reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.12.2005, Jan Vítek, aktualita
Microsoft dnes zveřejnil novou verzi vývojářského kitu pro DirectX aplikační rozhraní. Ta ale také obsahuje ranou verzi Direct3D 10 a betaverzi Windows Game Exploreru, který dovoluje vývojářům do her zakomponovat rodičovskou ochranu a možnosti...
3kr | 8.5.200621:10
Tak nejenom aby si člověk co chvíli kupoval novou grafárnu, aby mu jely nejnovější hry, von si bude muset koupit i nové WoKýNkA...
No klobouk dolů, Bill holt vždycky věděl jak věci nastavit, aby mu z toho káplo co nejvíce peněz...

Mi se ten Mrkvosofťácký DírektX nikdy moc nelíbil...
OpenGL rules 4ever!
Odpovědět0  0
Lucatus | 11.1.20069:19
Je sice pekne ze tu vyzivate hrace at neprechazeji, ale myslim ze se svet nebude ohlizet na nejakou 10mil. zemicku kde budou tvrdosine pouzivat winXP... bohuzel!
Odpovědět0  0
Oliwer | 15.12.200517:35
Ano,lehce napsat,že se raďeji zůstane u DX9 Windows XP SP2,ale až se začnou vydávat nové hry v novém kabátě DX10,které nepůjdou na Windows XP,tak chci vidět ty hráče ignoranty,kteří nebudou ihned upgradovat. Myslím,že moc jich nebude. Ten kdo nehraje hry,tak zde je to v podstatě jedno,ale hráč si určitě nenechá ujít next hry v next kabátě.
Odpovědět0  0
Ladis. | 15.12.200519:38
Je to o svobodnem rozhodnuti svepravneho jedince, zda se rozhodne tak, jak se rozhodnou jini, jen aby nahodou nevybocoval z davu. Rozhodujte se podle sebe, svych potreb, svych nazoru, nevymlouvejte se na ostatni.
Odpovědět0  0
po | 14.12.200514:53
a sbohem microsite...
Odpovědět0  0
john.don | 14.12.200512:40
DRM systém ­- nepřehrajete žádný film který budete mít plně legálně ale něco tam nepofachčí

Automatické aktualizace Widlogames ­-> žádné cracky ­-> když si koupíte gamesu jako je HL2 a budete se chtít obejít bez STEAMU který jen užírá data z datových limitů a bonzuje na Vás bůh ví co bůh ví komu

Tedy nechápu proč nepřejmenují Windows Vista na Windows Vemínko?

Jak to vypadá, udělá z každého kdo ho bude mít jen dojnou krávu :­)­)­))
Odpovědět0  0
john.don | 14.12.200512:42
Taky mi připadá sprostý, že chtěj uříznou Widle 2000 a XP widle od nových DirectXů a tedy nových games :o.

Asi mají pocit, že jsou uživatelé pěkné kravičky, které už nikdo dlouho pořádně nepodojil a chtějí z Vás nadojit co nejvíc penízku.

:o­(

Tak to ať si nechaj :o(
Odpovědět0  0
Zdeněk Eisenhammer (103) | 14.12.200514:33
No, do nynějška mi přechod na Linux připadal neúčelný, ale pokud budou Windows Vista opravdu takový megalomanský spyware, tak myslím, že Linuxu nastanou zlaté časy...
Odpovědět0  0
Ladis. | 14.12.200515:16
Microsoft si asi neuvedomuje, ze hry se delaj pro hrace, ne pro Windows OS. Tzn. vy jako hraci svuj nazor vyjadrite tim, ze nebudete tupe prechazet z donuceni na Win Vista, ale zustanete u svych WinXP apod., a kdyz nejaky vyrobce udela hru ­"DX10­/WinVista only­", tak je to JEHO problem, ze se neprodava ­(protoze lidem na winxp s dx9 nebezi­). Takhle zustanou vyrobci her u dx9­/opengl, vy muzete zustat u svych oblibenych winxp­/win2000 a M$ utre :)
Odpovědět0  0
Ladis. | 14.12.200515:20
BTW asi za hodinu jdu ­"aktualizovat­" svuj legalni WinXP Prof CZ SP2 linuxem ­(Ubuntu­) :P
Odpovědět0  0
Miko | 15.12.200512:12
bohužel kdyby tomu tak bylo, tak jsem zůstal spokojen s MSDOS 6.22 a Win3.11, kdy člověk minimálně tušil co která komponenta dělá... hodně dlouho jsem odolával a přeskočil z donucení až na Win98. Obávám se, že tady to nebude jiné :(
Odpovědět0  0
Ladis. | 15.12.200515:02
Tehdy to bylo trochu jine. Delani ­"velkych­" her pro DOS bylo velmi narocne ­(vlastne kazda hra musela mit ­"naprogramovane­" ovladace pro vsechen hardware, tj. treba ruzne graficke a zvukove cipy­) a v neposledni rade i problem s dosovskym omezenim na 16 MB RAM. Ve Windows to bylo jine ­- sada API pro ruzne veci ­(grafika, zvuk, ...­) a vyrobce hw se musel starat o to, aby to fungovalo ­(aby mel funkcni ovladace pro dane API­). Takze zde to byla asi cena vyvoje her, ktera zpusobila ten prechod.

Jenze dneska je situace jina ­- uz douho jsou tu technologie­/API­/prostredky, ktere vyrazne usnadnuji vyvoj her, a to nove DX10 jej ­"neusnadni­" o vic jak 10 % ­(pro lidi, co maj radi procenta :P­). Takze zde nebude ekonomicky duvod pro herni vyvojare prejit k DX10, jako tomu bylo v dobe DOS­->Win95. Stejne tak hraci ­(uzivatele­) nebudou mit duvod ­- WinXP SP2 poskytuje vetsinu toho, co potrebuji ­(i kdyz to neni muj pripad, ja vcera ­"aktualizoval­" legalni WinXP Prof SP2 Ubuntu linuxem a nemuzu si ho vynachvalit :­) ­- ty ne­-OEM windowsy pravdepodobne nekomu daruju­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.