www.svethardware.cz
>
>
>

Micron vyrábí pro nové karty GDDR5X, ne GDDR6

Micron vyrábí pro nové karty GDDR5X, ne GDDR6
, , aktualita
Server Fudzilla odkazující se na své zdroje z průmyslu nedávno přinesl zprávu o tom, že společnost Micron začíná s výrobou pamětí GDDR6. Nyní na tyto informace reagoval samotný Micron, protože je chtěl uvést na pravou míru.
K oblíbeným
reklama
O pamětech GDDR5X se bavíme již několik týdnů, ale Fudzilla nám v tom udělala menší zmatek tím, že začala mluvit o pamětech GDDR6. Nebylo přitom jasné, zda jde jen o novější název pro GDDR5, nebo jde o kompletně jiný produkt. Micron měl prý na příští rok plánovat výrobu pamětí GDDR6 určených pro novou generaci grafických karet, ovšem nyní to popřel. Dále uvedl, že v příštím roce přijde s paměťmi GDDR5X, které by měly být použity na kartách NVIDIA Pascal a možná i na další generaci karet AMD, to tedy vedle nových HBM2.





A jak se píše ve vyjádření firmy Micron: "Nové typy pamětí chystané pro rok 2016 mají označení GDDR5X, ne GDDR6. Paměti GDDR5X a GDDR6 nejsou stejný produkt a Micron neoznámil žádné plány na výrobu GDDR6." Firma také prozradila, že paměti GDDR5X nejsou vyvíjeny proto, aby se staly konkurencí pro HBM a potvrdila to, co se už nějakou dobu šušká. Paměti GDDR5X jsou určeny k tomu, aby novým kartám, jejichž design odpovídá těm dnešním (tedy s paměťovými čipy na PCB, ne na destičce s GPU), poskytly výrazný výkonnostní nárůst. Výrobci karet tak budou mít možnost nabídnout podstatně vyšší výkon nových karet, aniž by museli nějak významně měnit architekturu čipů a karet. Máme tedy další důvod se domnívat, že paměti HBM2 budou vyhrazeny jen těm nejvýkonnějším kartám a slabší využijí GDDR5X.

Paměti GDDR5X mají dle starších informací dosáhnout datové propustnosti 10 nebo i 12 Gb/s díky 16n-prefetch a 64bitové šířce, přičemž v jejich možnostech je dostat se časem až na 16 Gb/s. Pokud bychom je tedy použili na dnešních hi-end kartách, které jsou vybaveny výše taktovanými čipy a 384bitovým rozhraním nebo níže taktovanými čipy a 512bitovým rozhraním, propustnost by se zvýšila až na 700 GB/s. Je tedy zřejmé, že GDDR5X mají potenciál i pro budoucí vyšší mainstream, pokud má platit to, že budoucí GPU Pascal a Arctic Islands dosáhnou oproti dnešním Maxwell a Caribbean Islands dvojnásobného výkonu.

Zdroj: KitGuru
reklama
Nejnovější články
Autonomní loď MAS sama překoná Atlantik, oslaví 400 let lodi Mayflower Autonomní loď MAS sama překoná Atlantik, oslaví 400 let lodi Mayflower
Po 400 letech od slavného vyplutí lodě Mayflower s osadníky z anglického Plymouthu do toho amerického vypluje loď Mayflower Autonomous Ship (MAS) na stejnou trasu. Bude ale plně autonomní a prozkoumá problematiku plastů v oceánech.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft vyzývá uživatele Windows 7 Pro k přechodu na W10 Microsoft vyzývá uživatele Windows 7 Pro k přechodu na W10
Konec podpory Windows 7 se blíží a Microsoft tak začne vyzývat uživatele Windows 7 Pro k přechodu na novější operační systém Windows 10 Pro. Už brzy se tak začne v systému zobrazovat okno s výzvou.
Včera, aktualita, Milan Šurkala10 komentářů
Zuckerberg nechce cenzurovat politické reklamy, i kdyby byly zavádějící Zuckerberg nechce cenzurovat politické reklamy, i kdyby byly zavádějící
Mark Zuckerberg se v jedné z jeho přednášek vyjádřil, že nepovažuje za správné kontrolovat závadnost politických reklam a na Facebooku tak bude všechno možné. Tedy i reklamy se zavádějícím obsahem.
Včera, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
Trailer ukazuje detaily PC verze Red Dead Redemption 2 Trailer ukazuje detaily PC verze Red Dead Redemption 2
Na závěr pracovního týdne si můžeme zaslintat nad PC verzí hry Red Dead Redemption 2. Ta byla vylepšena i z grafického hlediska právě s ohledem na možnosti a výkon moderních osobních počítačů. A je to vidět.
Včera, aktualita, Jan Vítek
Ray tracing ve World of Tanks: jak funguje a jaký má vliv na výkon? Ray tracing ve World of Tanks: jak funguje a jaký má vliv na výkon?
Autoři hry World of Tanks se nedávno pochlubili tím, že do své hry implementovali ray tracing, který bude moci pracovat pod DirectX 11 a nebude potřebovat žádný zvláštní hardware, čili GeForce RTX. Jak to funguje? 
Včera, recenze, Jan Vítek5 komentářů