reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Google News  |  Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak  |   Svět mobilně
Proč mít u nás profil?

Microsoft omezuje nabídku Windows 8.1 s Bingem

, , aktualita
Microsoft omezuje nabídku Windows 8.1 s Bingem
Microsoft se poněkud nečekaně rozhodl omezit slevy v případě edice Windows 8.1 s Bingem na noteboocích. Pomůže mu to zvýšit příjmy z prodeje klasických edicí Windows? A nedává to novou šanci Googlu a jeho Chromebookům?
Vezměme to popořadě. Microsoft nejprve nabídl OEM partnerům možnost instalovat Windows 8.1 na tablety zdarma. Šlo o zařízení s displejem do 8 palců. Loni na jaře pak nabídl výrobcům notebooků možnost instalovat jen za mírný poplatek speciální edici Windows 8.1 s Bingem.

Smyslem bylo konkurovat Googlu a jeho Chromebookům, které kvůli nízké ceně vypadaly jako nepříjemná hrozba. Zřejmě trochu počítal i s tím, že sice nezíská tolik peněz přímo z prodeje Windows, ale bude vydělávat na doprovodných službách.


Logo Windows 8.1 a logo Bing


Z Chromebooků se ale až dosud reálná hrozba nestala a Microsoft nyní změnil názor. Možnost instalovat edici Windows 8.1 s Bingem se bude týkat jen notebooků s úhlopříčkou do 14 palců. Společnost zřejmě pokládá výpadek příjmů z prodeje Windows za zbytečný a konkurenčního Googlu už se nyní nebojí.

Na druhou stranu tabletů s Windows 8.1 s Bingem se tenhle krok nedotkne. Ty se totiž v pohodě vejdou do onoho 14 palcového limitu. Možná to omezení není přísnější právě proto, že se Microsoft nutně potřebuje s Windows 8.1 v tomto segmentu prosadit.

Také vás napadá, zda jde celkově o rozumný tah? Řada lidí (zase) bude Microsoftu vyčítat, že mu jde jen o peníze. Sice všichni chápeme, že je to u firmy normální chování, ale pokušení zanadávat si na jednu z největších a nejbohatších IT společností určitě bude hodně veliké.

Jistě by bylo zajímavé vědět, jestli tenhle krok Microsoft opravdu důkladně zvážil a domyslel do všech důsledků. Ona se totiž na něj řada potenciálních zákazníků může začít dívat jako na „chamtivého strýčka“. A mohou se naštvat. Tím by mohl Microsoft paradoxně dosáhnout toho, čemu se prapůvodně chtěl vyhnout. A to je zvýšení prodejů konkurenčních Chromebooků.

Zdroj: The Register
reklama
reklama
reklama
reklama