www.svethardware.cz
>
>
>

Microsoft připravuje DirectStorage: aby PC zvládala příval dat

Microsoft připravuje DirectStorage: aby PC zvládala příval dat
, , aktualita
O DirectStorage jsme se nedávno dozvěděli díky NVIDII, ale nyní se na toto API podíváme z hlediska samotného Microsoftu, který je vyvíjí. Kdy přijde, k čemu bude, co budeme potřebovat, a tak dále.
K oblíbeným
reklama
Je zřejmé, že DirectStorage může posloužit nejen v případě her, ale i v jiných aplikacích, i když především hry budou tvořit náročný tok dat s mnoha I/O požadavky najednou, které by klasicky musel zpracovávat procesor. Díky DirectStorage bude možné tento tok dat akcelerovat a zrychlit. V případě NVIDIA RTX IO půjde o to, že data už nepůjdou přes CPU do RAM a z ní opět zpět do paměti grafické karty. Tok si bude řídit přímo GPU, aby si tahalo data z úložiště přímo do své paměti. 
 
 
Od Microsoftu jsme se dozvěděli, že API DirectStorage stojí právě za Xbox Velocity Architecture, a v příštím roce dorazí i do světa PC, i když není jisté, zda se stane už součástí ostrých verzí Windows 10, nebo jen vývojových verzí. Server Tom's Hardware uvádí, že nové API má za úkol zrychlit nahrávání herních dat, odstranit případná úzká hrdla s tím spojená, která mohou mít za následek propady FPS (nebo jiné nechtěné úkazy jako opožděné nahrávání textur) a také značně snížit zapojení CPU do celého procesu. To tak odpovídá tomu, co slibuje RTX IO. 
 
Dnešní hry využívají velký objem dat, za nimiž se skrývají i textury nebo zvuky, které by se do paměti běžného PC nemohly všechny vejít, a tak jsou soubory s těmito daty rozděleny na bloky a do paměti se nahrávají pouze ty, které jsou aktuálně potřebné. Tyto bloky jsou poměrně malé a bude to platit i pro hry pro nové konzole. Dle Microsoftu bude nová Xbox Series X tvořit přes 35 tisíc I/O požadavků za sekundu, což je jednak práce pro moderní PCIe/NVMe SSD, která takový nával musí zvládat, ovšem na druhé straně je tu zbytek systému a především CPU, které už může být takovým úkolem zavaleno, zvláště když se do toho zapojí navíc i dekomprimace čtených dat. Především soubory s texturami už často bývají komprimované. 
 
Pokud by tak hry měly být schopny plně využít výkonu moderních SSD se čtením až kolem 7 GB/s, dle NVIDIE by na tento úkol mohl padnout výkon i 24 jader moderního procesoru. Takže je zřejmé, že se na to musí jít jinak. DirecStorage tak dle Microsoftu umí značně redukovat overhead celého procesu, paralelně zvládat velké dávky I/O požadavků s jen malou účastí OS a CPU a aplikace či hry samotné nebudou muset reagovat na opravdu každé upozornění o splnění I/O požadavku, což sníží z jejich strany celkovou a často zbytečnou režii. 
 
Microsoft hlásí, že díky DirectStorage může systém zvládnout i velký příval dat při jen částečném zatížení jednoho jádra procesoru. API bude určeno logicky především pro hry, ostatně do světa PC přijde právě z Xboxu. My budeme potřebovat jednak PCIe/NVMe SSD, ale není jisté, zda to bude na úložný systém jediný požadavek. My pak víme, že dané API budou podporovat nové GeForce Ampere a dosud nevíme, jak tomu bude v případě starších GeForce nebo Radeonů. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NASA SOFIA odhalila vodu na slunném povrchu Měsíce NASA SOFIA odhalila vodu na slunném povrchu Měsíce
Teleskop SOFIA americké NASA, který létá nad zemí na palubě upraveného letounu Boeing 747SP, si připsal možná velice důležitý objev. Ve slunném kráteru Clavius na povrchu Měsíce totiž objevil vodu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Intel Iris Xe Max svým výkonem v OpenCL zatím neoslnila Intel Iris Xe Max svým výkonem v OpenCL zatím neoslnila
Společnost Intel vyslala na trh po velice dlouhé době své první samostatné GPU v podobě Iris Xe Max. Jedná se prostě o čip DG1, který známe už dlouho, a to ve verzi pro mobilní počítače. Jak si stojí vedle konkurence?
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Jižní Austrálie běžela na solární energii ze 100 %, i když jen na hodinu Jižní Austrálie běžela na solární energii ze 100 %, i když jen na hodinu
Solární energie zažívá v některých zemích velký boom. Mezi ně patří i stát Jižní Austrálie, kterému se podařilo běžet pokrýt poptávku čistě jen solární energií. Šlo ale jen o krátkodobou záležitost, která se brzy může stát častější.
Včera, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Koduri z Intelu bude mluvit na prezentaci Samsungu, bude ten vyrábět Xe-HPG? Koduri z Intelu bude mluvit na prezentaci Samsungu, bude ten vyrábět Xe-HPG?
Raja Koduri bude mít prezentaci na akci Samsung's Advanced Foundry Ecosystem Forum pořádané (jak jinak) jihokorejským Samsungem, který je jeden ze dvou adeptů na výrobu čipů Xe-HPG pro Intel. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Vývojový Asus Strix s Navi 21 XT dosahuje turbo taktu až přes 2500 MHz Vývojový Asus Strix s Navi 21 XT dosahuje turbo taktu až přes 2500 MHz
Patrick Schur se na Twitteru podělil o informace o vývojových verzích grafik Asus Strix, které nesou čip Navi 21 XT. Vypadá to na velice slušné takty při TGP 289 W, takže co nového se dozvíme? 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře