V lednu byl světu ukázán koncept elektromobilu vozu Mercedes-Benz Vision AVTR. Ten má být ekologický nejen svým elektrickým pohonem (pokud se tedy i elektřina pro jeho pohon vyrábí relativně čistě), ale i samotnými materiály, ze kterých má být vyroben. Jeho akumulátor totiž nemá využívat standardní materiály. Hovoří se o tom, že půjde o organický akumulátor postavený na bázi grafenu bez kovů s elektrolytem na vodní bázi a s podporou velmi rychlého nabíjení.

Prof. Andreas Hinntenach se nechal slyšet, že Mercedes-Benz má už funkční prototyp takového článku v laboratoři. Jenže prototyp a komerční nasazení jsou dvě naprosto rozdílné věci. Dokončení vývoje a uvedení na trh skutečně netrvá týdny ani měsíce, mnohdy dokonce ani roky, ale někdy i desetiletí. Mnozí se totiž neustále diví, proč se objevuje tolik revolučních baterií, přičemž žádná z nich není na trhu. Jenže ono je potřeba vyřešit obrovské množství dílčích problémů, najít optimální mix všech vlastností, stylu nabíjení a podobně, přičemž toto trvá hodně dlouho. I Mercedes-Benz sám přiznává, že navzdory funkčnímu článku v laboratoři očekává jeho uvedení na trh zhruba tak za 15-20 let.
Dále mluvil o tom, že u elektromobilů s Li-Ion články se v nejbližších letech můžeme těšit na další prodloužení dojezdu o zhruba 20-25 %, nicméně u některých řad vozů chce Mercedes spíše využít těchto vylepšení akumulátorů ke zmenšení objemu i hmotnosti při zachování stejného dojezdu.
Zdroj: autocar.co.uk