleti 300km­/h :D
Stači sa pozrieť na vivoj dronov, alebo akymi rychlosťami lietali vrtulove lietadla.
Toto mi pripomina skvor nepodarenu diplomovku nejakeho pribrzdeneho strojara, ktory o aerodynamike, lietani počul len s americkych filmov...
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 5.9.201722:06
Říkáte to i v samotné aktualitě, ten dolet na baterie se mi hodně nezdá. Když si vezmu sérii článků na Idnes s pilotem panem Průšou, který měl průměrnou spotřebu někde kolem 14 litrů benzínu na 100 km. A to létá letadlem které včetně pilota váží trochu méně než jen samotná baterie do Tesly. A klasickým letadlem, kdežto toto má přistávat a vzlétat vertikálně, což je energeticky podstatně náročnější.
Odpovědět0  0
danno (335) | 6.9.20179:37
Je zrejme, ze do preletenej vzdialenosti 300km zapocitali len kolmy start, rovnomerny let pomocou kridel v style vetrona s minimalnym tahom motorcekov a na zaver kolme pristatie. Potom by som tomu doletu aj veril. Pri celom veritkalnom lete, co bude v meste najbeznejsi pripad, bude dolet tak maximalne 20­-30 km ­/ 15 minut.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 6.9.201711:19
Princip větroně je v tom, že je lehký, má velká křídla, letí relativně pomalu a využívá stoupavé proudy vzduchu. Toto bude díky skoro 500 kg těžké baterii ­(zmiňují stejnou jako má Tesla­) těžké, křídla nejsou extra velká, pokud to má letět 300 km a maximální doba letu je hodina, tak to musí letět podstatně rychleji než větroň, a představa, jak se to s platívím zákazníkem na palubě otočí do stoupavého proudu vzduchu a bude si to v něm klidně kroužit směrem vzhůru je docela vtipná. A ano, s doletem 20­-30 km s vámi souhlasím, to je podle me reálné maximum.
Odpovědět0  0
danno (335) | 6.9.201712:22
Jasne, s tym vetronom som to nemyslel uplne vazne. Skor tak, ze tych 300km to dolieta na vztlak kridel s minimalnou pomocou motorkov.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.