reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft je vnímán jako třetí společensky nejodpovědnější organizace v USA

16.4.2015, Michal Hala, aktualita
Microsoft je vnímán jako třetí společensky nejodpovědnější organizace v USA
V průzkumu organizace Good.Must.Grow. byly zjišťovány názory na společenskou odpovědnost organizací. Jedním z dotazů bylo, kterou organizaci respondenti vnímají jako společensky nejodpovědnější. Microsoft skončil jako třetí, Google devátý a Apple patnáctý.
Nejprve k metodice šetření – šlo o online průzkum, respondenty byly obyvatelé USA. Takže šlo o elektronický dotazník a je otázka, nakolik jsou v takovém případě výsledky reprezentativní – tj. jestli šlo o dostatečně velký a dostatečně náhodný vzorek. Respondentů bylo pouhých 1021 a způsob výběru popsán nebyl, takže se o tom dá přinejmenším lehce pochybovat.

Nicméně i přes to jsou výsledky zajímavé. Po vyhodnocení odpovědí na otázku, která organizace (jakákoli) jim připadá jako společensky nejodpovědnější (jednoduše řečeno jako nejvíc „sociální“), skončil jako třetí Microsoft. Jako devátý skončil Google a jako patnáctý Apple.


Good.Must.Grow - výsledky průzkumu


Jelikož nebyly publikovány důvody, které vedly respondenty k výběru konkrétní organizace, dá se jen spekulovat, proč jsou výsledky právě takové. U Microsoftu spekulují zdroje, že jde o výsledek charitativních aktivit jeho zakladatele Billa Gatese. Takže Microsoft se pravděpodobně svezl na filantropii svého bývalého šéfa, který je dodnes vnímán jako symbol společnosti.

Mimochodem Gatesových nadace, Bill & Melinda Gates Foundation, je největší dobročinnou organizací na světě a její zakladatel jí dal do vínku mnoho miliard dolarů. A tohle jsou v USA dobře známá fakta a proto možná respondenti často uváděli Microsoft. Ten sice nemá s charitativní činností manželů Gatesových přímo nic společného, ale fakticky Billu Gatesovi peníze na charitu vydělal.

O důvodech umístění Googlu a Applu zdroje neuvádí nic, tak to zkusme sami. U Googlu to může být dáno jeho často opakovanou (až omílanou) filozofií „don‘t be evil”. U Applu může být důvodem jeho obliba u jeho zákazníků, kteří ho vnímají jako ikonu a zřejmě mu přisuzují i sociální odpovědnost. Nebo ji zaměňují za zákaznicky orientovaný přístup, který se Applu určitě upřít nedá. A ostatně do konceptu sociální odpovědnosti i patří. Jestli vás napadá něco rozumnějšího, určitě to napište do diskuze.

Ještě připomenutí, že to šetření opravdu není úplně reprezentativní. Spíš to byl jenom rychlý marketingový průzkum, než solidně pojatý sociologický výzkum. Ostatně Good.Must.Grow je organizace zaměřená právě na marketing, byť zabarvený sociálně zodpovědně. Zejména ta velikost vzorku by seděla tak na Českou republiku, na USA by to chtělo respondentů poněkud víc.

Zdroj: Huffington Post, WinBeta
reklama