reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.3.2023, Milan Šurkala, aktualita
Daimler Truck poslal své tahače do mrazivého Finska, kde chtěl srovnat výkony dieselových a elektrických variant včetně připravovaného eActrosu LongHaul. Test dopadl pro elektrické vozy dobře, i když to nebylo úplně bez ztráty kytičky.
paja666 (128) | 27.3.202313:31
Aha, takze to vyzkouseli a byli prijemne prekvapeni, bohuzel jakakoliv zminka o konkretnim dojezdu vykonu a dobe dobijeni atc v tech ­"extremnich­" podminkach jsme se nedozvedeli. To se dalo asi napsat jednou vetou :­-­) ­"Vyzkouseli eletrotruck a byli prijemne prekvapeni.­" Nic konkretniho jsme se nedozvedeli. Jeli srovnat vykony, ale vysledek nesdelili, asi nebyl zas tak ­"prijemnym­" prekvapenim.
Odpovědět1  0
pietrolbc (207) | 27.3.202314:07
Ano kdyby ty příjemně překvapivé výsledky snesly kritické posouzení tak by se s nima zajisté pochlubili :­) Ale asi to nebyl ani žádný mega fckup protože to by to nešlo ven ani v této podobě ;)
Odpovědět1  0
Bison (806) | 26.3.20230:52
výhody eActros, nabíjanie pre nedostatok staníc pre nákladné vozy trvá 2 až 3 hodinky namiesto 1, rovnaká trasa ktorú prejde spalovák trvá tomuto krámu o 1,5 dňa dlhšie, v zime to nebudú mať vodiči jednoduché kým si zvyknú na iné jazdné vlastnosti . Na dlhé vzdialenosti je to stále jednoducho šrot. Ak sa to presadí na trhu, logistika v doprave bude pre mnohých nočná mora.
Odpovědět4  1
Milan Šurkala (4490) | 26.3.202311:20
"Na dlhé vzdialenosti je to stále jednoducho šrot.­"

Ono to také není určeno pro dlouhé vzdálenosti. Pro ty bude určen až eActros LongHaul, kde to má zase mnohem delší dojezd, takže to nestihne plně vybít, aby to musel také plně nabít. Každopádně ano, při dnešním stavu infrastruktury je to problém.
Odpovědět1  1
Choakinek (1548) | 26.3.202314:13
Tak ani těch 500 km není moc, jestli je teda pravda, že nafťák s pořádnou nádrží dokáže ujet třeba i 2000 km na jedno natankování.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4490) | 26.3.202314:33
No moc to není, zase na druhou stranu legálně není možné jet o moc více než nějakých 350 km v kuse. Takže jestli tam u 500km trucku zbyde nějakých cca 100­-150 km, tak na další část cesty je potřeba nabít jen cca 200­-250 km, což by na nově budované síti rychlonabíječek mělo být možné i v rámci povinné 45minutové přestávky. Pokud tam jede jeden řidič, tak to auto stejně musí stát přes 10 hodin bez hnutí, což dává dost času to nabít i na dosti pomalé 50kW nabíječce ­(jen je třeba je tedy postavit, což výrobci elektrotrucků dělají­).
Odpovědět2  0
Choakinek (1548) | 26.3.202320:51
Ahá, pak tomu tedy tato pravidla smysl dávají.

Počítáte s jakou průměrnou rychlostí při těch 350 km?
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4490) | 27.3.20237:06
S maximální zákonem povolenou, tedy 80 km­/h. Což při 4,5 hodiny dává 360 km, kdyby jel touto rychlostí od první minuty do poslední ­(což asi nenastane, protože těžko narazí na odpočívadlo právě v poslední minutě jízdy­). Jsou tam různé výjimky, kdy lze ty časy překročit, ale v zásadě je to nějak takto, okolo 350 km nepřerušované jízdy.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.