Microsoft kupuje reklamní společnost aQuantive za 6 miliard USD
21.5.2007, Jan Vítek, aktualita

Společnost Microsoft nedávno oznámila, že koupí reklamní firmu aQuantive, za niž hodlá vydat asi 6 miliard USD (66,50 USD za akcii). To bude největší koupě, kterou firma za celou svou existenci uskutečnila. Tato zpráva přichází nedlouho...
Společnost Microsoft nedávno oznámila, že koupí reklamní firmu aQuantive, za niž hodlá vydat asi 6 miliard USD (66,50 USD za akcii). To bude největší koupě, kterou firma za celou svou existenci uskutečnila. Tato zpráva přichází nedlouho poté, co se Yahoo! rozhodlo koupit reklamní společnost Right Media (80% za 680 mil. USD) a Google vydal 3,1 mld USD za taktéž reklamní společnost DoubleClick.

Důvod za transakcí je takový, že Microsoft hodlá reklamnímu trhu poskytnout reklamní platformu, nástroje a služby a zasáhnout tím celý Internet. Pořízením aQuantive si Microsoft vydobude silnejší vztahy s inzerenty, agenturami a vydavateli a plánuje přijít s novou generací služeb pro cross media planning, video-on-demand and IPTV. Firma toto vidí jako další krok ve vývoji její reklamní sítě zahrnující MSN, Xbox Live, Windows Live a Office Live.
Obchod bude dokončen v první polovině fiskálního roku 2008 a aQuantive bude pokračovat v práci jako součást Online Service Business Microsoftu.
Zdroj: DailyTech

Důvod za transakcí je takový, že Microsoft hodlá reklamnímu trhu poskytnout reklamní platformu, nástroje a služby a zasáhnout tím celý Internet. Pořízením aQuantive si Microsoft vydobude silnejší vztahy s inzerenty, agenturami a vydavateli a plánuje přijít s novou generací služeb pro cross media planning, video-on-demand and IPTV. Firma toto vidí jako další krok ve vývoji její reklamní sítě zahrnující MSN, Xbox Live, Windows Live a Office Live.
Obchod bude dokončen v první polovině fiskálního roku 2008 a aQuantive bude pokračovat v práci jako součást Online Service Business Microsoftu.
Zdroj: DailyTech