www.svethardware.cz
>
>
>

Microsoft vypustil do světa DirectX 12_2: ray tracing i pro Radeon a Xe

Microsoft vypustil do světa DirectX 12_2: ray tracing i pro Radeon a Xe
, , aktualita
Microsoft právě včas vypustil do světa novou verzi svého API DirectX 12_2. To tak nabídne podporu pro nové grafické čipy AMD RDNA 2 a vedle toho se dočká také Intel a dokonce i Qualcomm. 
K oblíbeným
reklama
Microsoft tak rovněž potvrzuje, že grafické čipy AMD RDNA 2, Intel Xe a rovněž některé chystané Snapdragony budou podporovat ray tracing, neboť ten za zahrnutý ve Feature Level 12_2 API DirectX 12. 
 
 
Feature Level 12_2 tak tvoří novou úroveň nad 12_1, ovšem nejde o DirectX 12 Ultimate, i když se do 12_2 dostaly čtyři klíčové funkce, které tvoří právě DirectX 12 Ultimate. Jde o DirectX Raytracing 1.1, Mesh Shaders 1.0, Sampler Feedback 0.9 a Variable Rate Shading 2.0. K těmto čtyřem se v rámci 12_2 přidává řada dalších jako Shader Model ve verzi 6.5, ovšem stejně půjde především o tuto "velkou čtyřku", která je nejdůležitější. Čili API DX12 Ultimate by dle těchto informací mělo stát mezi Feature Level 12_1 a 12_2. 
 
Microsoft také sděluje, že Feature Level 12_2 je podporován na kartách NVIDIA GeForce RTX a Quadro RTX, plnou podporu nabídnou nadcházející karty AMD Radeon s RDNA 2, příslušná GPU s podporou 12_2 obsahuje také roadmap Intelu (takže půjde přinejmenším o výkonné Xe-HPG) a Microsoft dále spolupracuje s firmou Qualcomm, aby zajistil příslušnou podporu i na SoC Snapdragon. 
 
Je zajímavé, že Microsoft se sám odhodlal zveřejnit takovéto klíčové informace o platformách, které mu nepatří a nenechal dané oznámení spíše na jejich výrobcích. 
 
Zdroj: Microsoft 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Dron DJI Air 2S byl oficiálně představen. S výrazně lepší kamerou Dron DJI Air 2S byl oficiálně představen. S výrazně lepší kamerou
DJI uvádí nástupce pro Mavic Air 2, který přichází nejen s kratším názvem, ale především kamerou s kvalitnějším senzorem. Díky tomu lze pořizovat 20MPx fotky nebo 5.4K videa. Přidány byly také nové antikolizní senzory.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
NVIDIA údajně může chystat nové protitěžební verze i starších GeForce Ampere NVIDIA údajně může chystat nové protitěžební verze i starších GeForce Ampere
Možná že se můžeme těšit na další a ještě mnohem zajímavější kolo souboje NVIDIA vs. těžaři, v němž už půjde o mnohem více než o pouhou GeForce RTX 3060. Dle známého leakera se možná připravují i nové verze starších čipů. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Výpadek proudu v továrně TSMC: až 40.000 waferů půjde do koše Výpadek proudu v továrně TSMC: až 40.000 waferů půjde do koše
V továrně firmy TSMC na Tchaj-waně přerušil výrobu výpadek proudu, což se dle odhadů týká až 40.000 waferů. Nejde sice o nejmodernější provoz, ovšem nyní každá taková událost může jen dále narušit běh firem, které čekají na své čipy. 
Včera, aktualita, Jan Vítek9 komentářů
Ani Intel se nevyhne problémům, produkce CPU letos klesne a s ní i tržby Ani Intel se nevyhne problémům, produkce CPU letos klesne a s ní i tržby
Problémy se značně nevyrovnanou nabídkou a poptávkou začínají zasahovat i průmyslové velikány. Společnost Apple se potýká s nedostatkem displejů, jejichž výrobci nemají dost kontrolerů a nyní se ozývá také Intel. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Engine Unity ohlásil nativní podporu NVIDIA DLSS Engine Unity ohlásil nativní podporu NVIDIA DLSS
Technologie DLSS představuje velice vítanou možnost, jak zvýšit snímkovací frekvenci i s prakticky neznatelným snížením kvality obrazu. Je tak pouze dobře, že se její podpora rozšiřuje a nyní i v rámci enginu Unity.
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře