reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.3.2024, Karel Polívka, článek
Během letošní prezentace State of Unreal zaměřené na novinky ve spojitosti s Unreal Engine 5 byl představený i příběhový trailer na novou herní marvelovku, na které pracuje Amy Hennig. Můžeme se těšit na Kapitána Ameriku a Black Panthera.
reklama
Tomcat2 (631) | 24.3.202411:11
Nikde ale není zmínka, na čem to vlastně běželo. Pokud na 4090, tak si ještě dvě generace počkáme, než si to bude moct běžnej člověk takhle zahrát. Pokud na 6700XT nebo 4070, tak by to bylo super...

Já teď hraju Robocopa na UE5 a je to celkem bída. Ta hra nevypadá nějak moc extra dobře, na to, jak mizerně běhá...viděl jsem už vizuálně lepší hry běhat svižněji na stejným HW...je tak mizerně optimalizovaná, že na 6800XT to ve 4K na plno jede jen 34FPS...ještě že je tam to TRS, ale to musím mít jen na 55%, což je rendering skoro ve FullHD, aby to jelo aspoň těch 60FPS...kupodivu to ale s tím TRS vypadá skoro jako nativ, na to že se to renderuje v tak malým rozlišení...
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 24.3.202411:59
V té úplné prezentaci ­(ne v tom technologickém demu z této hry­) dávali hodně velký důraz na to, že nová verze Unreal Engine 5.4, která by měla být všem dostupná už příští měsíc, přičemž teď už lze vyzkoušet verzi Preview 1, přinese velmi výrazné zvýšení výkonu ­- v textu tohoto článku se o tom taky zmiňuji.

To prohlášení bylo příliš důrazné na to, aby to byl jen nějaký marketingový blábol. Tím spíše, pokud ta verze má přijít už za měsíc a už teď uvolnili preview. Je třeba brát v potaz, že celkově je Unreal Engine 5 stále ještě dost nový, přičemž každá verze přidává dost podstatná vylepšení, s kterými se vývojáři musí naučit pracovat, pokud je chtějí využívat. A obvykle je to tak, že největší prioritou je, aby něco vůbec fungovalo podle definovaných požadavků. A teprve až když je té funkčnosti dosaženo, se v další fázi řeší, jak danou věc udělat efektivněji. Ostatně i vývojáři S.T.A.L.K.E.R.A. 2 před nějakou dobou uváděli, že přechod na novější verzi UE je pro ně z hlediska vývoje důležitý, ale že jeho nejnovější technologie, o kterém jim právě jde, vyžadují také čas na to, aby se s nimi naučili pracovat. Obecně UE5 ve výsledku umožní třeba i takové věci, které by bylo nemyslitelné dělat v jiných enginech, protože by to bylo příliš náročné na čas vývojářů ­(nebo by to ani nešlo kvůli technickým omezením­). Ale stále je na počátku ta potřeba se s tím naučit, aby pak šlo pracovat efektivněji. A stejně jako vývojáři hry budou postupně optimalizovat její běh ­(rychlost renderování scény­), obdobně to probíhá i u vývojářů samotného enginu, že po zajištění jeho funkcí budou řešit i jeho optimalizaci.

Je taky dobré se dívat, kdo ty hry dělá. Nemám nic proti vývojářům z Teyonu ­(kteří udělali RoboCopa­), ale tohle není zrovna příklad studia, u kterého bych očekával, že si rychle osvojí práci s nejnovějšími technologiemi, viz přehled jejich dosavadních titulů: https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Teyon

Herní engine je v první řadě nástroj a jako u každého nástroje platí, že záleží i na tom, jak se s ním pracuje.
Odpovědět0  0
rizecek (179) | 23.3.202419:15
Trailer může vypadat, jako film.
Cutscény mohou vypadat jako film.
Ale hratelnost, pak vypadá jako hra buď z roku 2015 nebo jak z roku 2023 optimlizovaný pro pc z roku 2030.
Unreal Engine je největší průser celého herního průmyslu.
Ani jedna hra na UE 5 mi nepřišla, tak přelomová, jak věčně lidi furt z tohohle enginu dělají.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 24.3.20243:21
To je Váš názor, který opakovaně píšete k článkům o Unreal Enginu, nicméně Unreal Engine 5 představuje velký pokrok v grafickém zpracování a při vývoji her.

"Ale hratelnost, pak vypadá jako hra buď z roku 2015 nebo jak z roku 2023 optimlizovaný pro pc z roku 2030.­"
...tohle je nicneříkající blábol. Já nic takového, co by se tomuto výroku mohlo blížit, nepozoruji. Společně s vývojem grafických technologií jde ruku v ruce i vývoj HW. Nelze se proto zaměřit pouze na proměnnou v podobě SW a chtít nejmodernější grafické technologie a zcela z té rovnice vypustit proměnnou v podobě HW a chtít, aby to běželo na zastaralém HW, který vznikl ještě dlouho před tím, než ty nejmodernější grafické technologie začaly být dostupné.

Pokročilejší technologie vyžadují pro svůj běh i pokročilejší­­/výkonnější HW, což je naprosto logické. Bylo to tak vždy a vždy to tak bude. Pokud spustíte na nějakém zastaralém HW nově vydanou hru, jež byla vytvořena v UE5 a využívá nejmodernější grafické technologie, nelze na tom zastaralém HW čekat vysoký výkon. Pak je logicky nutné snižovat úroveň grafického zpracování v nastavení hry a pokud se nová hra spoléhá na využití nejnovějších technologií, které zastaralý HW vůbec nepodporuje, je i možné, že se hra ani nespustí a když už, tak s mizerným výkonem nebo s mizernou grafikou ­(nebo obojí­), což je naprosto logické a vždy to tak bylo. Vývojáři nemohou při vývoji neustále zohledňovat X generací starý HW třeba i několik dekád zpětně. V určitých momentech je třeba udělat tlustou čáru za tím, na jaký HW se budou v rámci optimalizací a podpory ještě zaměřovat a na jaký už nikoli.

Jste jak zaseknutý v minulosti a stěžujete si, že vývoj jde dopředu. Ano, pokud budete chtít hrát nejnovější hry využívající nejnovější technologie, bez občasného upgradu HW Vám poběží čím dál tím hůře. A pokud se budete snažit spouštět nějakou hru vyžadující moderní funkci na HW, který tu funkci neumí, tak je logické, že se nedočkáte stejného výsledku jako někdo jiný, kdo to samé spustí na HW, který tu funkci umí.
Odpovědět0  0
rizecek (179) | 24.3.20247:00
Dočetl jsem to jen do poloviny a četl jenom pokročilé.. Tohle pokrok prostě není. Najde se spousta her, které vypadají lépe, než tenhle engine a chodí lépe.
A vyžadují nejmodernější technologie ? Tím myslíte, jak nás společnost, jako je Nvidia a vývojáři her oblbují pokrokem na úkor toho, že dnes nic nedokáže vyjít optimalizovaně, funkčně a všechen výkon se schovává za nákupem nejnovějších komponentů a DLSS kravinách.. ?
Roky je to stejný kolotoč... Člověk si nakoupí nové komponenty a vše chodí dobře a funguje. A za 3 roky se nic nikam neposune. Hry vypadají a fungují hůře, ale prostě už pořebujete zase upgrade. A lidé pak tomuhle říkají next­-gen.... 😂
Odpovědět0  1
Karel Polívka (1065) | 24.3.20247:32
Opět jen demonstrujete Vaše nepochopení dané problematiky.

Nicméně pokud ani nechcete číst, co Vám protistrana odpoví, proč tady píšete do diskuzí nějaké komentáře? Když přestanete číst reakce v momentě, jakmile něco neodpovídá Vašemu pohledu na danou věc, jaký má potom diskuze s Vámi smysl?
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.