reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Loot boxy tu s námi zůstanou, neboť "čas jsou peníze"

25.1.2018, Jan Vítek, aktualita
Loot boxy tu s námi zůstanou, neboť "čas jsou peníze"
Na téma loot boxů a jiných způsobů dodatečného tahání peněz z kapes hráčů a jejich rodičů jsme v poslední době kvůli jiným horkým tématům trošku zapomněli. Nicméně ono nezmizelo a je zřejmé, že herní studia a vydavatelé se tak snadno rozhodně nevzdají.
V posledních třech letech se na 4500 vývojářů, kteří se zúčastnili Game Developers Conference, vyjádřilo tak, že by rádi ve svých hrách využili loot boxy, čili krabice s náhodným obsahem, za něž se platí tím, či oním způsobem. Záměry vývojářů také jasně odhalují i následující výsledky nového dotazníku o tom, jaký byznys model chtějí pro své další hry využít. V něm mohli jednotliví vývojáři zatrhávat více odpovědí a prostě všechny, které platí. Takže to neznamená, že polovina her bude prostě jen placená a už nebude obsahovat dodatečně nabízené mikrotransakce, atd. 
 
 
Řada vývojářů obhajuje mikrotransakce a loot boxy tak, že jsou zcela nezbytné pro přežití v dnešním herním průmyslu a dle průzkumu GDC State of the Industry tento názor mezi vývojáři převládá. 
 
Vývojáři přitom nevidí žádný problém ve využití takového způsobu zpeněžení svých produktů, ale spíše v tom, jakým způsobem jsou mikrotransakce a loot boxy nasazeny. V tomto ohledu se také rozděluje svět na východ a západ v tom smyslu, že třeba v Číně jsou zákazníci před tímto chráněni, zatímco v západních zemích je trh takovým praktikám otevřen, i když nyní se díky EA a jeho Battlefrontu II i v USA začaly hýbat ledy a pracuje se na nové legislativě. Ta by mohla v konečném důsledku zařadit loot boxy mezi hazard, takže výsledné hry by nebyly mládeži přístupné, ale to bychom velice předbíhali. 
 
Jeden z dotazovaných vývojářů odpověděl, že "čas jsou peníze". Pokud platí, že obsah je přístupný také jako odměna za prosté hraní hry a rovněž je tato hra vyvážena tak, aby byla odměna za hraní upřednostněna před monetizací, pak nevidí žádný důvod k tomu, aby si hráči stěžovali. Jinými slovy, hra nesmí sklouznout do kategorie Pay to Win, v níž mají mnohem větší šanci uspět ti, kteří platí. To byl ale přesně případ toho, co se snažila protlačit firma EA se svým Battlefront II a vedle toho tu máme také Activision a Destiny 2. 
 
Právě tyto dva tituly mají mít dle jiného dotazovaného dlouhodobý dopad na celý herní průmysl a obávat by se měli především tvůrci her o své pracovní pozice. Proto by se mělo zajistit, aby byly dané platební strategie implementovány s větším rozmyslem. Mikrotransakce jsou ale viděny jako "součást finanční strategie pro tvůrce AAA her, která umožní, aby servery běžely a vývojáři pracovali". 
 
Samozřejmě se tak nedá očekávat, že by po loňském debaklu firmy EA vývojáři najednou otočili a opět se spokojili se 60 dolary za základní hru a pak už nabízeli jen rozšiřující DLC. Mikrotransakce a loot boxy zůstanou a dále budou měnit svět her, které se čím dál budou přibližovat modelu "game as a service", čili hra jako služba. A za služby se neplatí jednorázově. 
 
Game Developers Conference proběhne mezi 19. a 23. březnem v San Francisku. 
 
Zdroj: KitGuru


reklama