Microsoft koupil fyzikální engine Havok od Intelu
4.10.2015, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Microsoft nakupovala a nyní má pod svými křídly fyzikální engine Havok, který v posledních letech spadal pod Intel. Přesné cenové podmínky kontraktu neznáme, Havok by měl fungovat i nadále.
Havok byl založen v roce 1998 v Irsku, přičemž v roce 2007 byl koupen společností Intel. Nyní znovu mění svého majitele, kterým se stal Microsoft. Finanční údaje o transakci nebyly zveřejněny. Engine konkuruje podobnému řešení od Nvidie, která v roce 2008 koupila PhysX.
Tento fyzikální engine používá samotný Microsoft např. ve hře Halo, k nalezení je ale ve stovkách jiných herních titulů společností EA, Sony, Nintendo nebo Ubisoft. Vedle již zmíněného Halo používá tento engine např. série Call of Duty. Microsoft má v plánu i nadále licencovat tento herní fyzikální engine dalším společnostem, hovoří se také o cloudovém využití v Xbox One Cloud.
Zdroj: pcworld.com, theregister.co.uk, betanews.com
Tento fyzikální engine používá samotný Microsoft např. ve hře Halo, k nalezení je ale ve stovkách jiných herních titulů společností EA, Sony, Nintendo nebo Ubisoft. Vedle již zmíněného Halo používá tento engine např. série Call of Duty. Microsoft má v plánu i nadále licencovat tento herní fyzikální engine dalším společnostem, hovoří se také o cloudovém využití v Xbox One Cloud.
Zdroj: pcworld.com, theregister.co.uk, betanews.com