marek12

| Digimanie
Registrace: 19.10.2013
Komentářů: 38, score -1.2 | Digimanie: 33/1.3
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 19.11.2018 s hodnocením +2:
Ok vidím, že som narazil na trolla, prepáč ale keď všetci ostatní dokázali pochopiť ako to myslím a čo porovnávam a dali mi za pravdu len Ty nie, tak buď si nechápavý alebo to robíš schválne. Ja som hádam písal niečo o spotrebe Intelu v maximálnej záťaži? Veď samotné AMD pri predstavení EPYCu postlo slight kde ukazuje, že výrobný proces Intelu je zatiaľ efektívnejší ­"Performance­/Watt­" a až 7 nm to má prekonať. Videl si to? Asi nie.
Debata nemá zmysel... asi áno, ale ak by predsa, tak len malý príklad:
Predstav si, že si chceš kúpiť nové PC. Predstav si, že prídeš do obchodu a tam je R7 2700X za 300e aj i9 9900K za 300e. Tak čo si kúpiš? 8 core vs. 8 core. To je celé, celá pointa mojich príspevkov tu. Moja reakcia na to, ako niekto písal, že Intel ­"zaspal dobu, je pozadu a ako ho AMD predbehlo ....­" neviem čo ešte. Máme dva konkrétne produkty. Špičku u jedného výrobcu a špičku u druhého výrobcu. Za rovnakú cenu ­/fiktívne­/, tak čo si vyberieš? A sme doma.
Komentář z 18.11.2018 s hodnocením +2:
....takze nakonec je to bublina ale i problem zaroven jak zvlastni...
Nie je to zvláštne. Pre bežných ľudí, ktorí sa doma hrajú s PC to proste bola vec, ktorú si ani nemuseli všímať. Paradoxne poplach s rôznymi updatami pre win urobil viac škody ako tie samotné ­"bezpečnostné diery­". Čo sa týka nejakých serverovní a pod. tak to nás v tomto prípade nezaujíma, lebo predsa nikto z nás nič také neprevádzkuje. Sústreďme sa ne bežných užívateľov.

...budes tvrdit ze AMD neni nicim zajimave pak ze je v mnoha ohledech lepsi a zaroven ani nevis co je SGX?da se rici ze bez toho si nekteri domaci uzivatele vc. BFU ani neskrtnou :­­) ...
Ale zdá sa, že je to niečo čo teda skutočne BFU nemusí zaujímať alebo ani nemusí vedieť čo to je. Zrejme aj pre teba to má marginálny význam. Aký konkrétny prínos má to lepšie SEV u AMD proti nejakému SGX u Intelu? Výkon to asi nebude, tak čo teda, nejaká bezpečnosť? Cíti sa niekto s CPU od Intelu nebezpečne? Ja teda nie. V akých ­"mnoha ohledech­" je CPU AMD od Intelu lepšie? IGPU a bezpečnosť? Áno aj jedno aj druhé je lepšie, ale mnohých ľudí to proste nezaujíma. Ten kto nebude robiť na iGPU toho to nezaujíma a bezpečnosť ­/v rámci spectre a meltdown­/ nemusí zaujímať vôbec nikoho rozumného.


.... stoji ti priplatek az 8 tisic za par FPS navic ?....
Prečo do toho miešame cenu. Predsa porovnávame CPU. Cena je vec variabilná. Mojim cieľom bolo iba poukázať, že súčasné CPU Intelu, teda architektúra a výrobný proces sú stále lepšie ako to čo ponúka AMD. Nemiešajme do toho cenu.

...porad opakujes budme nezaujatosti ale hledas vsemozne argumenty jak bagatelizovat plusy AMD a minusy Intelu a zvelicit vlastnosti Intel CPU >> tys ten posledni ktery se muze oznacovat za nezaujateho ;­­) ...
Jediné všeobecné plus AMD je cena. Pre skutočne chudobných ľudí je potom plus ešte aj APU. V tom si mal dobrú pripomienku. Lebo si na ňom niečo aj zahrajú na rozdiel od Intelu. Bezpečnosť spectre a meltdown ignorujem, nehnevaj sa ale je to blud, nie je to žiadne riziko.

...ok mozna v tomhle smeru je AMD nezajimave takova nuda ze se prodava za normalni cenu a za svuj peniz dostanu vyborny vykon >> potom uz tve tvrzeni vidim v jinem svetle a davam ti tak za pravdu :­­) ...
Ak si to nemyslel ironicky, tak som rád, že sme sa pochopili. Od začiatku porovnávam architektúru a proces. A aj keď Intel dnes nám dáva iba refresh refreshu, tak proste jeho architektúra je vynikajúca, jednoducho to šľape a maká ako divé. AMD nám oproti FX ponúka skvelé CPU s netradičným prístupom, ktorý ale funguje veľmi dobre, ale v kľúčových aspektoch ­/ak porovnávame porovnateľné CPU teda napr. 6 vs 6 alebo 8 vs 8 jadrá­/ ako je jednovláknový výkon, multivláknový výkon a spotreba ešte stále trochu za Intelom zaostáva. Ale naozaj iba trochu a má veľkú šancu Intel predbehnúť. Ak do toho zamiešame cenu, tak je Intel úplne mimo, to je jasné, pretože potom by sme museli porovnávať 6 vs 8 alebo 8 vs 12 jadrá. Za 10 % výkonu zaplatiť dvojnásobok nie je múdre.
Komentář z 18.11.2018 s hodnocením +2:
Mrzí ma, že hovoríš že som zafarbený na modro pretože som presvedčený, že sa držím iba faktov. Ale rád sa nechám poučiť alebo aj presvedčiť ak ponúkneš fakty alebo dôkazy, ktoré budú jasné.

Čo sa týka iGPU, súhlasím, je výrazne lepšie a určite pre ľudí, ktorí tento parameter považujú za dôležitý, tak Intel nemá čím by konkuroval. Ale aj v rámci AMD je zatiaľ APU iba okrajová záležitosť a okrem toho iGPU má AMD lepšie ako Intel už roky. Ale súhlasím, v tejto veci je bezkonkurenčné.

Čo sa týka bezpečnosti, naozaj v rámci svojich možností som túto tému sledoval tak dôsledne ako som mohol a vidím, že to bola iba jedna dosť veľká bublina, ktorá v skutočnosti zasiahla asi iba veľké firmy, ktoré prevádzkujú servery. Aj jeden český web, kde úraduje pološialený moderátor sa nás snažil skutočne presvedčiť, že kto má doma Intel, tak má otvorenú bránu pre všetky možné útoky a skôr či neskôr niekto jeho dáta iste ukradne ­- sa už k téme nevyjadruje, lebo sa jednoducho nič nestalo. Ale ak bezpečnosť a kompromitovateľnosť v rámci domáceho používania PC má pre teba takú váhu, tak súhlasím, AMD sú na tom oveľa lepšie. BFU to musí byť jedno, lebo o tom ani nevie.

Čo sa týka SEV vs. SGX, tak musím povedať, že netuším o čo sa jedná. Môžeš zbežne popísať čo je to a aký to má vplyv na prácu a výkon CPU v domácom prostredí?

Píšeš, že výkon na takt +­- rovnaký, dobre, možno trošku viac + pre Intel ale nebazírujem na tom. Kľudne hovorme, že +­- je rovnaký. Ale o to ide, ten výkon je rovnaký na rovnaký takt. A keďže u top CPU vie byť Intel o 700 GHz nad AMD, tak jednoducho celkový výkon zákonite už rovnaký nie je.
Prosím čo Intel zaspal, aký náskok zahodil? Ja to nechápem. Buďme nezaujatí. Však ešte stále má náskok vo výkone. Ak porovnáš 4 vs 4 alebo 6 vs 6 alebo 8 vs 8 jadrové CPU, v každom prípade dostaneš viac výkonu pri Inteloch. OK, je to iba kvôli frekvenciám, ale mám pravdu? Ak by sa i7 8700 predával za 220e tak ako R5 2600X, tak naozaj by si si vybral Ryzen? Ak by sa i9 9900K predával za 330e ako R7 2700X, tak by si si skutočne kúpil Ryzena? Ja teda nie. Z môjho pohľadu je cena jedinou výhodou, lebo ak pozerám do obchodu, tak za 225e môžem mať vo výpredaji 1800X a to je proste bezkonkurenčné. Za to mi Intel nedá ani i5. Ja by som si jednoducho teraz Intel určite nekúpil. Ale nie preto, žeby bol horší, ale preto, že jednoducho nie je výhodný.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 11.6.2019 s hodnocením -11:
Tak reálne testy ešte nemáme a už môžeme povedať, že je to fail. Je podivuhodné ako jedna firma dokáže trefne určiť ceny svojich CPU a v podstate nám nedáva šancu ani uvažovať o konkurencii a ako úplne špatne určila ceny svojich GPU. Nechápte ma zle, prezentovaný výkon je super, prezentovaná spotreba by mala byť ok. Ale fail je cena. Toto nie je nástupca Vegy, toto je nástupca Polaris. Tak prečo do čerta je to drahšie ako tá Vega? Malo to stáť max. 279e a 350e na štart a potom to malo pekne ešte spadnúť. Ja im prajem veľa spokojných užívateľov, ale pochybujem, že toto niekto rozumný kúpi. Dobre je že som na najobjektívnejšom webe dostal ban, lebo to čo by som tým fanatikom napísal teraz, by vyšlo asi na ban pre celú moju rodinu. Nechápem ako sa môže jeDDen človek, ktorý píše o PC veciach tak strápňovať.
Komentář z 9.1.2019 s hodnocením -8:
Súhlasím, veľa neznámych je v tomto prípade, preto by bolo asi o výsledku v CR15 lepšie nehovoriť nič. Pretože takto ako to odprezentovali tak akurát u mňa vzbudili pocit, že sa 7nm AMD tak nanajvýš dotiahlo na 14+++++nm Intel. Ak by sa o pol roka ukázalo, že to tak skutočne je, tak slabota.
Komentář z 9.1.2019 s hodnocením -8:
Trochu škoda, že ryzen 3000 sa teda nevenovalo viac pozornosti. Ak by však výkon 2057 vs. 2040 v CR15 mal byť smerodajný ako celok, tak teda to nevyzerá na nejaké veľké terno. To bude musieť AMD znovu výrazne bojovať cenou.