reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.10.2019, Milan Šurkala, aktualita
Konec podpory Windows 7 se blíží a Microsoft tak začne vyzývat uživatele Windows 7 Pro k přechodu na novější operační systém Windows 10 Pro. Už brzy se tak začne v systému zobrazovat okno s výzvou.
Mitisko (125) | 21.10.201920:48
Přečetl jsem si celou diskusi a je fakt plodná, můj příspěvek bude asi delší, protože je můj poslední a za tech 25 let vývoje Windows něco málo o tom vím.
Nechci tady ­"hejtovať­" MS protože jejich Windows XP, Windows 7 a Windows 8.1 a ze serverů Server 2008 R2 jsou dobré systémy vše ostatně byl paskvil. I když např. takový Win 8.1 nebyl doceněn, protože tenhle systém je nejlepší co se týče stability a také používání na noteboocích s dotykovou obrazovkou ­- forma tabletu. Win 8.1 startuje nejrychleji ze všech­(XPččka na m.2 SSD jsem nezkoušel­).
Kapitola sama je Windows 10 já už ho používám 3 rok, ale stále je tam něco, co mne neskutečně sere. O problémech s aktualizací asi nemá cenu psát to už je jako vlastnost systému, ale nejhorší jsou ty hybridní ­"ovládací panely­" Čím vyšší verze win10 tým víc ovládacích prvků je přestěhovaných v tom novém future menu s názvem: ­"Všechna nastavení­" hned musím narazit na slovo všechna, jenom KOK*T z MS může to takhle pojmenovat, protože není tam ani půlka nastavení co byla v klasických ovládacích panelech.
Další věc která mi nedá spát jsou změny v nastavení, já něco jako administrátor zakážu a ten skurv*ný systém si to sám povolí a jede si své. V době DOSu by tohle bylo pokládáno jako systém napadený virem...
Dnes je to standartní chování a skoro nikomu to nevadí. Při koupě nového NB jsem si nainstaloval v 1903 a jako na potvoru v notebooku mi nejde 4G modem­(který na win10 normálně jel­), teda jede jenom sem tam se restartuje dle nálady. Taky jsem zkusil jiný 4G modem který má vestavěný software s driverem od O2 ten software shodil celý systém a i po odinstalaci systém byl nestabilní a samovolně se restartoval. Pomohla až celková nová preinstalace. Tak mám NB s 4G modemem, který není spolehlivý fakt supr kombinace.
Ovládaní a nastavený nových windows 10 k mé spokojenosti trvá s instalací asi tak 4 hodiny a to za použití powershell scriptů, které je ale také nutné stále měnit a kontrolovat, protože co nová verze to vždy 1­/3 skriptů nefunguje, protože oni musí měnit název služeb poradí parametrů a takovéhle pičov*ny co administrátora totálně vytáčí do nepříčetnosti a možná aj tým se dá vysvětlit proč právě IT komunita, tak ráda zůstává u windows 7, protože klasický uživatel si otevře I prohlížeč a jede si své, ale člověk co chce trochu porozumět jak ten systém funguje co v něm běží a co dělá v ­"idle­" režimu, tak takovýhle člověk potřebuje nervy ze železa anebo velmi silné léky.
Další kapitola jsou prográmky a ­"fíčury­" třetích stran, které fungují jenom omezenou dobu a to jenom vačšinou do další aktualizace, když je velká aktualizace na vyšší verze a vývoj vaší oblíbený ­"fíčury­" už skončil tak musíte aj vy skončit s prográmkem, který jste si ve windows 10 oblíbil, anebo můžete si nainstalovat starší verzy windows 10, která vás bude tak dlouho nutit do aktualizaci kým to nepovolíte a aj když to nepovolíte přídě den kdy si váš systém na systémový disk stáhne sám novou distribuci ­(30GB­) a časem se sám updatuje protože BEZPEČNOST.

Nejlepší fungovaní co jsem kdy ve svém živote viděl bylo na takzvaných netboocích které dával T­-Mobile aj O2 jako akciovou novinku k mobilnímu internetu. Ty notebooky měli windows 10 a úložiště 64GB MMC kartičku vstavanou kterou nešlo vyměnit, to co to dělalo a to dlouhé bootování jako já nevěřil vlastním očím jak někdo tohle může vyrobit a dát do prodeje.

A nejlepší věc je nový WINDOWS STORE z toho normálně teču a to nejsem holka, která se kouká na oblíbené porníčko, ale jenom prostý 32 letý kluk, který už len z nostalgie vzpomíná na staré dobré časy z Windows XP.

Úplný bombónek na závěr je to, že když si koupíte nový NB např HP a dáte si vyfiltrovat drivery na váš notebook na Windows 10 tak vám vyjede nabídka kde jsou drivery na windows 10 1607 1703 1709 atd a není to jenom ze srandy ale proto že když dáte na novější systém starší driver tak prostě to nefunguje v lepšém případě v horším celý systém spadne.

Windows 10 nám byl dlužen sám ďábel a nejhorší se že nový HW nemá podporu s WIN 8.1 anebo s WIN 7
Odpovědět2  1
mch81 (421) | 21.10.201921:15
Jo, třeba vypnout služby windows update nebo windows search nejde, jak se to vypne, tak se to za pár sekund pustí samo znovu. Musí se to nejdřív zakázat.

Jinak dneska jsem zkusil aktualizovat desítky ve virtualboxu a během toho mi spadl fyzický systém. Když jsem ty virtuální desítky pustil znovu, tak to nejdřív napsalo, že opravují disk a může to trvat několik hodin :­-­), pak to hodilo chybu, že to nabootovat nejde a uložilo to log někam do háje. Akorát nevím, jak si to člověk přečte na tom PC, co mu nenabootuje :­-­).
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 21.10.201921:30
To se mi stalo, měl jsem desítky total sesypaný 2x. Poprvý to bylo protože mě to furt otravovalo s právama když jsem chtěl něco udělat někde na disku, tak jsem se nasral a nastavil pro celej disk C oprávnění pro uživatele pro plnej přístup a systém po restartu už nenaběhnul, ani obnova do továrního nastavení nešla. Naštěstí pak s tim něco udělali a teď v pozdějších verzích Win 10 už ten problém s tim že mi to nedovolí třeba přepsat texťák někde v program filesu neni.
Druhej pád už si bohužel nepamatuju proč to bylo, ale asi ňáká podobná vopičárna.
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 21.10.201921:27
V podstatě souhlasim. První zkušební verze Win 8 jsem měl taky rád, to ještě šla aktivovat nabídka start přes registry a ten systém byl rychlej a spolehlivej a na noteboocích nebylo potřeba instalovat ty různý on screan displeje a podobně, protože to všechny ty ukazatele zvuku, podsvícení a podobně umělo už samo ukazovat na displeji, což bylo super. Bohužel následnej vývoj už je k zeblití, to tlačení dlaždic za každou cenu, přesně jak řikáš to nastavení, ale nejhorší na tom je že když chceš někam do hloubky tak nakonec do těch starejch ovládacích panelů stejně musíš ale je problém to už vubec najít ve Win 10, ale v těch jejich ­"všechna nastavení­" nejde nastavit skoro nic. Je to hrůza.
A jak řikáš ­- systém si sám nastavuje co chce, něco změnim a zejtra je to zase jinak, nastavim síť aby fungovala a po pár restartech zase nefunguje a nevidim PC v síti, nebo to po mně zase chce heslo nebo něco, prostě šílenost. Vlastně kvůli Win 10 jsme domácí síť v podstatě přestali používat a začali jsme zase běhat s fleškama protože mě nebaví furt řešit proč to zase nejde. :­-D Ale tohle byl trochu problém už ve Win 7, nejlepší OS pro domácího uživatele prostě bylo XPčko a klidně se budu hádat když mi bude někdo tvrdit že ne!
Odpovědět0  0
XyM (193) | 20.10.20198:23
Já jsem s W10 od začátku ­(1507­) a za tu dobu jsem zjistil jen dva problémy a to. První byl asi před rokem, Insider build mi vypínal HDD kdykoliv se dostalo do zátěže ­(P2P, některé hry­). A druhý byl ten, že mi spadl OS, potom PC nenašlo bootovaci disk ­(M.2 SSD, Z170 deska­) až po několika hodinách se po náhodným restartu a remaping disku se nakonec podařilo rozjet a bez závad funguji do teď. Sem tam si zapnu Insider build abych vyzkoušel nějaké ty novinky. Asi jsem nenáročný uživatel­/ka ­(•‿•)
Odpovědět1  0
pidalin (1477) | 21.10.201919:06
Mně už se povedlo sesypat desítky tak že nešla ani obnova do továrního nastavení a musel jsem udělat komplet formát disku a čistou instalaci, systém byl total mrtvej a nepoužitelnej. Bohužel už si nepamatuju jak to vzniklo, bylo to někdy asi tak první rok po vydání Win 10 kdy furt byly ňáký problémy. Tenkrát jsem byl fakt nasranej, naštěstí po pár service pacích, nebo jak to dneska nazývaj, se to zlepšilo.
Odpovědět0  0
mch81 (421) | 21.10.201921:19
Mně se to stalo dneska ­- pustil jsem aktualizaci ve virtualboxu, spadnul fyzický systém a po restartu už ta virtuálka pustit nešla.
Odpovědět0  0
danton (24) | 20.10.20197:16
Ani párem volů mě nedonutí na W10. Zase jsem je po čase nainstaloval a doufal v zázrak, ale nekonal jsem. Po dvou dnech zpět na W7Pro.
Odpovědět7  2
Pořídil jsem si WIN10 a nechal si WIN7 a prostě sice WIN10 je taková nedokonalá, ale je o poznání rychlejší. ten WIN7 je takovej nějakej pomalej. A to na stejným stroji.
Odpovědět1  3
mch81 (421) | 19.10.201919:47
Porovnáváte dvě nové instalace nebo novou desítek a x let starou sedmiček?
Odpovědět7  0
bohužel starší instalace win7, vím že to hraje roli ale ten propad je fakt velký.
Odpovědět0  0
mch81 (421) | 19.10.201922:58
U Windows byl vždycky problém, že časem se zpomalovaly, u desítek těžko říct. Nicméně já je zkoušel akorát ve virtualboxu, občas v nich něco pustím a přijdou mi v něm pomalejší ty. Asi jako to pořád hrabe na disk ­(což může být při virtualizaci výkonnostní problém­) a dělá kdo ví co...
Odpovědět2  0
PaiaJBC (58) | 19.10.201923:57
W7 x64 jsem instaloval v lednu 2014, poté co mi spadly x32 běžící od roku 2009 a nějak se neobnovitelně narušily soubory registru mýho uživatelskýho profilu. Tehdy byly na dnes asi 12 let starým 320GB SATA disku ­(Seagate Barracuda­) a na data byl o pár let starší 750GB disk ­(taky SG Barr­). Před tejdnem jsem systém klonoval na novej SSD Patriot 480GB a data přesunul na novej 2TB SG Barr, oba sice SATA3, ale v kompu je jen SATA2, nicméně posun v rychlosti je dost markatní, už nemusím po restartu ­(ten jsem dělal pouze po aktualizacích, jinak jsem jen hibernoval kvůli probouzení k nahrávání z tv signálu­) skoro 10 minut čekat na dochroustání startu služeb, je to hotový do 2 minut, taky LibreOffice startuje jak namydlenej blesk ­(ten byl při spouštění z hdd dost pomalej­).
Po příští vejplatě ještě nahradím už nedostačující RadeonHD 6350 s 512MB DDR3 za GeForce GT 1030 s 2GB DDR5, jsem omezenej kisnou HP desktop SFF, potřebuju LowProfile bez přídavnýho napájení. Jo a tluče mi v tom Athlon64x2 6000+ s mozkem 8GB DDR2 800MHz, ukazuje obraz na dvou displejích 1400×1050 a 1280×1024, sice žádná sláva, ale takovej Gothic3, Skyrim, Fallout3, ETS2, Mashinky i World of Tanks na tom fungujou, s novou grafárnou pak půjde i Fallout4, KingdomCome a Workers&Resources: Soviet Republic.
Odpovědět3  1
mch81 (421) | 20.10.20190:01
Jenom si zjistěte, jestli ten nový hw má ještě ovladače pro Windows 7, u nového bych to už moc nečekal. A některé hry budou chtít novější DirectX, který na Windows 7 taky není.
Odpovědět5  0
PaiaJBC (58) | 20.10.20190:35
Tak těm vyjmenovaným stačí i DX11, aspoň teda prozatím... ovladače se můžou použít i starší, např. pro tu 6350 vydali v amd poslední na konci roku 2015 a od tý doby už nic, nvidia snad na to nedlabe....
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 20.10.20191:59
No, Crimson drivery od AMD jsou kapitola sama pro sebe, je to jeden z hlavních důvodů proč chci zase nvidii. :­-D Zlatý starý catalysty.
Odpovědět1  3
No tohle bych si s dovolením půjčil na konkurenci.
Odpovědět0  1
pidalin (1477) | 20.10.20197:44
DirectX 12 vývojáři úspěšně ignorujou už skoro 5 let. :­-D
Odpovědět2  0
pidalin (1477) | 20.10.20197:47
Ten namydlenej libre office bych chtěl vidět, myslim že jeden z hlavních důvodů proč to jentak nenahradí MS Office je to jak příšerně pomalu to startuje, už od dob Open Office to tak je.

Jinak investovat prachy do takovýho střepu silně nepodporučuju, fakt, vim o čem mluvim, udržoval jsem AGP slot a 478 socket až do roku 2008, vyhazoval jsem za ty pseudo upgrady takový prachy že jsem si nakonec rovnou mohl postavit novej komp. :­-D
Odpovědět1  2
PaiaJBC (58) | 20.10.201911:10
je to tak ­- když teď otevírám z plochy nějakej writer dokument nebo calc tabulku ­(a nemám přitom v trayi spuštěný ­"rychlý start LO­"), za 3 sekundy je soubor připravenej k editaci, když to bylo ještě na hdd a běžel ten ­"rychlý start LO­", i tak to trvalo 15­-20 sekund a bez rychlýho skoro 30 s

OOo jsem začal používat už docela dávno, ještě na XP asi v době nástupu M$Off10, měl jsem předtím OffXP ­(cracklý­) a jelikož jsem Off10 už kvůli ribbonu nechtěl, hledal jsem volnou alternativu ovládáním a vzhledem podobnou OffXP a našel OOo a jsem tomuhle věrnej doposavaď, i když je to už LO, a vůbec ­- všechny prográmky potřebný k provozu mám free nebo aspoň open source, takže nemám fotošop, nemám totalcommander, nemám winrar, nemám nero...

no a jelikož do doby nástupu DVBT­-2 na funglnágl novej komp nenašetřím, aspoň upgraduju ten starej, nový tunery už mám, grafika k nim je nutná pro dekódování h.265 a taky pro hraní už dva roky koupenejch a nespuštěnejch her, disky jsem zrychlil... já myslím, že vydrží bez reinstalace dalších aspoň 5 let
Odpovědět2  1
Tomcat2 (631) | 20.10.201912:12
Ježišmarja, kdo dneska ještě nahrává z televize?!!
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 20.10.201913:19
Co je to televize? Takový ten zbytečný krám, co jsem před pár lety vyhodil?
Odpovědět1  0
mch81 (421) | 20.10.201913:28
Tak nemusíte používat hw televizi, dá se na to dívat i na PC. Ale je fakt, že těch pořadů co za to stojí a nejdou přehrát jinak je čím dál méně :­-­).
Odpovědět0  0
Tomcat2 (631) | 20.10.201913:47
To je takovej ten krám, co mám doma jen na pouštění stažených filmů a streamovací služby :D jo TV kanály jsem tam naladil, ale vidím je tak 2 sekundy, než přepnu na jinej zdroj :D jediná výjimka je hokej :D
Odpovědět1  0
mch81 (421) | 20.10.201913:27
Třeba já. Ale většinou jako time­-shift, abych se nemusel dívat na reklamy. Třeba filmy si můžete stáhnout a původní pořady TV většinou dávají i na internet, ale třeba reportáže přebírané ze zahraničí online vysílat nemohou.
Odpovědět0  0
PaiaJBC (58) | 20.10.201914:57
Já ­(je mi 51­) jsem měl 2 VHS videorekordéry už v 90. letech, nahrával jsem si kupř. Hvězdnou bránu, kterou pouštěli kolem 14. hodiny, kdy je normální člověk ještě v práci, nebo noční filmy, když už jsem chrněl.

Od letoška dělám řidiče MHD v turnusech 4+2 ­(4 ranní, po volnu 4 odpolední a tak dokola­), takže si nahrávám seriály, filmy i série dokumentů ze Zoom když nejsem doma nebo spím, odmítám totiž platit zbytečnou IpTV nebo kabelovku byť se zpětným shlídnutím, když na anténu chytnu 4 muxy ­(beztak používám z toho všeho max 7 kanálů­). V tv jsou ty filmy, doku a seroše aspoň v cz dabingu a při přehrávání záznamu se daj přeskakovat reklamy a upoutávkovej balast. Titulky bytostně nesnáším, utíkají mi pak detaily obrazu.
Odpovědět2  0
pidalin (1477) | 21.10.201918:42
A proč si to prostě nestáhnete? To nahrávání z televize je podle mě legální asi uplně stejně jako když si to rovnou stáhnu na netu.
Odpovědět0  0
PaiaJBC (58) | 22.10.20194:06
Protože ne všechno jde stáhnout, nový díly některejch seriálů ­(po pár hodinách od vysílání se daj najít­) a filmy třeba jdou, ale o těch dokumentech ze zoom to říct nemůžu... A taky nevím, jak bych hledal nový díly Partičky, když nemaj ani číslování ani název epizody...
To moje nahrávání v počítači z tunerů je prostě sázka na jistotu a provozuju to už z doby před nástupem DVB­-T1, někdy v roce 2007 mi chcípnul televizor ­(ještě CRT, z roku 1994­) a žádnej jinej jsem od tý doby nepořizoval.
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 24.10.20190:49
To je fakt, starší seriály ­(pokud to neni ňáká velká klasika­) na netu často nenajdete, nebo jenom někde na torrentech a určitě ne s dabingem. Dokumenty na ZOOMu opakujou tak často že ňák nemam potřebu je nahrávat. ;­-­)
TV tuner v PC jsem provozoval taky dlouho, ale bohužel časem to umře nebo už nejsou ovladače pro novej OS ­(Win 7­/10­) a ty nový tunery maj naprosto nepoužitelný ovládání že pak zase musim někde crackovat ňákej alternativníé software kde třeba zase nefunguje pořeádně dálkový ovládání a podobně, fakt mě to už nebavilo, tak jsem pořídil zase normální TV a měl jsem to udělat už dávno, ten komfort v ovládání je nesrovnatelnej s těma hroznejma softwarama pro ty USB tunery.
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 20.10.20197:53
Zpomalování u Win 10 už takovej problém neni bych řekl, ono je to asi tim že každá aktualizace = instalace novýho OS. :­-D Mam to v kompu od začátku od toho roku 2015 ­(myslel jsem že hry budou potřebovat DX12, což se nakonec nestalo­) a ze začátku hrůza ale tak po roce to celkem odladili, ve spojení s classic shellem se mi to teď používá docela dobře.
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 20.10.20197:55
Win 10 neni rychlejší. Oni to po čase dost zlepšili ve Win 10, ale ze začátku to startovalo mnohem pomalejc než Win 7. Na sedmičce na SSD disku mi to skákalo rovnou na plochu, žádná obrazovka vítejte, to se na Win 10 ze začátku nedělo a zase jsem čekal jak blb. Až po ňáký aktualizaci to začalo startovat stejně rychle jako dřív Win 7. Jinak co se týče rychlosti otevírání složek a podobně, nevidim oproti Win 7 žádnej rozdíl, oboje je pomalejší než XPčko. :­-D
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 18.10.201922:42
Tak s novým PC budu muset pořídit i ty Windows 10, nyní mám Windows 7, takže jsem přesně ten uživatel, kterého Microsoft vyzývá :­-­). Otázkou ovšem zůstává, kdy budu chtít investici do nového PC provést. A do té doby 100% operační systém měnit nebudu.

Jinak tedy mí dva bratři Windows 10 mají a příliš optimistickými slovy na ten systém tedy nehýří :­-­). Jeden z nich má Windows 10 dokonce od svého prvního oficiálního vydání a ten si tedy prošel mnohými situacemi.

Ten systém jako takový zřejmě není úplně špatný, ale ty aktualizace ­- já osobně bych je hodnotil, podle toho co jsem slyšel, jako solidní vývojářské fiasko!
Odpovědět4  1
pidalin (1477) | 18.10.201919:34
Myslim že uživatelé Win 7 by stračně rádi přešli kdyby tam MS dal normální GUI, nabídku start a odstranil všechny ty opruzy, ať MS udělá speciální edici Win 10 pro PCčkáře a pak se bude divit jak budou lidi hromadně přecházet a platit. Ale jim nejde primárně o zisk, je to typickej příklad jedný z těch firem co chtěj hlavně ­"lepší svět­" a ­"my víme líp než uživatel co uživatel chce­" no a tak to podle toho vypadá na těch číslech. :­-D Myslim že nebejt classic shellu tak jedu taky furt na sedmičce.
Odpovědět6  4
wrah666 (6205) | 18.10.201920:43
Mám dojem, že by také pomohlo, kdyby se člověk při každé aktualizaci netřásl strachem, jestli komp vůbec naběhne a bude mít data.
Odpovědět10  2
pidalin (1477) | 18.10.201921:05
Právě, z toho důvodu jsem si stáhnul ňákej prográmek kterej udržuje aktualizace zakázaný a aktualizuju ručně jednou za čas a až potom co si udělam zálohy ze systémovýho disku. Bohužel v základu to zakázat nejde, nebo jde ale vždycky se to samo zase povolí. Ale to bys koukal jak MS prudí že mam ty aktualizace zakázaný, to je furt dole na lieště vykřičník že mi chyběj důležitý aktualizace a podobně. :­-D
Hlavně furt dělaj ňáký změny grafickýho rozhraní a dalších věcí, když má třeba někdo PC k výdělku tak ho chce používat efektivně a ne furt zkoumat co kde změnili. Třeba nastavení sítě je čimdál horší, v XPčku to byla paráda, ve vistě to roze*rali, ve Win 7 to nechali jako ve vistě, akorát jsme si na to zvykli a teď to dos*ali uplně totálně. S každou aktualizací mi přestane fungovat domácí síť ­(začne to chtít heslo nebo ty PC nevidim vubec­) a nastavení se taky furt někam přesouvá.
Odpovědět4  2
wrah666 (6205) | 18.10.201922:09
Mám defaultně na routeru zakázané jakékoliv spojení na microsoft.com a windowsupdate.com a funguje to dost slušně. Ale dost mi vadí, že člověk musí dělat takovéhle wifik.ndace, namísto aby placený operační systém fungoval, poskytoval podporu a nějakou záruku. Srovnání s jinými OS se přímo nabízí.. Apple: Ano, problém se stal. Sedne na to možná 1000 programátorů a prakticky na počkání opraví. A obrovsky se omlouvají. Linux: Pamatujete, že by do živého distra uteklo něco, co by třeba mazalo data? Já ne.. MS: půl roku nefungují zvukovky, Microsoftu je to fuk.. Před vydáním updatu byly hlášeny potíže, MS je to fuk, klidně ho vydá.. Chybová hlášení insiderů snad ani nikdo nečte..
Odpovědět6  2
Choakinek (1548) | 18.10.201922:53
Díky pánové za technické tipy!
Odpovědět1  0
pidalin (1477) | 18.10.201923:59
Ale zase na druhou stranu těch 5% linuxáků ­(nebo kolik jich je­) je prostě moc málo lidí na to aby případně potkaly všechny možný chyby, takže to nutně nemusí bejt tim že je linux tak dokonalej ale spíš tim že neni kdo by na ty chyby upozorňoval když to běžný uživatelé nepoužívaj a nerdi by stejně nepřiznali že je v linuxu ňáká chyba. :­-D
Odpovědět2  5
littleon (68) | 19.10.201912:08
Je škoda, že netušíš, o čem píšeš. Žádný systém není dokonalý, ale to o čem psal wrahoun, jsou elementární pravidla a principy. Jedním z hlavních pravidel je, že data uživatele jsou nedotknutelná. Pamatuji si chybu vývojáře, která měla za následek změnu tématu GUI v uživatelských účtech. Náprava ze strany uživatele byla o pár kliknutích myší, ale i když to bylo odhaleno již v testingu, přesto kolem toho bylo velké pozdvižení ­- ­/home ­(uživatelské účty­) je tabu a kolem ­/etc ­(nastavení systému­) se chodí po špičkách.
Odpovědět5  0
Choakinek (1548) | 18.10.201922:48
:­-D
Odpovědět0  0
batmaster (699) | 19.10.20197:28
Já mám zakoupený ­(za stovku­) Start Is Back ++ a už roky nevím, co je to nabídka start W10 ­-
ttps:­/­/www.startisback.com­/#home­-tab.

Je fakt, že ty aktualizace jsou někdy opruz a bloatware je tam na můj vkus docela dost. Když si ale člověk odmyslí ohavné prostředí nastavení ­(kde se prohrabává tunami nepotřebného textu­), tak je systém stabilní a svůj účel plní docela dobře.
Odpovědět2  0
Pavel Matějka (1575) | 19.10.20198:54
Uživatelům Win7, kteří naletěli haterským kecům o tom, jak je nové GUI nepoužitelné, by nejvíc prospělo, kdyby se s ním naučili zacházet. Podle mě je například ze všech dosavadních Windiws to desítkové nejlépe ovladatelné a nejrychleji se s ním pracuje. K sedmičkovému ubohoučkému startmenu bych se nevrátil ani za nic.
Odpovědět3  7
PaiaJBC (58) | 19.10.20199:45
mám vyzkoušeno osobně ­(buď ve VirtualBox nebo na starším záložním kompu­) a nehodlám se s desítkovým gui učit zacházet, je to paskvil, je to paskvil, je to paskvil!!!
na sedmičkách provozuju usb dvb­-t­/dvb­-t2 tunery, používám i winmediacenter a taky nějaký užitečný gadgety na ploše ­- nic z toho bych na desítkách mít nemohl a byl bych tudíž bez televize a záznamovýho zařízení ­(na linuxech jsem ty tunery nerozchodil, nejsem programátor)
Odpovědět2  1
tombominos (1237) | 19.10.201910:03
Ja bych doporucoval si nemyslet, ze vsechno co funguje pro mne funguje i pro ostatni stejne. Kazdemu vyhovuje neco jineho. J apouzivam modifikovane ­"Win7 Start­" ve Windows a je to asi nejlepsi funkcionalita ktera v mych windows10 je. Za mne je to presne naopak, Win10 ma nejhorsi UI a celkove nejhorsi OS, co se tyka stability od dob mozna WinMe. Drive WinXP, Visty a WIn7 doladili pomoci SP, pak stacilo vicemene nahravat bezpecnostni aktualizace. Tady z kazdym updatem clovek nevi, jestli se neco neposere..
Odpovědět6  0
Pavel Matějka (1575) | 19.10.201917:11
Je to jen lenost naučit se něco nového, víc nic.
Odpovědět2  7
wrah666 (6205) | 19.10.201918:48
Mícháš dohromady ­"umět­" a ­"vyhovovat­". Můžu s tím umět, ale k smrti mě to štve. Plus pár ­(set­) milionů dalších.
Odpovědět5  1
pidalin (1477) | 20.10.20191:53
Jenomže celej svět, celej technologickej pokrok je o lenosti, lidi přecházej na něco co jim něco přinese a díky tomu jsou ochotný překonat lenost se s tim učit, když něco vypadá od začátku jako nesmysl, tak proč se to učit ovládat? Já se nepovažuju za někoho kdo je línej se učit něco novýho, ale po pár tejdnech ve Win 10 jsem si tam prostě nainstaloval classic shell protože ten jejich novej koncept odporuje tomu jak jsem 15 let zvyklej ovládat počítač ­(efektivně a rychle­) a nejde o to že bych se s tim nenaučil zacházet, jde o to že chci PC dál ovládat efektivně a rychle a nemusim měnit něco co vyhovuje.
Odpovědět6  0
Pavel Matějka (1575) | 20.10.20198:11
Jo, to je přesně ono. Patnáct let to dělám jedním způsobem, takže učit se lepší způsob je blbost a software, který ten lepší způsob nabízí, je hnus, který je třeba zadupat.

Nejvíc mě na tom zaráží, že stovky milionů uživatelů na desítkách dávno spokojeně jedou, ale ajťáci a zájemci o IT, které jsem vždycky považoval za lidi, dychtící po novinkách, se tady ukazují jako zapšklé konzervy se zvyky z dob krále Klacka, které nelze porušovat. Já ve věku důchodovém jsem se s tím naučil za pár minut, mládež zjevně potřebuje roky.

Přitom je to prosté, stačí si uspořádat dlaždice do skupin, ty si pojmenovat, nechat a přidat jen ty, co používám, ty hlavní mít větší, ty podružné malé, živé nechat jen ty, kde to má trochu smysl ­(Počasí, Kalendář­)... Do seznamu aplikací ­(což je vlastně starožitné menu Start­) jdu tak dvakrát do roka. Tím, že si tam dám staré menu Start pomocí nějaké utilitky, se připravím o to, co je na desítkách nejlepší.
Odpovědět1  5
tombominos (1237) | 20.10.201911:10
Tak ono to presne takhle neni. To je tak mozna pro tebe, pro jine to tak neni. Argument o uzivatelich muzu pouzit presne naopak, znam tak mozna 2 lidi, s tebou tretiho, kterym nabidka WIn10 opravdu vyhovuje. Zbytek je presne naopak. Proc mam pouzivat neco, co je tezkopadnejsi, nabizi mi mene a to co mi nabizi ­"extra­" nema smysl?
- Proc bych si mel z nejakeho duvodu upravovat ­"Dlazdice­"? Ja treba zadne dlazdice pres pul obrazovky nechci.
- Kde mam neco jako ­"Recent Items­"?
- Kde mi to treba nabizi pod casto pouzivanymi programy treba VLC seznam naposledy shlednutych videi? nebo pod officem naposledy otevrene dokumenty, atd.
- Na co mam ­"zive dlazdice­". Na kulove. Daleko lepsi Varianta jsou Gadgety pro siroke monitory, kde si muzu vse na display usporadat tak, ze mam stale prehled o tom, co chci sledovat.
...

Tobe neco vyhovuje a vsichni ostatni jsou lenivy..pravda je ta, ze tobe chybi akorat tak pochopeni, ze nejsi pupek sveta.
Odpovědět4  0
pidalin (1477) | 21.10.201918:58
Ty jsi to ale uplně nepochopil, já právě sám nemam rád ten argument ­"takhle to dělam 20 let....­" ale tady jsem ho použít musel, protože když něco funguje tak proč to měnit? Rád se naučim něco novýho když uvidim že to k něčemu je, ale já to start menu z Win 10 prostě používat nechci a nemá to nic společnýho s tim že bych se s tim nenaučil zacházet, prostě to nechci, žijeme ve svobodný společnosti a já jsem si prostě vybral že to nechci. Lidi co se jim líbí Win 10 se s tim holt musej naučit žít. :­-D
Odpovědět1  1
trhan (37) | 24.10.201913:53
Co píšete je jenom Váš pocit který se nezakládá na skutečnosti. My lidi z IT máme rádi novinky, je na zbláznění když vám někdo předělává pod rukama systém do paskvilu. Na každé verzi Win 10 je menu o trochu jiné, nastavení jinde, pokud je vůbec, vypadáme jako trotolové co viděj počítač poprvé. Pracujeme s nastavením kam běžný človek nejde, tudíž ho to netrápí. Menu si neupravujeme protože ho potřebujeme znát, denně obejdeme hromadu počítačů a radíme lidem zpaměti po telefonu co kde mají nastavit.
Navíc jsme zaregistrovali že 80% toho co MS reklamou tlačí v další verzi není protože je lidi nechtěj, byl to nesmysl, to nás tlačí nutně do konzervatismu a ne spepému následování PR.
Pokud Vás více zajímá názor BFU než odborníka, není vám pomoci.
Odpovědět1  0
pidalin (1477) | 20.10.20191:55
Desítka je co se týče stability a rychlosti už teď v pohodě. V tom roce 2015 kdy to vyšlo to bylo ale šílený, startovalo to 2x pomalejc než Win 7 a každou aktualizací něco uplně rozsekali, teď už to tak hrozný neni. Ale jinak souhlasim. Ani ta opěvovaná sedmička nebyla kdoví co co se stability týče, nejstabilnější bylo XPčko i když se mnou nikdy nesouhlasí, ale já vim svoje. Jenom XPčko vydrží běžet nonstop několik měsíců v kuse aniž by se to začalo zpomalovat třeba na CNC stroji ve výrobě, ani sedmička tohle nedokáže, to se musí po 2 dnech restartovat jinak se s tim nedá dělat.
Odpovědět1  0
pidalin (1477) | 21.10.201919:08
Právě protože pro každýho funguje něco jinýho nesnášim MS za to že lidem nedá žádnou možnost volby, dneska už nejde upravit skoro nic, maximálně tak barvičky. Místo toho aby lidi nechali si to prostě přepnout na klasický ovládání jako dřív tak lidi nutěj si instalovat pochyný aplikace třetích stran který pak můžou sesypat systém nebo něco, ale když to tak Microsoft chce.....
Odpovědět1  0
mch81 (421) | 19.10.201919:51
Start menu je třeba dobré, ale vzhled systému příšerný, vypadá to hůř než Windows 3. A chtěl bych vidět toho idiota, co vymyslel, že u oken není skoro vidět okraje. Zkuste si třeba otevřít příkazový řádek na tmavém pozadí ­- kdyby nebyl vpravo scrollbar, tak není ani vidět, kde to okno končí...
Odpovědět7  0
PaiaJBC (58) | 19.10.201923:35
To i starej Apple System 6.5 na černobílým MacIntosh Classic na počátku 90. let vypadal a hlavně fungoval 1000x líp, než tenhle příšernej rádobymoderní mrkvo$oftí desítkovej ­(a předtím osmičkovej­) paskvil...

Dávno bych byl na nějakým linuxu, kdyby mi počítač nesloužil i jako televizor a záznamový zařízení a nebyl gamesák. Ale vypadá to, že se blíží doba, kdy i na linuxu půjdou přímo nativně a bez Wine spouštět hry kompilovaný pro wokna. Pak už jen rozchodit tv tunery a záznam. Já jsem nedokázal nastavit KODI ani na woknech7 místo WMC.
Odpovědět2  1
pidalin (1477) | 20.10.20191:58
No zrovna design oken je jedna z věcí co mi ve Win 10 nevadí, mam rád funkcionalizmus a mam rád to že OS neplejtvá místem tak jako v dřívějších GUI, hlavně ve Vistě to bylo šílený jak bylo všude kilometr místa kolem ňákýho tlačítka. Ale jinak souhlas s tim že by tam měly bejt okraje, další věc co mi vadí je že táhlo pro scrollování je hrozně nekontrastní, tohle byl problém už ve Win 7 ale ve Win 10 je to ještě horší, někdy mam problém ho vubec najít že nevim kde vlastně jsem, jestli nahoře nebo dole. Celkově je vidět že tyhle věci vubec neřešili a řídili se jenom heslem hlavně ať je to jednoduchý.
Odpovědět3  0
pidalin (1477) | 20.10.20197:51
PS: Linux je marnej, vždycky tak jednou za 5 let to zkusim, ňákou distrobuci a furt ne a ne, chybí software na kterej jsem zvyklej z Win atd...o těch hrách nemluvě a pak samozřejmě ovladače pro trochu atypičtější HW. Ale stračně bych si přál aby Linux ­(nebo cokoliv jinýho­) někdy Microsoftu fakt konkuroval tak že by to museli řešit, ale to nedokáže ani Apple a jakej má Apple rozpočet proti pár nerdům co dělaj Linux?
Nejlepší by bylo kdyby ­(ať už rusáci nebo čínani­) prostě ukradli kódy Microsoftu a udělali OS kterej bude umět spouštět normální Windowsácký programy, to by byla bomba, nevěřim že by něco takovýho MS legálně někdy dovolil, jinak bysme takový systémy už dávno měli, tim jsem si jistej.
Odpovědět0  2
mch81 (421) | 20.10.20199:07
No je fakt, že jsem taky někde viděl ty scrollbary, co skoro nejsou vidět a víc se zobrazí, až když tam člověk najede myší. Minimalizmus může být někdy dobrý, ale tady to přehnali. Všechno jednobarevný s minimem okrajů nebo nějakých gradientů, takže to na podobně barevném pozadí splývá, někdy pomalu není vidět, kde končí jedno okno a začíná druhé.

Jinak neřekl bych, že to neřešili ­- tohle musel někdo vymyslet a prosadit. On je asi problém i v tom, že chtěli mít jeden systém na desktop i mobilní zařízení, což je sama o sobě kravina, ale podle toho to upravili. No a mobilní systém jim zkrachoval, ale ty hrůzy na desktopu nechali dál i když už padl snad jediný důvod, proč to měli dělat.

Z mého pohledu ­- kdyby nechali to staré UI ze sedmiček, tak udělali nejlépe.
Odpovědět4  0
pidalin (1477) | 21.10.201919:04
Měli nechat GUI z prvních testovacích verzí Win 8, to by bylo nejlepší, mělo to ještě stejnej styl jako Win 7 ale bylo to hranatější a neplejtvalo to tolik místem, takže jenom taková lehká evoluce a zmodernizování, s tim jsem neměl žádnej problém a dokonce jsem to ­(někdo to z Win 8 ňák ukradl­) používal docela dlouho i na Win 7. Takže když mi tady někdo řiká že odmítam změny a podobně, tak to neni pravda, když se mi něco líbí od začátku tak nemam problém na to přejít.
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 20.10.20191:51
To řikaj ale převážně lidi co používali nabídku start jenom k vypnutí PC a vubec vlastně ten OS neuměli ovládat efektivně, takovejm lidem je to samozřejmě jedno.
Odpovědět2  0
XyM (193) | 20.10.20198:30
Asi jsem jediný na světě který nemá vypnuté aktualizace.
Odpovědět1  0
pidalin (1477) | 21.10.201919:01
spíš jedinej kterej nepřišel na to jak to udělat aby se to znova nezaplo :­-D
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.